Poke Ball Plus-recension: “Ett måste för Pokémon-fans”

Det bästa sättet att spela Pokémon Let’s Go, med utmärkta extra bonusar som fungerar som glasyren på en otroligt läcker tårta

• Underbart taktil och lyhörd
  • Gör att du känner dig som en riktig Pokemon Trainer
  • Funktioner med Pokemon Go också

• Det vita avsnittet blir smutsigt snabbt
  • Har inte alla knappar på en Joy-Con

Som någon som är på väg att kämpa 30 har jag en överdriven mängd av vad min pojkvän skulle kalla Pokemon tat, men jag skulle kalla högklassiga varor. Från amiibo till plushies, stationära till Pikachu-tema bentoboxar, jag har ganska mycket för allt. Men vad jag inte insåg att det som verkligen saknades i min samling är detta – Poke Ball Plus. Anländer vid sidan av den härliga Pokémon Let’s Go, det är en dedikerad Pokemon som fångar perifera, och eventuellt är de saker drömmarna gjorda av.

En del av förutsättningen för Pokémon Let’s Go är att du kan spela den med en hand med en enda Joy-Con, men om du köper det speciella paketet Let Go Pikachu eller Eevee för? 89.99 / $ 99.99 får du denna underbara lilla gadget förpackad i som du kan använda för att spela spelet istället. Och åh, vilken glädje det är. Det är inte ofta att jag får något ur en låda och bokstavligen skriker av glädje, men det är exakt vad som hände med Poke Ball Plus. Det är någonstans runt storleken på en ping pongboll, och även med mina gigantiska manhänder passar den lilla formfaktorn perfekt i en kastklo, precis som jag föreställde mig att en riktig Poke Ball skulle ha sett på anime-serien växa upp.

En taktil periferi full av teknik

Granskning av Poke Ball Plus: & quot; Ett måste för Pokemon-fans & quot;

I mitten, där knappen för bollen normalt skulle vara, är en liten analog pinne, som du kan använda för att driva din spelare runt skärmen, välja alternativ och göra allt som en vanlig joystick skulle göra. Att klicka på pinnen fungerar som din A-knapp, medan en knapp inbyggd i toppen av den röda delen av Poke Ball Plus är din B-knapp. Det tar ett tag att räkna ut, men om du skakar bollen fungerar det som en Y-knapp. Naturligtvis har du inga andra knappar än så, så om du behöver ta en skärmdump, gå tillbaka till startskärmen eller andra funktioner för den delen, kommer du att kämpa. Jag slutade med att hålla en Joy-Con vid min sida när jag spelade på TV: n i fall jag behövde något annat.

Men för att vara ärlig, när du är helt nedsänkt i Pokemon Let’s Go rekreation av Kanto-regionen, kommer du att glömma att du inte har en X-knapp på din Poke Ball Plus. Du har allt du behöver vid beröringen av en boll, och att spela med en riktig Poke Ball är allt mitt inre barn föreställde sig att det skulle vara. Faux kasta din Poke Ball Plus för att fånga Pokemon är en glädje, och att använda den för att flytta din hand i spelet för att ge Pikachu en mage-gnugga är förvånansvärt lyhörd upplevelse. Dessutom är den belagd med en otroligt mjuk matt yta, vilket gör att vi spelar Let’s Go with the Poke Ball Plus till en taktil glädje. Det betyder att den vita sektionen blir otroligt grå ganska snabbt, med den typen av skitiga glans som bara kommer ren med en våtservett. Det är särskilt sant om du skjuter in den i en ficka för en Pokemon Go-fångstsession, mer om det på lite.

Men skitna undersidor åt sidan, den nostalgiska spänningen går faktiskt mycket, mycket djupare än bara känslan av en boll i handen när du spelar (och ja, allt jag försöker skriva i den här recensionen är en oavsiktlig inuendo). Underbart, när du fångar en Pokemon, lyser området bakom joysticken, efterliknar animationerna i spelet, och det gör till och med 8-bitars rop från det ursprungliga Pokemon Yellow-spelet när du fångar dem. Det finns en överraskande mängd teknik som packas in i det lilla paketet, vilket gör det till en allvarligt imponerande bit av kit, men också lägger till en bra vikt, vilket bidrar till tillfredsställelsen med att använda det. För alla som spelade originalet 1998, använder Poke Ball Plus alla dina barndomsminnen mer än jag någonsin trodde att bara en kontroller kunde. Jag har aldrig upplevt så mycket glädje från en kringutrustning tidigare.

En välsignelse för Pokemon Go-spelare också

För Pokemon Go-spelare har naturligtvis Poke Ball Plus en annan intrig, eftersom den kan fungera som en Pokemon Go Plus. Bara synkronisera den med din telefon från inställningsmenyn för Pokémon Go så kommer du att kunna fånga Pokémon och snurra PokeStops genom att bara trycka på B-knappen på Plus, utan att ens behöva titta på din telefon. Det fungerar otroligt bra, särskilt om du är någon som jag som växlar mellan Pokémon Go och Pokémon Let’s Go med jämna mellanrum.

Det finns uppenbarligen en extra bonus för alla som köper Poke Ball Plus för att det råkar finnas en Mew fångad inuti. Du kunde inte fånga Mew i Pokemon Yellow och jag tror inte att det finns något annat sätt att få det mytiska odjuret i spelet i Pokemon Let’s Go heller.

Poke Ball Plus är en fantastisk liten kontroller som har ett överraskande brett användningsområde inom Pokemon universum. Det är ett måste för Pokémon-fans som är angelägna om att känna sig ännu mer anslutna till Pokémon Go, och om du är dubbla med Pokémon Go och Låt oss gå, blir det ännu mer användbart. Om du har något intresse för Pokemon Universe, förtjänar du att äga detta utmärkta paket.

Poke Ball Plus