Lego Jurassic World recension

• Att spela som dinos är krossande kul
  • Mild men klassisk Lego-förbryllande
  • Plodding om navkapslingarna som en brachiosaurus

• För mycket vaktposter
  • Skräp-kompisar
  • Återuppspelning jagar för att få den sista minikiten

"&lsquo, Oooh, ahh. ‘ Det är så det alltid börjar, men senare springer och skriker." Dessa smärre ord, levererade av den professionella mumlaren och amatörskjorta bäraren Jeff Goldblum som Dr Ian Malcolm, beskriver handlingen att möta tidigare utrotade dinosaurier i köttet, men fungerar också som en anständig precisitet av Lego Jurassic World. Som det hittills minst bekämpa Lego-spelet återskapades de fyra filmerna i blockform —Jurassic park,Den förlorade världen,Jurassic Park 3ochJurassic World— här byt regelbundet mellan ooh att spela som plastdinosaurier, och koppla bort den från gigantiska ödlor så fort blockerade små ben kan bära dig. Skriker valfritt.

Det är lika bra, för när striderna börjar är det långt ifrån en höjdpunkt. Det är visserligen ingen som kommer till den här serien för striden, men tidigare har Lego-spel haft piratkopierade piratkopierare, arkeologprofessorer med svashbuckling och Jedi. Knähög kompsognathus (&lsquo, compys ’till sina vänner, om de hade några) att du kommer att kämpa för att landa en klö hand på är inte riktigt samma, även om de används sparsamt nog att de är mer skadedjur än irritation.

Lego Jurassic World recension

Istället får du fördjupa dig själv med minimal avbrott i en klassisk skiva av Lego-förbrytande, en avkopplad till en enklare tid än Lego Batman 3: s hyperkinetiska färgbytande superteam. Såvida du inte är en av de 12 personerna som har kvar att spela ett av dessa spel, vet du redan grunderna: det är ett fall att räkna ut vilken roll som har kraften som matchar det hinder som finns, kryddat med pummelande alla Lego i området i härligt tillfredsställande regn av klappande studpengar och ibland bygga något. Skillnaden här är den &lsquo, cast ‘är inte bara paleobotanists som är villiga att gnugga runt i kullar med dino poo, eller arkeologer som kan använda Lego-ben för att bygga speciella strukturer. Det är dinosaurier också.

De är det coolaste tillskottet till ett Lego-spel i åldrar. Låst upp genom att hitta biten av Lego-bärnsten i varje nivå, varje nytt tillägg till din lista över fruktansvärda ödlor känns som en liten behandling – och det har varit tidsålder sedan jag senast kände mig tvungen att skura ett Lego-spel för en samling som denna. Raptors, smarta flickor som de är, är de mest flexibla, kan bygga Lego-strukturer av, orsaker, men också kasta på speciella skenor och sniff moln av doft för att avslöja spår för nya föremål eller mål. Dilophosaurus spottar gift som används på bubblande gröna föremål. Pachycephalosaurus använder sin benkupol för att krossa spruckna strukturer. Det är lite du inte redan kunde göra, men varje djur återfångar den väsentliga charmen att återges i Lego som har fått en tvättlista med spel.

Lego Jurassic World recension

Leka Gud

Lego Jurassic World recension

Det är inte bara InGen som kan blanda sig med den naturliga ordningen: du kan dela dina egna egna dinos. Det är lite som att skapa anpassade minifigs i tidigare spel, så att du kan blanda och matcha de kroppsdelar som du har låst upp – byt huvudet på en triceratops på en velociraptors kropp, säg. Du kan också ändra deras hudmönster (ko skriva ut någon?) Och färg. Men med en härlig touch kan du fikla med genom och producera alla slags underbara ljusa styggelser.

Du får aldrig så länge med dem i historieläge, tyvärr, men var och en av filmerna har uppsatta ögonblick där du tar kontroll över en fjällande varelse. Dessa är i allmänhet fantastiska, om inte särskilt trogen mot källmaterialet. Stäng av rovfåglar iJurassic Park 3eftersom Ankylosaurus är sällsynt exempel på verkligen trevlig strid, medan du använder T. Rex i det klimatiska besökscentret – där du använder QTE: er för att bedöva rovfåglar, så att gruppen av överlevande kan avsluta dem med pussel – är en härlig nostalgisk bit fram och tillbaka.

Det är inte bara bekämpa dinos liv, utan också humor. Den första filmens rovköksscene, som en gång var mörkt skrämmande, är allt roligare för att se den dino du stängde i frysen i en liten ylle hatt senare. Det långa gräsögonblicket inDen förlorade världenhånas nådelöst, och medan Lego Jurassic World löser ut från att hantera död och terror, verkar det bara utmana Travellers Tales sortscene för att hitta djupt sätt att få karaktärer att försvinna. Om kinematiken har ett problem är det den ibland fläckiga ljudkvaliteten i dialog som lyfts direkt från de tre första filmerna, som fortsätter till nivåer och sticker ut bredvid de nyligen uttryckta extrafunktionerna. Världsnivåerna undviker problemet och har mer chatter att starta.

Lego Jurassic World recension

Utanför historieläget kan du se vad Lego Jurassic Världens bestiary verkligen kan göra genom att återvända i Free Play för att skölja dessa nivåer av samlarföremål och tjäna guldstenar. Flera fler glänsande kvarter väntar i övervärlden Isla Nublar och Isla Sorna, plus bonusjaktnivåer, där du mestadels stöter på kameran, undviker attacker och följer studspår. Som helhet är löpande segment kortlivade och väl inramade, men lite av ett minnestest om du vill få alla pickups.

De bättre distraktionerna är kapslingarna, där du kan använda dessa tegelstenar för att bygga kuddar som kallar ödlorna för stora för att fungera i huvudspelet. Att promenera om en paddock som T. Rex är ett engångsglädje, men de fem minnesvärda minuterna bryter upp en mycket välkänd kärna. Det finns också arbetare att rädda, raser för att vinna, dinosaurier att läka och nya karaktärer för att låsa upp, även om jag tvivlar på att även de ivrigaste fansen dör att släppa knoppar som Dino Handler Bob. I själva verket är den mänskliga vaktlistan en av de svagaste ännu, med bara huvudmännen i deras olika kläder är värda ansträngningen såvida inte spel OCD sparkar in.

Lego Jurassic World recension

Även om naven är tillräckliga, är deras användning i kampanjen lite felaktig, kopplar samman berättelserna och erbjuder sammanhang till kostnaden för att enkelt kunna doppa in och ut från andra öar (du kan fortfarande använda kartan för att spela upp nivåer ). När synderna går är det långt ifrån det värsta. Jag stötte också på några spelkrascher på PS4, och kompis AI fortsätter att vara dum och fastna på de udda platserna. Vid det här skedet verkar det dumt att förvänta sig att det någonsin kommer att fixas, men det är fortfarande halt.

Det är en rolig tid för Lego-spel. Vad med dimensioner som vänder sig som en meteorit och världar som gör ett Minecraft, kanske denna långvariga formel kommer att glida i utrotning snart. På styrkan av Lego Jurassic World skulle jag inte satsa på det. Det kan vara ett blygsamt framsteg, och det är inget botemedel mot Lego-trötthet, men efter en del övervägande har jag beslutat att godkänna denna Park-bindning.

Detta spel granskades på PS4.

LEGO Jurassic World