Daredevil säsong 3 recension: “Ser showen återgå till toppform”

Daredevil säsong 3 recension: & quot; Ser showen återgå till toppform & quot;

De 25 bästa utställningarna på Netflixyou kan du titta på just nu

När det gäller säsong 3: s nya skurk, Agent Benjamin &lsquo, Dex ‘Poindexter, AKA Bullseye (Wilson Bethel), det är fascinerande att se hans ursprungshistoria utvecklas även om det inte är riktigt sant för serierna, och hans oroliga själ tillför lite efterfrågad friskhet till serien. Hans &lsquo, superkrafter, som kunde ha kommit över som dumma, behandlas med en sådan realism att det tar ett tag att registrera att du faktiskt tittar på att någon dödar människor genom att kasta sakkunniga livlösa föremål på sina jugular. Tack och lov är det inte så löjligt och det finns en verklig känsla av fara under hans kampscener. Showrunner Erik Oleson har pratat om varför han ville berätta Bullseyes ursprungshistoria på detta sätt, och det är mer än lönat, med Dex som en av, om inte de, mest intressanta karaktärerna i Daredevil säsong 3. Bethel visar att han har talang att spela med de stora pojkarna i hans första förlopp i superhjältargenren och jag är glad att se att hans karaktär förmodligen kommer att återvända om Daredevil skulle få en fjärde säsong.

Precis som i serien, hjälper Fiskens återkomst Matt att hitta sin väg igen och när han åter ansluter sig till Foggy Nelson (Elden Henson) och Karen Page (Deborah Ann Woll), börjar Daredevil som vi känner och kärlek långsamt återigen. När hans utfrågning återvänder växer handlingen upp, men den känns fortfarande något tvingad, och den mycket publicerade fängsaktionssekvensen från Blindsided (avsnitt 4) – medan en imponerande filmframställning av teknik – känns falsk och över toppen. Även om den flyttar historien framåt och gör att vi kan komma bort från de tråkiga öppningsepisoderna, är Daredevil säsong 3 fortfarande en show somvetdet är ett TV-program på denna punkt. Det är inte förrän Cox, Henson och Woll är tillbaka tillsammans igen att säsong 3 verkligen kommer fram och The Devil You Know (avsnitt 6) markerar en riktig vändpunkt under säsongen. Om du letar efter en kampscen som är jämförbar med några av de bästa från säsong 1, hittar du den här när Fisk manipulerar Dex till att efterge sig Daredevil och bryta in i The Bulletin för att döda ett vittne. Kampen är en återgång till form för seriens actionscener, men det är verkligen Dexs kylande vändning till den mörka sidan som gör avsnittet så minnesvärt.

Den mest spännande nya TV-showen 2018

När Matt återansluter sig med sina vänner och familj finns det inget som stoppar serien, med nästan varje avsnitt från denna punkt när han slår den ur parken. Ofta utmärker sig när den fokuserar mer på sina sekundära karaktärer, avsaknaden av Marvel-Netflix universumkorsningar och komos gör det möjligt för Daredevil säsong 3 att komma tillbaka till vad den gör bäst när den utvecklar sina egna karaktärer snarare än att förlita sig på stjärnmakt och namnnedgång. I Revelations (avsnitt 9) tar vi reda på Matt’s mor och vad som hände med henne, medan vi i Karen (avsnitt 10), oöverraskande, gräver djupt in i Karens förflutna och hur hennes bror dog, där den senare var en av de bästa avsnitten av säsongen för mig.

Det finns andra karaktärsbyggande ögonblick som detta genom hela showen – framför allt att ta reda på Dex uppväxt i The Perfect Game (avsnitt 5) – och varje gång är de ljusa gnistor i showen, vare sig under den nedslående första halvan eller utmärkt andra. Henson och Woll är tillbaka på toppformen och ger oss många skäl att komma ihåg varför Daredevil inte är något utan dem, och medan Cox begränsas något av sin trånga historia till att börja med, i slutet av säsongen, kommer du att vara i vördnad av hans prestanda. Hans konfrontation med Fisk under finalen i A New Servett (avsnitt 13) är perfekt på så många sätt, men det är ögonblicket som han rasar på Kingpin med en smärtsam brutalitet ("Du får inte förstöra vem jag är!") som stannar hos mig.

Även om avslutningen är lite för rosig, med alla vi bryr oss om att få deras glatt-alltid-efter och alla lösa ändar binder sig fint, känns det välförtjänt. Daredevil säsong 3 är en berg-och dalbana i en resa för sina karaktärer, men också för fans av showen som inte var säker på vad de kan förvänta sig efter The Defenders, de sista scenerna är som en balsam till allt som kom innan, och återlämnade Daredevil till dess rättmätig plats högst upp på Marvel-Netflix-högen. Ja, det finns fortfarande några små stickpunkter, till exempel det faktum att Elektra aldrig nämns igen trots att Matt förmodligen slits upp om hennes död i början av säsongen, och för Guds kärlek kunde det ha varit tre avsnitt kortare Netflix (de första tre), men dessa är förlåtbara brott när du inser vart det leder oss – tillbaka till Daredevil. Tillbaka till en show värd att prata om och en som skulle kunna nå ännu högre höjder under säsong 4 … om den skulle få en.

Daredevil (TV-program)

Medan Daredevil säsong 3 går till en smärtsamt långsam start, slår Devil of Hell’s Kitchen så småningom hans steg och ser showen återgå till toppform.