Nacon Revolution Pro Controller 3-recension: “Löfter så mycket, men levererar på så lite”

Granskning av Nacon Revolution Pro Controller 3: & quot; Löfter så mycket, men levererar på så lite & quot;

Kolla in de bästa PC-kontrollerna för spel

Med genvägsknapparna på insidan av grepparna är de detlångtför lätt att beröra och lätt att oavsiktligt trycka på. Denna placering verkar nonsensisk när det är så vanligt att placera knappar eller paddlar på baksidan, eftersom du under alla spända situationer när du av misstag grepp kontrollern för hårt. Det innebär att du av misstag trycker på knapparna och det finns inget sätt att undvika det förutom att hålla kontrollern på ett klömsätt.

När det gäller onlineprogramvaran är den otroligt invecklad att använda, knapparna är enorma och programmet som helhet ser väldigt dåligt utformat ut. Att skapa en ny profil och ändra värdena på saker som triggers och pinnar är lätt att göra, men det finns ingen feedback om vad det faktisktbetyder. Jag skulle rekommendera att hålla sig till de förinställda profilerna som FPS och Arcade, för medan du kan spendera tid på att lära dig mjukvaran, de andra aspekterna av styrenheten minskar så mycket från upplevelsen, skulle du vara mycket bättre på att plocka upp en annan enhet helt.

En av de få sidorna på regulatorn är triggers: de är tunga och det känns verkligen som om du drar i pistolen eller kliver på gaspedalen. Det är synd att de enorma knapparna och billig d-pad inte följer samma konstgjorda design, och att de angränsande stötfångarna har för mycket spelrum innan du registrerar en press.

Övergripande

På den nuvarande marknaden finns det många kontroller som erbjuder fler anpassningsalternativ och justeringar och känner sig mycket bättre i dina händer än Nacon Revolution Pro Controller 3. Trots det höga priset känns den här kontrollen som den billiga spelaren-två pad du ” d ges hem hos din kompis när du spelar FIFA 2002 på PlayStation 2 än en riktig “pro” -kontroller. Vissa kan vänja sig vid kontrollen över en tid, men ingenting här visar att du bör välja det över flera andra alternativ från företag som Scuf och Thrustmaster, eller till och med Nacons egen Revolution Unlimited. Undvik den här och getPS4-controller billiginställ.

Nacon Revolution Pro Controller 3

Nacon Revolution Pro Controller 3 lovar så mycket, men levererar så lite med glänsande prestanda på nästan alla områden. Gå för Revolutionen obegränsad, eller håll fast vid en DualShock 4.