Ett välbyggt, om fult, spelheadset med fantastiska ljudfunktioner. Det är relativt dyrt, men värt vartenda öre om du ser allvarligt med ljud från en spelare.

• Utmärkt ljudkvalitet
  • Mycket bekväm och robust
  • Mångsidig headset

• Mycket brutal design
  • Inget 7.1 surroundljud

Beyerdynamic är ett stort namn inom musikbranschen, känd för att skapa premium-hörlurar för att hantera studioprestanda. Så, hur staplar den huvudsakliga spelaren inom spelområdet, det anpassade spelet, (med en sådan förväntad vikt bakom sig) mot mer traditionella spelheadset? Det korta svaret är: extremt bra. Till skillnad från dess dyrare kusin, MMX300 – ett annat Beyer-headset som lutar sig mot spel – Custom Game får saker rätt där det faktiskt betyder något. Fantastiskt ljud, robust konstruktion, förnuftiga material och pålitliga funktioner ger allt upp till något som definitivt kommer att göra våra bästa PS4-headset och Xbox One-headsetlistor. Här är varför.

Beyerdynamic Custom Game – Design

Medan Beyerdynamic Custom Game har många fina funktioner, är designen inte en av dem. Det är chunky och ganska industriellt utformat, och förmodligen är det inte något du skulle bära utanför hemmet (ledsen, byta ägare). Emellertid är estetik mycket sekundär till headsetets byggkvalitet, vilket är enastående: det finns ett solidt, vadderat och justerbart metallband, två flexibla ramar där öronhängen fästs, bekvämt och mjukt fuskläder runt öronen och en tjock kabel som ansluts direkt till vänster kopp. Sammantaget sitter det snyggt på huvudet, klämmer inte och det är mycket osannolikt att det faller av. Det är tillräckligt lätt för att vara bekväma även i timmar med spel, vilket är ett stort plus. Medan MMX300 hade problem kring kabelanslutningen, visas Custom Game fri från sådana problem i våra tester.

Mikrofonen har en snygg liten popsköld och en flexibel arm, och den matas direkt från kabelanslutningen till öronskyddarna. Det finns en brytare för headsetets olika inställningar på den högra öronkoppen och … det handlar om det. Ingen prickig belysning, inga snygga logotyper och headsetet har en stängd rygg för bättre brusreducering, vilket också gör designen ganska enkel. Den ansluts till din konsol via en 3,5 mm kabel och har en splitter om du behöver en för PC.

Beyerdynamic Custom Game headset review: & quot; Ett välbyggt headset med utmärkt ljudfunktion & quot;

Beyedynamic Custom Game – Funktioner

Inte ett stort antal funktioner här. Mikrofonen låter dig självklart chatta, och den fungerar extremt bra – tydlig, ren sång för den som är i ditt lag i ett visst spel, och popguard hjälper till att minimera bakgrundsljud. Det finns en lägesomkopplare på den högra öronkoppen som ändrar ljudprofilen som matats ut av headsetet – i princip, desto mer &lsquo, öppna “brytaren är, desto tyngre bas. Resten av inställningarna är variationer på detta tema, och det är praktiskt att kunna växla upp ljudet beroende på vilket spel du spelar (eller om du bara tittar på TV eller lyssnar på musik).

Beyerdynamic Custom Game – Performance

Det är där det verkligen räknas. Det anpassade spelet presterar oerhört bra i vår vanliga svit med testspel – utmärkt i form avResident Evil 2 Remakeand Hotline Miami. När du spelar Resi märker du verkligen de mindre ljud som används för att skapa huvuddelen av spelets otroliga atmosfär, och även om Custom Game inte levereras i riktiga 7.1-områden, gör det ett anständigt tillräckligt jobb med att skapa ett exakt ljudbild. Du vet ungefär var varje zombie är, och hur nära de är att bita i ditt läckra kött. På liknande sätt, med Assassin’s Creed Odyssey, får headsetet verkligen fram de oavsiktliga ljuddetaljerna i världen, som sprickning av bränder och brumma av syrsor oavsett var du befinner dig i det antika Grekland.

Till skillnad från de flesta andra headset lyckas Custom Game också prestera bra med en rad röster, och även i de mer basiska inställningarna kommer du fortfarande att höra tal komma igenom med en behaglig rikedom. Många spelheadset är inställda på att omge ljud och kämpar för att undvika att skapa dialogljud &lsquo, tom “men Beyer har inget problem här. Om det finns någon nackdel med prestandan här, är det i surroundljudet. Även om det fungerar bra i Apex Legends och Ghost Recon Wildlands, erbjuder det inte riktigt samma bildbehandling som specialspelspel-headset somTurtle Beach Elite Pro 2or theRazer Kraken TE. Det är inte alls dåligt när det gäller att plocka bort avlägsna skjutvapen och inte så långa avstånd, men det är inte det bästa av det bästa heller.

När testet spelas med filmer och TV-program anpassas det anpassade spelet extremt bra, vilket ger vårt urval av MCU-filmer (Thor Ragnarok och CA: Civil War) till liv och verkligen pumpar ut de knasiga skotten i John Wick 2. Det är fantastiskt med musik också, anpassning för alla stilar extremt bra – metall och allt gitarrbaserat en speciell höjdpunkt. Återigen kan du förvänta dig detta från en headsetstillverkare med en sådan musikalisk stamtavla.

Beyerdynamic Custom Game kommer till ett högt pris – vanligtvis mellan $ 150 och $ 300, beroende på om du kan hitta ett fynd – och om du spenderar runt det lägre slutet av det priset, är det väl värt pengarna. Om du letar efter ett headset som presterar bättre med online-shooters kan du få bättre värde från Kraken TE, men när det gäller enkelspelarspel är Custom Game svårt att slå. Det är något du vill ha på huvudet för en bra, lång session i Red Dead 2or Assassin’s Creed Odyssey, eller för någon film eller TV-program du spelar genom din konsol. Hjärtligt rekommenderas.

Om du är intresserad, testar vi här headset på spelRadar.

Beyerdynamic Custom Game-headsetgranskning: "Ett välbyggt headset med utmärkt ljudegenskaper"