Lord of the Rings: War in the North recension

• Loot droppar
  • plundra droppar
  • plundra droppar!

• Upprepade strider
  • Dålig allierad förvaltning
  • Leker ensam

Eradan, den mänskliga rangeren, drog tillbaka sin bowstring och släppte loss ett pussel av pilar vid de laddande orkarna. Hans skott träffade deras mål, även om fienderna fortsatte att rusa. Vissa stannade för att avfyra avstånd från sina egna attacker, men deras missiler studsade oskadligt av elven Loremaster Andriel skyddande magiska sköld. Slutligen, när de var tillräckligt nära, mötte dvärgmästaren Farin dem på stridsfältet och hackade isär orkarna. Han snurrade runt, skar ner de mindre trollarna i en kraftfull gunga, innan han avslutade de större fienderna med hjälp av sina allierade. När deras kroppar föll i en hög med blod och lemmar brast ett stort, arg troll ut bakom en grottvägg. Det tog de kombinerade styrkorna från alla tre krigare (och med hjälp av en jätteörn som kallades av trioen) för att ta ner honom.

Okej, upprepa det nu i ungefär tio timmar. Rulla krediter.

För att stoppa Agandaur, behövde vi gå med i en egen gemenskap som består av Eradan, en mänsklig ranger, Andriel, elven Loremaster och Farin, den dvärgiga mästaren. När vi planerade upp planade vi inte bara karaktären vi spelade som, utan också de andra karaktärerna, och vi hade möjlighet att växla mellan dem när vi startade spelet – ett alternativ vi aldrig riktigt utnyttjade, men uppskattade existensen av.

Vi föredrog att hålla oss till en karaktär och resa genom både välkända och ofta glömda områden på Middle Earth medan vi huggade bort fiender. Och när vi säger att hugga isär menar vi att hugga isär. Ett annat sätt Krig i norr skiljer sig åt är med sitt betyg: det är det enda M-rankade Lord of the Rings-spelet hittills och har brutalt, blodigt våld. Huvud, armar och ben skivas av, och blod kommer ofta att täcka karaktärerna efter en strid.