Minions granskning

Breakout-stjärnorna i Despicable Me-franchisen griper rampljuset i en trevligt dement off-shoot som garanterat skickar sina unga fans bananer.

De avskyvärda tre…

Animerade sidekickar tenderar att vara mycket mindre underhållande när de får sina egna fordon, åtminstone omMästerkatten i stövlar,Pingviner från MadagaskarochCleveland Showär någonting att gå förbi.

Inget sådant öde väntar dock på ministrarna som utan ansträngning tar centrum i enDumma migspin-off så upptagen, vittig och allomfattande underhållande att du inte har tid att sminka efter den frånvarande Steve Carell.

I själva verket växte de citronfunktionärerna i pintstorlek Gru för en tid sedan: de håna auditionerna för en Minions-film som spelade över slutkrediterna förDumma Mig 2liknade inte så mycket en gag som en kupp d ‘&eacute, tat. Men tillverkarna avMinionshar inte tagit några chanser och skapat en backstory-prolog för sina pillerformade huvudpersons första solofunktion som ger någonDMuthållningar ingen ursäkt för att inte delta i kul.

Genom att berättas av Geoffrey Rush, beskriver denna introduktion grunderna – att Minions har tillbringat större delen av inspelad tid på att söka avskyvärda chefer att tjäna under, att deras Minion-strender tenderar att visa sig vara dödliga för alla som använder dem (Prehistoric Man, Genghis Khan, Napoleon Bonaparte), och att alla scener som inte levererar sin stanslinje inom 15 sekunder och räknar tillhör en helt annan bild.

Minions granskning

Förberedelserna, regissörerna Kyle Balda och Pierre Coffin börjar berättelsen genom att skicka tre av sina gibberish-spouting sweetcorn-alikes – att få Kevin, testy Stuart och godmodig Bob – ut i världen för att hitta någon ny att arbeta för. Jakten tar dem först till New York, sedan till Orlando och slutligen till London, där för att hjälpa en kvinnlig supervillain – Sandra Bullocks Scarlet Overkill, alla snediga lemmar, ondskapsfullt flin och tornande bikupa – avsätta drottningen och anta den brittiska tronen.

OK, så det är inte mycket av en tomt. Men åtminstone är det på nivå med den rådande etos av frihjulande anarki, en som omfattar 60-talets skämt ("Nixon – ett namn du kan lita på!"), en Bonnie And Clyde-familj av brottsligt begick förorter och en återgivning av &lsquo, Make ‘Em Laugh’ för en publik av gäspande Yetis.

Galna prylar inkluderar en hypno-hatt och en lavapistol, det finns en clown som jonglerar bomber medan du cyklar på en enhjuling, och det hela slutar med en utökad Godzilla-parodi på Trafalgar Square. Ljudspåret serverar under tiden en fantastisk tidskapsel av vintage-hits som kommer att fungera som en musikalisk livflotte för föräldrar som är tvungna att sitta igenom den här filmen mer än en gång av deras Minion-galna spädbarn.

huggare