Namco Museum Megamix recension

• 18 klassiska Namco arkadspel
  • Billig
  • lätt kul

• Rally-X Remix
  • Brist på utmaningar
  • Retrospel ser precis lika ut

Om Namco Museum-spelen var en total byst, misstänker vi att Namco Bandai skulle sluta göra dem. Lyckligtvis gjorde den senaste remixen … eller re-release … eller den re-release remixen oss glada att vi kom tillbaka för mer. Namco Museum Megamix är en samling av 18 klassiska Namco arkadspel, och sex av dessa spel har varit "remixad" eller uppdaterad till modernare spel. Medan de gamla klassikerna behåller sitt tilltal (och, tyvärr, dålig grafik), gör inte alla remixade spel märket.

Namco Museum Megamix recension

Galaga Remix är en skytte på rails med en 3D Pac-Man som rullar bort från flygande baddies som du måste skjuta för att säkerställa att han kommer till slutet av nivån. Grafiken och bilden är ganska jävla bra för Wii och höll oss underhållna och leende. Även om det är kort, kommer det att säkerställa återbesök på under 30 minuters spel, höga poäng och ett noggrannhetsantal. I den andra änden av spektrumet ser Rally-X Remix ut och hanterar dåligt, misslyckas med att vara utmanande och i slutändan lämnade vi oss undrar varför att trycka på vänster fick Pac-Man att göra en sväng och krascha in i en vägg.

Tre andra remixer var korta, roliga och marginellt tillfredsställande. Pac-Man Motos Remix består av några av de enklaste spel som vi någonsin har sett: kontrollera en boll som studsar från andra bollar och försöker att inte falla i kant. Gator-Panic Remix är ett spel som är gammalt efter en runda. Men en flerspelarfunktion som garanterar några roliga upptäckter när människor tävlar om att krossa de flesta krokodiler med Wii-fjärrkontrollen håller uppspelningsvärdet ovan "ingen." Den sista av de billiga bitarna är Grobda Remix, som faktiskt gör ett bra jobb med att omvandla den retro tankskytten till något som folk kan ha kul att spela. Kontrollerna är lite svarande, men när vi fått tag på det så fann vi oss att vi tävlade om höga poäng, precis som våra arkaddagar som äter kvartalet.

Namco Museum Megamix recension

Höjdpunkten i sammanställningen är dock definitivt Pac ‘n Roll Remix, där spelare kontrollerar Pac-Man i en helt 3D-värld för att samla orbs och avancera. Pac ‘n Roll erbjuder ett antal pussel, utmaningar och chefer som gör spelet fantastiskt. Kombinationen av slutföringsprocent och färdigställningstider verkade dessutom utformad för YouTube-bundna hastighetskörningar. Kontrollerna är smidiga, och en knapp som gör att Pac-Man kan stoppa på en krona gör allt så användarvänligare.

Navigeringsmenyn har Pac-Man från Pac ‘n Roll, som du kan rulla och stöta på i spelet du vill spela, vilket är mycket bättre än en tråkig pek-och-klicklista med spel. De flesta spel erbjuder ett flerspelarelement som tillför lite konkurrens och värde, men det är verkligen inte ett spel som någon kommer att komma över och tigger att spela.

Namco Museum Megamix recension

Namco Museum Megamix är hit-and-miss, men för retro arkadspel kan det inte slås. Om du dränerade din ersättning till pipmaskiner under de flesta av slutet av 80- och 90-talet kommer du att älska det, men om du bara är intresserad av det nya "remixad" spel, du kan bli besviken.