• + Bra surroundljud
  • + Bra design med avtagbar mikrofon
  • + Lysande mångsidig
  • + Användbar mjukvaruprogramvara för PC

• – Lite saknas i mellanklassen
  • – Röstintervall som tas upp på mikrofonen är inte omfattande

Creative har återuppstå i spelljud just nu och har snabbt blivit ett av de bästa alternativen när det gäller headset. Medan det finns bokstavligen 100-tal spelhuvudtelefoner att välja mellan 2019, oavsett vilken plattform du spelar på, lyckas Creative sticker ut tillsammans med sådana som Razer, Turtle Beach och Steelseries. Efter att inte ha tagit prov på en Creative-ljudprodukt på länge var jag angelägen om att se hur Sound BlastX H6-headsetet skulle stapla mot de mer etablerade namnen. H6 är ett USB-anslutet (så kommer din PC och din konsol att fungera om du är så benägen) mellanhörlurar som kommer på cirka $ 80 /? 70. Detta sätter det i den mycket konkurrenskraftiga medelpriskategorin, där det är svårt att verkligen sticker ut. Men det gjorde det.

Bästa PS4-headset | Bästa Xbox One-headset | Bästa PC-headset
Bästa Nintendo Switch-headset | Bästa Apex Legends-headset

Creative Sound BlasterX H6 – Design

Headsetets design, som headset och hörlurar går, är mycket behagligt för ögat, dess svarta material bildar en diskret enhet utan outlandiska funktioner eller färger för att stryka det estetiska. Den känns robust och har en bra vikt på cirka 330 g, så den känns stabil nog för att motstå olyckor men inte alltför tungt för att vara obekväm.

Pannbandet är väl dämpat och öratkopparna med hög täthet av skum har en bestämd kvalitetskänsla för dem – det innebär att de gör ett bra jobb med brusreducering utan behov av specialtekniker. Och det skummet gör H6 exceptionellt bekväm att bära, helt enkelt, superkomfortabel. Inom öronhopparna finns 50 mm neodymdrivrutiner som är ganska standard för spelheadset och perfekt för att presentera basiska bommar av actionspel.

Tillbaka till utsidan avbryts den eleganta svarta designen något av coola LED-band som kan anpassas via din PC – men du kan naturligtvis inte se dessa om du inte tar selfies eller i spegel spelrum (gör inte någon av dessa saker). H6 har en löstagbar mikrofon och, i kombination med en snygg design, betyder det att övergången mellan spelhörlurar och hörlurar för pendlingen är otroligt enkel. Pannbandet kändes lite löst till en början men förblev säkert nog när jag hade på headsetet, vilket var det enda lilla problemet med design.

Creative Sound BlasterX H6 headsetrecension: & quot; Ett utmärkt spelheadset; definitivt en av våra nuvarande favoriter & quot;

Creative Sound BlasterX H6 – Funktioner

Det är ett vanligt läge i lådan: headsetet förenas av en USB-kabel, en audiojackkabel, mikrofonen och häften som täcker garanti och konfigurering. Kombinationen av ljud- och USB-kablar innebär att headsetet får dig att täcka vad din enhet är, jacket för Xbox och mobil, USB för PC, PS4 och Switch. Kablarna har till och med en trevlig och lämplig längd – USB är 2 m lång – så borde passa de flesta speluppsättningar.

Det finns ett gäng kontroller på headsetet på den vänstra koppen som kan se lite förbryllande till en början men du vänjer dem snart. Det finns en volymratten, mikrofon på / av-knapp och en omgivande brus-knapp som är hopkopplade på baksidan. På framsidan finns en EQ-profiler-knapp som du kan använda för att bläddra igenom några av de förinställda spel-, film- och musikförinställningarna (eller lämna allt av). Dessa är tillgängliga oavsett enhet du använder och utan att behöva installera medföljande programvara för datorn, så är användbara funktioner som ger dig en annan ljudupplevelse.

Sammantaget är knapparna (drivna med USB-anslutningen) servicerbara kvalitet och verkligen användbara. Förinställningarna är bra, och en mängd extra inställningar kan utforskas genom Creative’s PC-programvara. Jag var skeptisk till programvaran till en början eftersom sådana funktioner ofta är fyllda med fluff om att ändra din ljusskärm eller registrera dig för support och inte faktiska ljudprofiler och mixmöjligheter. Men kreativt program låter dig välja mellan massor av förberedda ljudprofiler, metoder för att verkligen ändra dina färgscheman för dina lysdioder och ändra och blanda din ljudinställning efter behov, genom ändringar i din grundläggande diskant, mitt och bas ringer, men också för att omge, kristallisera och dialog + och många fler. Det var särskilt användbart att gå tillbaka till den här programvaran när du bytte mellan media och typer av spel, eftersom det gör att du kan skräddarsy ditt ljud för olika användningar av headsetet.

Creative Sound BlasterX H6 – Performance

Doom ger alltid varje headset en bra körning för sina pengar, särskilt i den nedre änden med sina tunga baser och knasiga vapenljud, så det var där jag började när jag slutade undersöka och började testa H6. Headsetet levererade alla ljud från Doom sömlöst och tydligt, även när handlingen blev riktigt bonkers. I motsatt ände av spelets ljudspektrum sitter Divinity Original Sin 2. Det här spelets ljudspår, dialog och ljud i spelet är främst i mitten till övre regioner, den medeltida esque musiken framhäver detta. Här var headsetet lika bra med ljud som kom igenom tydligt och för det mesta mycket rikt. Dialogen saknades lite substans, vilket är en vanlig misslyckande med spel headset, men den övergripande mixen var tydlig, och musiken låter speciellt underbar.

I moderna spelheadset måste surroundljudet vara utmärkt. Från enkelspelartitlar till överflödet av slaget royale shooters, måste du veta exakt var människor, skott och explosioner kommer ifrån. Så nästa gång jag blev en stor hinder för några av mina vänner i Apex Legends som gjorde det möjligt för mig att prata med dem för att testa mikrofonen, se hur det totala ljudet fungerar i en snabb multiplayerupplevelse och, avgörande, testa att surround-ljud. Min snabba kapselgranskning: det var blodigt lysande. Dropmusiken kom tydligt över (mer om det sortimentet senare) och i spelet kände jag mig perfekt betjänad av surroundljudet och kunde höra alla ljudsignaler, pingar, rörelser och vapenljud. Väldigt imponerande. Mikrofonen var lika bra eftersom mina vänner kunde höra mig klar som dag, men kanske inte lika rikt som i dyrare uppsättningar.

H6 fortsatte att imponera när jag vände mig till andra medier som musik, film och TV. På min pendel var ljudböcker och musik både vacker och tydlig, med öronkopparnas design som hjälpte till att hindra ljud utanför att komma till mig. Det kan ha gjort något bättre med rock och metal men det fanns inget märkbart kvalitetsfall för någon genre. På samma sätt fungerade det riktigt bra med TV och filmer och skulle lätt kunna tjäna dig väl efter att du har lagt ner spelen eller som en go-to-set av hörlurar. Förinställningarna var relevanta och användbara i alla medier jag försökte och slog mig aldrig som överflödiga gimmicks.

Ja. Tusen gånger ja. Creative Sound BlasterX H6 är ett av mina favoritspelhuvudtelefoner och en av de bästa som vi har testat i dess prisklass. Det är så bra att det skulle oroa de headset som har ett högre begärt pris, allt på grund av dess kvalitet, mångsidighet och totala värde. Om du letar efter ett fantastiskt spelheadset som är utmärkt med alla andra media, är Creative Sound BlasterX H6 ett starkt val.

Creative Sound BlasterX H6 headsetgranskning: "Ett utmärkt spelheadset, definitivt en av våra nuvarande favoriter"