Men in Black: Internationell recension: “Serien borde förmodligen ha varit neuraliserad för ett par filmer sedan”

Det tar mer än två Avengers och direktören för Fast &amp, Furious 8 för att göra MIB-höft igen.

"Låt oss försöka detta igen, ska vi?" suckar agent H (Chris Hemsworth) när han förbereder sig för att skicka ett utomjordiskt hot i Men In Black: International. Det är en linje som sammanfattar tanken bakom den senaste inkarnationen av främmande främmande-mellan oss, en spin-off / omstart som – trots att skryta med nya leads, en ny regissör och en mängd nya platser – är väldigt mycket fall av samma gamla, samma gamla.

Två decennier har gått sedan Will Smith först samarbetade med Tommy Lee Jones för att skydda Planet Earth från universumets värsta avskum. Ändå har världen inte förändrats under tiden, med mänskligheten som fortfarande glädjande glömmer bort för inblandarna i dess och de skarpt anpassade verkställarna som håller sin existens hemlig.

Efter att ha haft ett nära möte med en bortkörd fuzzboll i barndomen, känner callcenterarbetaren Molly (Tessa Thompson) annorlunda och har ägnat sitt liv åt att upptäcka vad Men In Black gör upp till. Det är en uppdrag som leder henne till deras huvudkontor i New York och ett möte med Agent O (Emma Thompson), som är tillräckligt imponerad för att ge henne ett jobb på London-kontoret under Agent &lsquo, High T ‘(Liam Neeson).

Skickat in i fältet tillsammans med Hemsworths arroganta stjärnoperativ, Molly – nu kallad M – befinner sig snart slåss mot en ond enhet, en trearmad vapenhandlare (Rebecca Ferguson) och ett par formskiftande tvillingar för besittning av en förödande supervapen med kraft att jämna galaxen. Det är ingenting, tyvärr, jämfört med verkets skurk – den krossande känslan av d&eacute, j&agrave, vu som levereras med alla strålpistoler, CGI-varelser och utarbetande förstörande set-bitar.

Men in Black: Internationell recension: & quot; Serien borde förmodligen ha varit Neuraliserad för ett par filmer sedan & quot;

Det är inte felet hos Hemsworth och Thompson, vars lekfulla interaktioner och avslappnade skämma gör dem perfekt godtagbara för de frånvarande Smith och Jones. Men det är bara så mycket som antingen kan göra med deras braggart / rookie-karaktärer, en-anteckningsroller som får honom att framstå som motbjudande och hennes verkar mormös. Det hjälper inte att Ms första uppdrag är mysig till en reptilian royal ("Pimpar du mig ut?" frågar hon med förståelig förargelse), eller att H beviljas en tillräcklig post-coital klinik med en tentacled temptress. Scenen där M invänder mot Men In Blacks sexistiska nomenklatur, under tiden, kan ha känt sig mer spetsig om Jennifer Lawrence inte hade gjort exakt samma poäng i X-Men: Dark Phoenix .

Iögonfallande stopp-offs i Paris, Marrakech och Ischia ger MIB: Jag har en skala som saknas i tidigare utbetalningar, medan Kumail Nanjiani har kul att uttrycka ett mindre främmande schackverk. För all sin världs-trav, ökenblästring och ridning i hästkläder, finns det dock lite här som motiverar att förlänga en serie som antagligen borde ha varit Neuraliserad för ett par filmer sedan.

Män i Black International