Noblechairs Hero-spelstolsrecension: “En solid stol för spel- OCH kontorsarbete”

En otroligt stödjande stol som är tillräckligt mångsidig för att stödja spelsessioner och timmar med hemarbete

• Smakfull design
  • Solid och stödjande
  • Inte överkomplicerat

• Vissa trim saknar finess
  • Kommer att vara för fast för vissa

Hero-serien från Noblechairs är väldigt byggd med den moderna spelaren i åtanke. Det är fast och förnuftigt – perfekt för människor som bryr sig mer om sin fysiska komfort och hållning. Inga kopphållare eller inbyggda högtalare här, eller fotstöd eller andra onödiga gimmicks. Designen är diskret och enkel, vilket innebär att stolen ser perfekt ut i linje med ett modernt kontor eller – vid ett tryck – ett vardagsrum. Med andra ord, detta är en stol designad för spelare som inte bara bryr sig om komfort under maratonspel sessioner, men också för vuxna som bryr sig om sin hållning och utseendet på ett stort tillbehör i deras hemutrymme.

Om du letar efter något lite mer snyggt, med alla snygga bitar, skulle jag rekommendera att du letar någon annanstans – det är ganska lågt på extra funktioner. Men för en solid, stödjande stol som kommer att tjäna dig under arbete och lek är Hero ett utmärkt val. Jag har testat standarden ‘Hero Black / Platinum White model’ i PU-läder. Här är vad du får för den $ 400 /? 350-investeringen.

Noblechairs Hero – Build

Första saker först: hur lång tid tar det att bygga, hur svårt är det och hur känns komponenterna faktiskt? Det tog mig cirka 40 minuter att konstruera stolen, från att öppna lådan, och det var en punkt som krävde att en annan person skulle hjälpa mig att hålla en bit av stolen. Jag skulle tillåta en timme, för fall. Instruktionerna är väldigt tydliga, och faktiskt är det enkelt att bygga stolen – du får en speciell alunnyckel / skruvmejsel som tillhandahålls, så att det inte röra sig att försöka hitta rätt verktyg.

Det enda svåra ögonblicket kommer när man fäster stolens baksida på basen, eftersom det är svårt att hitta rätt vinkel för att få bultarna i skruvhålen. Du behöver en annan person som bara håller ryggen på plats medan du skruvar ihop den, men det krävs inget ansträngande arbete. Sittdynorna i sig är förtjusande vad gäller kvalitet, men ett par av plaststyckena är inte riktigt samma. Ett par av justeringsknapparna är inte riktigt flusha och de klickar inte alltid klickigt på plats. Det här är oerhört mindre problem, eftersom den övergripande stolen – en gång konstruerad – ser otroligt elegant ut och det mesta av plastkanten är gömd bort.

Noblechairs Hero – Komfort och justerbarhet

Stolen i sig är bekväm att sitta i och passar alla som vill ha en fast plats snarare än en lat stol. Hero-serien är speciellt utformad för att användas som en kontorsstol och en spelande, så den är utformad för att först och främst stödja ryggen och armarna. Baksidan följer kurvan för den genomsnittliga personens ryggrad, och nivån på ländryggstödet kan inte justeras med en ratten till höger om stolen. Det gör en anständig skillnad också, så du borde kunna hitta en inställning som passar dig. Om du letar efter en stol att luta dig tillbaka och slänga i är det inte för dig – hjälten låter dig helt enkelt inte vrida dig till en dålig hållning, vilket är en fördel med säkerhet.

Du kan enkelt justera höjden och det finns en spak för att ändra ryggstödet. Den här spaken är lite styv till att börja med, så det är inte det enklaste att justera, men en gång på plats känns det fast, osannolikt att det glider eller rör sig oväntat. Höjdjusteringshandtagen är ganska standardplast och enkla att justera. Du kan också ställa in hur fjädrande gungningsrörelsen är, eller stänga av den helt.

Armstöden använder vad Noblechairs kallar 4D tech, vilket innebär att de kan justeras uppåt, bakåt och framåt, och kan vinklas inåt från det rakt vända läget. Medan knapparna på armstöden känns lite billigare än resten av stolen (och detta är en av de få, mycket mindre problem som jag hade med hjälten), är funktionerna i sig otroligt användbara. Du kan definitivt hitta en armposition som passar dig, och du kan justera dessa delar för att växla mellan din hållning när du håller en dyna eller knackar på ett tangentbord.

• Letar du efter fler råd? Här ärbästa spel-PCalternativ att köpa nu

Noblechairs Hero – Design

Hjältstolen har en mycket diskret designestetik. Hela serien finns i svart, med olika typer av subtila trim, men har sällan garish racings stripes, och ingen har alltför stora logotyper. Återigen är detta att låta stolen dubblas upp som en kontorsstol såväl som en spelstol, så att den medvetet är avstängd. Okej, det betyder att det saknar lite kul, så beroende på vad du vill kan det räkna med det. Sömmarna är av hög kvalitet, sätets läder eller PU-läder är bekväma och plasten är tillräckligt smidig för dina armar.

Stolen själv är ganska lång i benet, så kortare människor kan kämpa för att få sina fötter på marken i ett mer avslappnat läge, och ryggen är också hög, vilket innebär att ryggstödets huvudstöd och kurva verkligen kommer gynna högre användare. Justeringar kan göras för att rymma mindre människor, men de flesta funktioner verkar utformade för större användare, så detta är inte en stol som passar barn och yngre spelare..

Noblechairs Hero är en jävla bra stol, men den kommer verkligen inte att vara för alla. Vad du får här är en förnuftig spelstol, som lätt fungerar som en mer professionell plats för dig som gillar att blanda arbete med lek. Låt oss säga det på detta sätt – om din betydande annanär inteen spelare, de kommer att ha det bra med dig att ha den här stolen i ditt hem. Det är ett stort plus. Den är fast och tar lite på sig, men är väldigt robust och visuellt smakfull. Förutsatt att du betalar $ 400 /? 350 för det, representerar hjälten bra valuta för pengarna, och din hållning kommer definitivt att tacka dig för det. Men om du letar efter något att lugna i och att hålla dina drinkar och få dig att känna att du sitter i en Ferrari, är det bäst att leta någon annanstans.

Letar du efter fler alternativ? Här är de bästa spelstolarna som för närvarande finns.