Meg-recensionen: “När den gargantuanfisken äntligen gör en entré, hittar filmen sina havsben”

Att leva upp till sin fakturering som den mest löjliga filmen på sommaren, The Meg är en att skratta åt snarare än med. Omedelbart glömt, men onekligen kul.

Först, thebad-nyheterna: Jason Statham stansar inte en 70ft förhistorisk haj i TheMeg. En missad möjlighet, säkert. Men det är ingen spoiler att säga att TheStath går mano en mano med den tidigaste rovdjur som jorden någonsin har känt, och andra resultat är ett upplopp. Tyvärr, vid denna tidpunkt har tesharken varit väl och verkligen hoppad.

Genom att gå en fin linje mellan tunga-i-kind monsterfilm och Asylproduktion (en med en tältstångbudget) TheMeg ser djuphavs räddningsdykare Jonas Taylor (Statham) samarbeta med en eklektisk grupp forskare som är stationerade vid forskningsanläggningen Mana One. Där snubblar de acrossthetoothsome terrors jaktplatser på aldrig utforskade djup av Mariana diken.

Meg-recensionen: & quot; När gargantuanfisken äntligen gör en entré, hittar filmen sina havsben & quot;

Teopingsavsnittet, både onödigt långt och kriminelltMeg-less, är lite av en slog, vilket gör en måltid att introducera varje arketypisk medlem av vetenskapsteamet som omger Jonas. Det finns kärleksintresse Suyin (Li Bingbing), techie-med-‘tude Jaxx (Ruby Rose) och retrograd komisk lättnad DJ (Page Kennedy). Men oncethegargantuan fiskar äntligen en entré, filmen hittar sina havsben.

Jonas, en löjligt heroisk och rädsla kapabel handlingsman, pekar på en serie högriskuppdrag, simmar solo i Meg-infekterade vatten och harponerar en tracker på sin fena innan han flyger ut i hög hastighet som fem rader med 8-tums tänder nippa på hans flippor. Regissör Jon Turteltaub (National Treasure) vrider dessa sekvenser för varje spänningsbit, även om äkta skräck är få och långt mellan.

Vad du ska titta på nästa?

De bästa kommande filmerna från och med 2018

Det är i den tätbefolkade badorten Sanya Bay som TheMegis på sitt upprörande bäst – bedårande terrier, lolly-sugande ungdomar och besvärande zorbers är alla främmande bitar för att äta. Yetthebulk ofthilms mittavsnitt, bisarrt, är iscensatt i mitt av den teocean, där djuret ser ut som en avveckling Great White inthebath mot den endless expans av blå.

Dialogen svänger mellan parfymtisk och oavsiktligt lustig (exempel “zinger”: "Den levande fossilen åt min vän!") Endast en handfull prognos verkar i skämt, inklusive Rainn Wilson, som gnashesthescenery asthoboxy miljardär bankrolling operationen. Efter att ha bevisat sina komiska kotletter i Spy lämnas TheStaths självmedvetenhet på torrt land när han låter sina järnspetsar lossna i årets mest grymma skjortalösa scen. Lite mer djup (ingen ordning avsedd) skulle inte ha gått fel.

Med tandlös FX som får dig att undra varefilms rapporterade budget på 150 miljoner dollar gick TheMegfalls fast intot&lsquo, så dåligt att det är bra läger av sommarfilmer. Om det flyter din båt, öppna vida. Den som söker mer kött på benet bör hålla sig utanför vattnet.

Om du vill ha fler filmer av den stora sorten, varför inte kolla in vårt urval av de bästa skräckfilmerna ?

Meg