Ett av de bästa headset som vi har testat, oavsett system, maskin eller enhet du ansluter till det får du kvalitetsljud och en fantastisk spelupplevelse.

• + Otroligt ljudkvalitet
  • + Mycket mångsidig
  • + Fantastisk design och passform

• – Dyr
  • – Ingen balans mellan spelet &amp, partchatvolymer

HyperX Cloud MIX är först och främst ett spelheadset, men fungerar också som en vardagsuppsättning burkar som erbjuder Bluetooth-anslutning för media och telefonsamtal. Mångsidighet är ofta mycket attraktiv i kringutrustning för spel men detta headset kommer med en rejäl $ 200 /? 200 pricetag. Gör det tillräckligt för att motivera det höga priset för inträde? Och var rangerar det bland de bästa PS4-headseten och de bästa Xbox One-headseten? Låt oss bryta ner det.

HyperX Cloud MIX – Design och funktioner

MIX är en symfoni i svart. En aluminiumram (med dämpning) ansluter de två minneskummen, skinnbeläggade öronskydd som är behagligt mjuka och bekväma. Inuti dessa är de 40mm drivrutiner som spränger ut högupplöst ljud. Det är ett välbyggt och robust headset med ett pannband som håller fast i vilken storlek som behövs. Passformen på headsetet är säkert och bara genom design avlägsnas yttre ljud av headsetets fasta grepp på ditt huvud. På öronhängen är kontrollerna ungefär rätt både vad gäller positionering och antal. Du får en volymknapp, en strömbrytare och en multifunktionsknapp – de två senare används främst när MIX är i Bluetooth-läge. Det finns en liten kontrollbox med en mikrofon på / av-omkopplare och en volymrulle halvvägs ner den primära kabeln. Jag säger primär kabel, eftersom det är en audiojackanslutning som kan användas när den är ansluten (rakt in i din konsols styrenhet eller ljudport), men kommer också med en kabeldelare och förlängning för dem som använder en annan ljudinställning. Mikrofoner görs på två sätt: en avtagbar bommikrofon för spel och en inbyggd en för Bluetooth-läge.

HyperX Cloud MIX-headsetgranskning: & quot; Ett genialt spel-headset som gör allt & quot;

HyperX Cloud MIX – Prestanda

2016: s DOOM är en tuff körning för ett headset, men MIX gör ingen besvikelse. Från pistoljud, till maskiner och mekanik i marsinstallationen, från Haydens låga och raspiga, men ändå dulcet, toner, till ljud och ljuddetaljer i spelet, allt är bra och balanserat perfekt. Inte en besvärlig pigga i ton eller förfaller i klarhet att nämna. Mick Gordon-ljudspåret är lika krossande, och vapenljuden är några av de mest lyckliga jag har upplevt. För att testa headsetet med en annan typ av ljudintervall startar jag upp Assassin’s Creed Odyssey. MIX igen slår inte på utmaningen. Från segelflappning, till stadsbefolkningens avlägsna skvalp, till det upptagna hand-till-hand stridbuller från baddy på spjut och svärd, presenterar HyperX en mycket balanserad och tydlig ljudupplevelse. Några av rösterna kommer inte genom genomskinligt tydligt ovanför andra ljud men detta är en liten kritik.

Genom att hoppa till Apex Legends är surroundljudet utmärkt för att identifiera ljudsignaler och ledtrådar från lagkamrater och fiender. Att använda det som ett konstant kommunicera headset med en mänsklig vän i Ghost Recon Wildlands är lika en glädje. Till och med bilar som passerade radioapparater var tydliga och distinkta medan surroundljudet återigen kom fantastiskt för att identifiera platsen för irriterande fiender som jag inte hade chansen att ordentligt märka. Min väns röst var härlig och tydlig i spelet och han bekräftade att jag också var det. Den enda svaga bristen på Cloud MIX markeras i Wildlands (och liknande spel, jag skulle satsa) som när saker verkligen startar och jag fortfarande var tvungen att kommunicera med min kompis,alltkommer via headsetet på samma gång. Det här är för mycket. En fördel här skulle vara en balanserare för spel och chattljud som kan hantera detta – inte ett upprörande förslag för ett headset av detta pris.

Att använda MIX som ett normalt headset, både i Bluetooth-läge och anslutet för media, är helt klart en stor försäljningsplats. Jag testade denna mångsidighet genom att först vända mig till film och TV. John Wick-filmerna var jättekul och allt från dialog till action-scenerna med crash bang kom igenom med en konsekvent intensiv. När det gäller några av de senaste episoderna av Game of Thrones är alla ljud tydliga men kanske är inte dialogen lika genomträngande i livligare scener. Slutligen, efter att ha lyssnat på mycket olika musik på pendlar och hemma, är det uppenbart att MIX kryssar för den rutan också.

Om du vill spendera stort på ett premium-headset för spel är Cloud MIX definitivt ett för dig. Om du letar efter ett spelinriktat headset som också kan vara din uppsättning burkar för andra medier, är MIX också en stark utmanare. Hela paketet med ljudkvalitet, komfort och mångsidighet gör att Cloud MIX går långt för att motivera det höga priset.

HyperX Cloud MIX headsetgranskning: "Ett genialt spel-första headset som gör allt"