Farming Simulator 15 recension

Fertila med goda idéer, men de flesta av dem lyckas inte blomstra till fullo potential tack vare ett vanvittigt pengarsystem som saktar framstegstakten ner till den för en utestängd traktor.

Ta in den friska landsluften. Titta på solen gå ner över ditt nyplogade land. Om du håller händerna med din rosa-kinda jordbrukar fru, när du vakar över dina tre vackra barn när de leker, lyckligt omedvetna om att de har spawnade enbart för motbjudande arbetsuppgifter. Det låter som ett trevligt, enkelt liv för oss. Men det löser inte alla på höbalar medan du tuggar på majssträngar, om du vill se din gård växa måste du sätta lite ymp.

Du börjar med några tomter på en anständig storlek. Inget spektakulärt, men det är trevligt och rent och bara tillräckligt stort för att orsaka pop-in textur. Saker börjar börja med en användbar handledning som lär dig att skörda, vilket är vad du kommer att spendera mest av din tid med Farming Simulator 15. Saker utvecklas långsamt till en rytm, odla fält, så fält, vänta på att grödor ska växa, fortsätta vänta på att grödor ska växa, misstänker att du spelar Watch Grass Grow Simulator. Skörda grödor. Häll skörden i tippvagnen. Kör tippvagnen till lossningspunkten. Töm till lossningspunkten. Känn lite tillfredsställelse. Kör tillbaka till fältet. Förstår att du måste börja om igen. Fundera kort över fördelarna med ett trevligt säkert skrivbordsjobb. Ingen tid för dagdrömmer, bonde, det finns munnar att mata!

Farming Simulator 15 recension

Ändå är den obestridliga stoltheten över att ha övervakning av en skörd från frö till försäljning en tyst, stolt prestation, som ger dig glöd och tillfredsställelse med ett väl utfört jobb. Men simspel trivs med en känsla av upptrappning, och spelet vägrar envist att utvecklas, vilket gör att du gör samma skördar om och om igen för att få pengar. Att bygga upp dina kassareserver är svårt, och det hjälper inte av att det inte finns några användbara handledning för andra uppgifter efter den första skörden.

Du är fortfarande förlorad när det gäller att göra nästa och eftersom kontanter är trånga, är du avskräckt från att experimentera med dyr utrustning, eftersom det är lätt att gå i konkurs bara från prov och fel. Vi kräver inte handhållning, men det är verkligen inte orimligt att anta att någon kan spela Farming Simulator eftersom de vill lära sig att driva en gård?

Farming Simulator 15 recension

För att underlätta den eviga sökningen efter pengar kan du ta på dig udda jobb som reservbyte. Tunga lyft innebär att plocka upp paket med svaga kontroller, vilket låter lovande, men fordonet som kan transportera paket kostar $ 165 000! Vi har hört frasen “spekulera att ackumuleras”, men det är löjligt. Ett annat alternativ är att motorsåg ner träd och sälja stockarna. Förutom stockar kan inte lyftas för hand, så du behöver ett annat dyrt fordon. Hur ska vi köpa dem men om vi inte kan göra de “grundläggande” jobben för att få pengar? En riktig kyckling- och äggkondum. Du har råd med en gräsklippare, men att klippa gräsmattor är bara tråkigt upptaget arbete, utan någon av tillfredsställelsen med att fullborda en skörd (men, bisarrt, en liknande utbetalning – varför bry sig att göra en skörd alls då?)

Du kan behålla djur, men förvänta dig inte mycket interaktivitet. Det är bara en annan statistik på ditt dagliga inkomstdiagram och det finns ingen handledning i hur man odlar boskap. Det är kvar att gissa. Det mest frustrerande kan du utse uppgifter som skörd och sådd till anställda schmucks (spelet kallar dem “arbetare”), men spelet berättar inte när de är klara. Om du inte kan fokusera på att driva gården för att du måste kontrollera att alla fortfarande arbetar, vem är den riktiga schmucken här?

Farming Simulator 15 recension

Så småningom, pengar som tillåter det, kommer din gård att spira växthus, solpaneler och mer avancerade maskiner. men nyheten bär snart tunn från den långsamma takt och den oändliga upprepningen som krävs för att bygga ett jordbruksimperium. Vi har vaga minnen av att ha haft glädje av vår första skörd, men vi är inte längre en pålitlig källa för “kul”. Inte efter det här.

Det är inte heller kul att vara en mobbing. Vi ville spela ett fantastiskt lantbruksspel, inte välja Farming Simulator bara för att det är en Farming Simulator, Simulator. Men detta är varken underhållande för nyfikna spelare eller realistiskt tillräckligt intuitivt för dem som vill ha en exakt simulering av gårdslivet. En dag kommer det att vara ett perfekt jordbruksspel som kommer att stänga de här stadspojkarna för gott, men det är tyvärr inte det.

Farming Simulator 15