Corsair HS35 headset Review: “Ett dyrt men ändå rimligt prissatt headset för öra”

Ett väl utformat och lätt budgetheadset som inte glömmer vikten av anständigt ljud. Det kanske saknar förmågan att leverera riktigt surroundljud, men det är förgivligt med tanke på det låga priset och komfortnivån som erbjuds.

• Mycket snyggt och dyrt snyggt
  • Bekväma öronkoppar av mesh och minne
  • Lätt för längre spelsessioner

• Avtagbar mikrofon är en irritation
  • Brist på 7.1 surroundljud
  • Design
  • Funktioner
  • Prestanda
  • Övergripande

HS35 ger sig själv som ett spelhörlurar som är idealisk för Switch, PC, Mobile och till synes köksbänken, och representerar Corsairs senaste försök att erbjuda allmänna spelare en prisvärd, utan krusiduller ljudlösning som fortfarande kan lita på för hög ljudkvalitet och komfort. Det sänker verkligen priset på mer premium Corsair headsetalternativ, som den beefier HS50, men det verkliga testet kommer från om det kan behålla dessa fördelar utan att känna sig som en billig produkt. Tack och lov slår det perfekt denna balans. Corsair HS35 Stereo-headset är en bra allroundare när det gäller överörat spelhuvudset, det ser snyggt ut och låter fantastiskt trots bristen på 5 eller 7.1 surroundljud.

Design

Corsair HS35 stereohörlurar gör ett bra första intryck när du tar ut det ur lådan. Det är ganska lätt, är inte för chunky, och kabeln som är färganpassad till både minneskumörkroppar och pannbandskuddar gör ett anständigt jobb för att den ska se dyrare ut än den faktiskt är. För $ 40 /? 40 är detta ett extremt snyggt och väl designat headset, byggt med förnuftiga material som känner sig bekväma att bära under utökade spelsessioner – även för de med stora öron. HS35 finns i Carbon Black, Microsoft Green, PlayStation Blue och Nintendo Red, med en smart estetik i alla färgalternativ.

Corsair HS35 headset Granskning: & quot; Ett dyrt men ändå rimligt prissatt headset för öra & quot;

Det enda område som det verkligen faller ner på designmässigt är hur det hanterar placering av mikrofoner. Du förstår, snarare än att agera på en svivel som kan vändas upp eller ner beroende på om du behöver det, är saken avtagbar. Som sådan måste den sättas in i vänster öronhuvud varje gång du vill hoppa på festchatt, såvida du inte alltid väljer att alltid behålla den. Den ansluter tillräckligt bra och har en flexibel arm, men jag hade mycket föredragit att det är inbyggd i enheten, snarare än att komma som en extra bit som alltid riskerar att gå förlorad. Ändå är det inte en deal-breaker.

Funktioner

Kommer in på den mer överkomliga änden av över-öron headset spektrum, här är där HS35 kämpar för att tävla med de större pojkarna. Som nämnts är mikrofonen avtagbar, men den kommer också Discord-godkänd med enkelriktad upphämtning och aktiv brusreducering. Jag testar det både på mitt huvud och på en vän, och jag kan bekräfta att hans röst lät mycket tydligt från andra änden. Volymen justeras enkelt tack vare skjutreglaget som också finns på den vänstra öronkoppen, medan samtidigt ljud av allt ljud kommer med en enkel knapptryckning. Det finns inget alternativ att justera nivåer mellan ljud i spelet och festljud, men då skulle det förmodligen fråga lite mycket.

Prestanda

På huvudevenemanget och Corsair HS35 Stereo-headset fortsätter att imponera i prestandaavdelningen. Det kanske inte kan mata ut ljud vid toppnivå 7.1-surroundljud, men tack och lov fungerar de dämpade öronkopparna mycket bra för att låsa in alla meningsfulla ljud värda att lyssna på. Detta var ett headset avsedd för användning på flera plattformar och spelgenrer, jag tog HS35 på en turné från PS4 till PC till Nintendo Switch och tillbaka igen. Ljudtroskap var ungefär detsamma på varje plattform, men stora explosioner och låga basljud låter lite smalare på den senare.

Klottet på sidan av lådan lovar att du kommer "missa aldrig en takt" medan jag bär Corsair HS35, och medan jag hade förlagt mitt exemplar av Dance Dance Revolution under testningen, gjorde Assassin’s Creed Odysseys svepande poäng mig direkt uppslukad. Detsamma kan sägas för de synt-infunderade pops av ett spel som Hotline Miami, som HS35 fick mig att döda och groova till på nolltid. Så ja, spelresultat hörs lämpligt på djupet, men det var verkligen i vapenljuden där HS35 förvånade mig.

Wolfenstein Youngblood är en av de senaste första personens skyttar som släppte, vilket gör det till en utmärkt kandidat att testa hur stötigt HS35 kunde producera dessa vapenskott, kukar och laddningar. Skulle du inte veta att mina förväntningar överträffades mer än med Youngbloods artilleri som gav stor, djup tonad feedback på alla mina handlingar. På den lite mindre aggressiva sidan såg Resident Evil 2 HS35 utmärkt användning av riktningsspecifika ljudeffekter, med allt från zombie-stönande till knirkande dörrar som sätter en skrämmande ton antingen på vänster- eller åk-sidokoppen.

Övergripande

Om du letar efter ett överkomligt spel-headset för överörat spel som ger anständigt ljud, bekväm komfort, med bara en stänk av elegant stil som kastas in, kan du inte bli mycket bättre än Corsair HS35. Det är ett budget-headset som är förklädt som en mer premiumprodukt som fortfarande lyckas fokusera på områdena för ljud som spelar roll. Detta borde räcka så länge du kan leva utan speciella extrafunktioner som förmågan att växla ljudmixen mellan ljudet i spelet och festchatten. Utöver detta lägger dess minneskumband och öronskydd en fin finish på ett mycket solid headset!

Corsair HS35 headset Granskning: "Ett dyra utseende men ändå rimligt prissatta hörlurar med headset"