Chilling Adventures of Sabrina säsong 2 recension: “Michelle Gomez som Lilith är den framstående stjärnan i denna serie”

Chilling Adventures of Sabrina säsong 2 recension: & quot; Michelle Gomez eftersom Lilith är den framstående stjärnan i denna serie & quot;

Chilling Adventures of Sabrina säsong 2 slutförklarade – allt du behöver veta efter att ha tittat

Säsong 2 slänger ner ännu fler karaktärbågar och du kommer att vara där för att klyfta på varenda en, eftersom det skjuter Ros (Jaz Sinclair), Theo (Lachlan Watson) (tidigare känd som Susie), Hilda (Lucy Davis), Zelda ( Miranda Otto), Nick (Gavin Leatherwood) och Prudence (Tati Gabrielle) i nya och djupa roller i häxvärlden. Tati Gabrielle’s Prudence förtjänar det mest erkännande här, eftersom Gabrielle visar oss hur mycket desperation som gömmer sig under Prudences stolta fasad utan att hennes karaktär verkar vara underordnad för den misogynistiska Father Blackwood. De flesta av dessa a-ha! stunder som tillhör varje karaktär är bara en kort scen, men varje föreställning är utsökt och gör det klart att Sabrina inte är den enda med problem som överskuggar större delen av hennes dagliga liv.

Jag kommer också att innehålla ett särskilt omnämnande för hur bra säsongen hanterade Theos övergång till pojke, som fick den tid och respekt som behövdes för en så viktig utveckling. Senare i serien slog Theo bort alla fel bedömda kommentarer från andra karaktärer med vältalighet och säkerhet, och stod där. Det är verkligen ett bevis på showens författning att Theo fick utrymme att växa och konfrontera alla om hans övergång, från pojkarna i skolan till sin egen far. Och ja, det fick mig att gråta lite.

Inte bara en bit av en kärlekstriangel

Med Harvey nästan ur bilden, finns det en ny pojke i stan, och det är den begåvade krigsskyddet Nicholas Scratch (Gavin Leatherwood). Medan karaktären blir lite sidled i slutet av säsongen, när hangörFeature Leatherwood utmärker sig för att skildra warlocks fascination och eventuella hängivenhet till Sabrina. Ständigt stödjande är han inte någon enkel charmig rival till Harvey heller, eftersom hans egna osäkerhet och mörka förflutna kommer tillbaka för att hemsöka honom … som de skulle göra i en värld där magi har en tendens att få fram det värsta i människor. Det är ett knepigt jobb att få någon att känna sig som mer än den tredje delen av en kärlekstriangel, men Leatherwood fullgör sin roll med lätthet, eftersom Nick inte bara reflekterar den strikta, nästan snobistiska inställningen i häxvärlden utan också avslöjar sin korrupta underbelly genom fruktansvärda saker som Warlock har gjort.

Sammantaget är The Chilling Adventures of Sabrina säsong 2 väl värt att titta på, men resor över de höga förväntningarna som det sätter sig i den första handfull avsnitten. Bortsett från det är det en visuell glädje och det kommer att göra att du antingen önskar att du kan gå på Baxter High eller underteckna Beast of the Beast för dig själv.

Efter mer underhållning glädje? Här är bästa showen på Netflix bör du strömma direkt nu eller ge videon nedan en klocka för att se dem själv!

Chilling Adventures of Sabrina

Trots vissa problem med pacing är säsong 2 en värdig efterträdare till säsong 1 med otrolig uppmärksamhet på karaktärbågar