Brittany genomför en Marathon-recension: “Inspirerande komedi som är rolig, fräsch och feelgood”

Jillian Bell tar avstånd i en inspirerande komedi som är rolig, fräsch och feelgood.

Visar en breakout-sväng från Jillian Bell (Eastbound &amp, Down, 22 Jump Street), denna Sundance-prisvinnare från dramatiker-vände-regissören Paul Downs Colaizzo plöjer en välkänd furu med ärlighet, glädje och hjärta, även om det finns lite original i att ha en mållös huvudperson hitta uppfyllelse genom strävan efter ett till synes ouppnåeligt mål.

Ändå Brittany är spiky nog för att skingra känslan vi har varit här tidigare – inte minst genom att lysa en strålkastare på typen av &lsquo, sidokick plus-storlek karaktär mer vanligtvis finns i utkanten av mainstream Hollywood-produkt.

När vi först träffar Brittany (Bell) är hon en arketypisk het röra: ett hårt drickande, klokt knäckande partidjur vars slutgiltiga jobb med att riva biljetter utanför Broadway exemplifierar ett liv som går ingenstans snabbt. När hennes läkare beordrar henne att släppa 50 kg eller annat, är det enda botemedel inom hennes budget att jogga runt kvarteret – en förnedring som inte desto mindre inspirerar henne att sätta sin syn på att delta i New York maraton. Otaliga blåsor står mellan henne och den galna utmaningen. Ändå är den största av dem alla hennes förkärlek för självsabotage – en dödlig brist som inte bara kunde hindra henne att komma till startlinjen utan också kan torpedera hennes tentativa romantik med hipster-husets Jern (Utkarsh Ambudkar).

Inspirerad av en vän som gjorde sin egen resa från soffpotatis till långdistanslöpare, omger Colaizzos film sin hjälte med ett underhållande urval av karaktärer som sträcker sig från en ledig Instagram-wannabe (Alice Lee) till den nya bestie Seth (Micah Stock). I slutändan är det dock Bell som gör Brittany till en framgång.

Brittany genomför en maratonöversikt: "Inspirerande komedi som är rolig, fräsch och feelgood"