Razer Kraken headsetrecension: “Ett fantastiskt headset som ger dig ljudkvalitetsspel oavsett vad du spelar”

Ett fantastiskt spelhörlurar som kommer att tjäna dig oavsett vad du är i, som konsekvent presenterar dina öron med kvalitetsljud samtidigt som det är tillräckligt bra i prestanda och design för att tävla som dina vardagliga hörlurar.

• + Bra spelljudkvalitet
  • + Bekant och fantastisk design och byggkvalitet
  • + Klarar sig ganska bra med andra media

• – Lite obehag efter långa sessioner
  • – Ljudet matchar inte dyrare headset

Vi vet alla, och i många fall kärlek, Razers spelteknologi och dess headset har blivit några av våra favoriter. Pro V2-headsetet har till exempel länge varit vårt toppval och har balansen mellan prestanda, design, kostnad och funktioner som ganska mycket slår på. Men det finns en ny generation av Kraken-headset nu, med ett som helt enkelt kallas &lsquo, Razer Kraken ‘representerar det senaste i sortimentet. Utgivningen kom nyligen och är tänkt att effektivisera alla sina föregångars goda bitar till en liknande, men mer än kapabel, enhet.

Bästa PS4-headset | Bästa Xbox One-headset | Bästa PC-headset
Bästa Nintendo Switch-headset | Bästa Apex Legends-headset

Razer Kraken – Design

Rakt ut ur lådan och även på lådan ser det ut som Pro V2. Vilket är bra: det är den igenkännliga designen och färgschemat som Razer har upprättat och det är omedelbart igenkännligt. Detta blandas med samma design och byggkvalitet som vi sett tidigare och det estetiska är lika coolt som tidigare iterationer av headsetet. De två huvudsakliga delarna av headsetet – pannbandet och de halvöppna öronkopparna – samlas väldigt glädjande och skapar en övergripande övergripande design. I kombination med designen finns det en bekant känsla av soliditet i headsetet – men en som inte kommer att väga väldigt mycket (bara cirka 10,5 oz / 300 gram) – vilket ger dig förtroende för att Kraken förmodligen skulle överleva några få olyckor . Pannbandet har mer stoppning än tidigare och ökar komforten och klickna för att ändra storlek på pannbandet till ditt huvud är tillfredsställande och känns robusta.

Razer Kraken headsetrecension: & quot; Ett fantastiskt headset som ger dig ljudkvalitetsspel oavsett vad du spelar & quot;

Razer Kraken – Funktioner

Kraken är lätt på funktioner. Det finns inga knappar eller strömbrytare anslutna direkt till headsetet, och ljudet och byggkvaliteten gör de flesta av Kraken talar. Nere från headsetet, på kabeln, finns det en liten kontrollbox som har vissa knappar men dessa hålls fortfarande begränsade och enkla: endast en volymhjul och en mikrofon på / av-brytare finns. En punkt att komma ihåg här är att volymratten höjer eller minskarAlltljudet du presenteras med – det finns inget val mellan spel- eller chatljud – så det kan ta en kort stund att hitta din söta plats. Kabeln är en ljuduttagsanslutning så du sorteras dock när du konfigurerar men det finns en splitter om din spelenhet eller dator kräver att mikrofonen och hörlurarna matas in separat. Slutligen finns den extremt kompakta och utdragbara mikrofonen i ett Kraken-headset. Det är otroligt snyggt och lätt att använda med förlängnings- och återdragningsfunktionen, vilket i sig innebär att övergången mellan spelhörlurar och vanliga hörlurar är enkel.

Jag fick höra att ljudet från mitt spel och chatten sippade ut från headsetet lite till utsidan, och medan det inte finns någon brusreducerande teknik att tala om, gjorde öronkopparna ett tillräckligt bra jobb med det själva. Övergripande när det gäller funktioner, för ett nära $ 80 /? 70-headset tycker jag att de är lite lätta, säkert när du jämför Kraken med sina konkurrenter som har saker som party audio vs game audio justerare eller audio boostar av något slag.

Razer Kraken – Performance

Att testa Kraken-headsetet noggrant i spel är ett måste, så här är hur det presterade. En hel morgons värde av Wolfenstein 2 var riktigt kul, och Kraken var bekväm och presterade mycket bra. För att utarbeta, några ljud när man bara promenerade runt, tidigare oudläsbar, där det nu hörs, och dialogen och filmliknande skärmarna var mycket tydliga och hade gott djup. Surroundljudet var en höjdpunkt eftersom jag oavsett vilka utrymmen jag navigerade eller byggnader jag böjde i hörnen av, jag alltid kunde se var nazisterna och deras skjutvapen kom ifrån. När jag vänder mig till Doom fann jag att Kraken utmärkte sig lika bra med ett snabbt, blomstrande metallljudspår och spelets allestädes närvarande bastunga ljud. När jag gick till något helt annat för att bredda horisonten och testa spelade jag lite Titan Quest – en äldre, hack-och-sned RPG – som har ett lättare, mer diskant tungt soundtrack. Ljudkvaliteten var fortfarande hög, men inte så rik som med den nedre änden av spektrumet.

Därefter fortsatte jag att vara hemsk på Apex Legends, handikappade mina vänner i online-spel för att säkerställa att jag gav mic och multiplayer-spelet ett test såväl som surroundljudet. Surroundljudet var stort och hjälpte mig att identifiera fiendens platser och till och med dikterade hur vi närmade oss ett nära möte – även om det oundvikliga nederlaget inträffade strax efter, var det inte Krakens fel. Mikrofonen gjorde mig klar som mina vänner dag, men kanske med inte så mycket rikedom eller räckvidd som i andra mikrofoner. Det är emellertid värt att notera här att på grund av att det inte finns en balans mellan party- och spelljud, när vi alla tre reagerade eller pratade,ochspelet hade också ljud, det fanns en kakofoni av brus som jag inte lätt kunde skilja mellan. Det var antingen att vända allting eller ingenting (bortsett från att spendera ett tag med ljudet i spelet, men då kan du tappa din fördel i spelet).

Att använda Kraken som mina pendelhörlurar under ett par dagar, det visade sig vara kompetent i andra medier som radio och musik. Radion var kanske lite mindre bra eftersom det var ett tunnare ljud, men musik (särskilt rock, metal och bastunga låtar) presenterades faktiskt mycket bra. Precis som med radio var det en liknande upplevelse med TV och film och deras dialogscener (som lät ihåligt), men om du ville hålla ditt headset på och titta på TV direkt efter en spelsamling så skulle Kraken säkert tjäna dig bra.

Polstret kramar komfortmässigt, konturerna i huvudet och öronen och reagerar tillräckligt när de är omarrangerade. Jag hade en lätt värk – även om inget för okänt från något annat headset jag har testat – längst ner på öronen efter långa sessioner men inget annat anmärkningsvärt.

Denna iteration av Razer Kraken är ett mycket kompetent och bekvämt headset som kommer att tjäna dig vad du än använder det för. Som jag förväntade mig innan jag plockade upp det, spelar det mycket bra, andra media ganska bra och har en enkel laddning när det gäller funktioner, även om det inte riktigt kan matcha ljudkvaliteten och funktionerna du skulle få med något lite högre i pris.

Razer Kraken headsetgranskning: "Ett fantastiskt headset som ger dig kvalitetsspelljud oavsett vad du spelar"