Poochy och Yoshi’s Woolly World recension: “Passar som en bedårande stickad handske på 3DS”

Yoshis förtjusande plattform är sömnad förtjusande och gör ett charmigt uppfinningsrikt tillägg till 3DS-serien.

• Vackert utformad plattform
  • Så söt att du kanske kastar upp
  • Perfekt att plocka upp och spela när du är på språng

• Kontrollpunkter innebär frustration
  • Inte mycket nytt om du har spelat på Wii U

Det är svårt att komma med en introduktion till Yoshi’s Woolly World som inte bara är orden &lsquo, söt ‘och &lsquo, bedårande ‘skrivna om och om igen i mössor. Det är oemotståndligt. Färgen! Garnet!De Poochy valparna…I ett desperat försök att avskärma förfaranden sprayade jag noggrant varje stickad tum av anpassningsbar Yoshi-svart (ja, enverkligenmörkgrå), för att försöka få lite mörker till denna technicolor extravaganza. Naturligtvis fungerade det inte. På något sätt såg Yoshi ännu mer rörlig och bedårande än någonsin tidigare, som en liten hand-sydd fladdermus som bara ville ha kärlek. Inte bara det, utan ägget som han sprider ut i varje nivå ändrade faktiskt färg för att matcha i någon form av galen dubbel charm offensiv. Urgh.

Poochy and Yoshi’s Woolly World är en 3DS-återutgivning av Wii U-originalet med några söta bonusutrustningar som är lagrade ovanpå som handgjorda strössel. Om du redan har spelat på konsolen är majoriteten av huvudspelet exakt samma. Det finns fortfarande sex bedårande – och enorma – sidorullande världar att utforska, Yoshi äter fortfarande fiender och utsöndrar dem som små studsande bollar av garn som kan användas som projektiler – mer om det på lite – och än en gång finns det fler samlarobjekt än du kan skaka en sticknål kl.

Poochy och Yoshis Woolly World-recension: & quot; Passar som en bedårande stickad handske på 3DS & quot;

Poochy den sydd d’awwwwgs främjande till titulär hjälte är allt ned till ett urval av oändliga löpande nivåer där du samlar pärlor du kan spendera i huvudspelet. Med flera mål för varje låsbar nivå är det mycket mer handhållet fokuserat och mer som ett glänsande Nintendo-gjort Alto’s Adventure eller Tiny Wings när du hoppar alla ballonger i en körning eller fångar alla fallande pärlor. Pärlorna själva är praktiska som valuta för att köpa powerup-märken innan du går in på varje Yoshi-nivå. Vill du att obegränsad vattenmelon ska spottas på fiender eller jätte garnbollar som följer dig? Några körningar genom Poochy-nivåer i, fel,Poochy Hutborde sortera dig. Det är ett trevligt tillägg och som någon som aldrig spelat det ursprungliga spelet, ger en trevlig bonus till det stora huvudkampanjbjudandet. Det är ett sällsynt exempel på något riktigt nytt – om du har spelat Wii U-versionen, finns det inte för mycket här som du inte har pressat förut.

Men för dem som precis börjar i Yoshi’s Woolly World, välkomna till en verkligt lycklig framställning och uppfinningsrik plattform. Den gröna – ja, grå i mitt fall – hoppar glatt över dinosaurie genom en mängd handgjorda världar, var och en försiktigt utformad kring det ulliga temat. De är alla vanliga Nintendo tropes – öken, hemsökt hus, vattnigt tropiskt paradis – men Piranha-växter kan knytas upp med garn, fiender vandrar med nålar och saxar, lågor är små flimrande strängar. Allt har omsorgsfullt syts ihop för att skapa en vackert beröringsbar värld full av små extras för att få dig att le. Dra på en bunden rosett med Yoshis tunga och du kommer att ta upp nya delar av nivåer. I ett steg tog jag på en av dessa och istället för att avslöja något där och då, fladdrade pilbågen i luften som en fjäril och ledde mig till en ny dold plats. Se vad jag menar?sickeninglycharmig.

Och det finns tillräckligt för att blanda saker också. Medan det finns naturligtvis den nu ruttade Nintendo-stilboss och miniboss för varje värld (på allvar, uttråkad nu) finns det också charmiga minispel mellan nivåerna. Här förvandlas Yoshi till ett paraply eller blir Godzilla-storlek och det finns delar där han kommer att lära sig andas eld eller förvandlas till en motorcykel.

Under regelbunden lek förblir Yoshis fiende som äter och utsöndring av garn tillfredsställande hela tiden. Ta en patrullande fiende med tungan med en tillfredsställande &lsquo, glub ‘och du kan antingen hålla den i munnen och sputa ut den omedelbart som garn eller, med en snabb nedtryckning, kommer han att poo ut den som en känslig boll av ull som studsar bakom honom. Du kan sedan använda den för att sikta och skjuta på fiender eller till och med fylla i tomma plattformar. Lägg till det faktum att du kan ha upp till sex av dessa små snöriga husdjur som följer i din kölvattning, bara väntar på att användas som projektiler, och resultatet är ett härligt löjligt följa ledaren för studsande garn som hoppar över skärmen. Ja, Adora-boll.

Hittills så charmig men det betyder inte att Yoshi’s Woolly World är särskilt lätt. Vissa plattformsutmaningar blir särskilt svåra och även med Yoshis extra panikförsedda fladder för att nå avsatser kan saker och ting bli lite frustrerande. Detta beror till stor del på en uppriktigt hemsk kontrollpositionering som kommer att slänga dig mil tillbaka från de mest dödliga fällorna. Även ull kan förlora sin charm så småningom när du landar på spikar för sjätte gången och skickas tillbaka för att hitta alla samlarföremål du noggrant avslöjade. I ett skede blev jag till och med frestad att fortsätta &lsquo, mjukt läge ‘, tillgängligt längst ner på skärmen när som helst för att ge Yoshi permanenta vingar och ett konstant utbud av Poochy valpar att använda som ylla kulor (ylle?).

Sedan finns det inte så liten fråga om samlarobjekt. Varje nivå drunknar positivtsaker. Fem bollar av Wonder Wool gömmer sig på varje nivå, Smiley Flowers lurar ur synen och det finns inte mindre än 20 stämpellappar per nivå som gömmer sig i olika pärlor. Samlarens varning, du kommer att vara här länge och det är nästan överväldigande. Om du vill höja svårigheten men det är här du hittar Yoshis största utmaningar när du når omöjliga avsatser med perfekt avfyrning av ullbollar för att fylla i plattformar eller fladdera tillräckligt länge för att nå farliga avsatser som bara kan vara stod på en gång. Det är värt att notera att det är här Poochy-valparna är mest användbara och fäster sig hjälpsamma till platser du hittar hemligheter och dolda föremål.

Det finns äkta glädje i Yoshi’s Woolly World. Under det charmiga stickade exteriöret finns det en uppfinningsrik solid plattform som kommer att smälta till och med de stenigaste hjärtan. Även om Wii U-spelare kanske inte har så mycket som de inte har sett förut, så passar denna ylla dinosaurie som en bedårande stickad handske på 3DS och gör det till en perfekt upplevelse och upplevelse. Stickade dåligt alls.

Yoshi’s Woolly World