Razer telefon 2 recension: “Den bästa telefonen för spel … med vissa varningar”

En stor, välgjord speltelefon med en ljus skärm och några kraftfulla innergårdar. Det är perfekt för spel, men inte praktiskt för vardagligt bruk.

• Härlig stor skärm
  • Utmärkt ljud
  • Stor batterilivslängd

• Mycket stor handenhet
  • Skärmen är 16: 9 och inte kantlös

Själva existensen av Razer-telefon 2 är nyfiken. För många kan idén att köpa en telefon främst för spel verkar konstig. När allt kommer omkring spelar de flesta moderna smarta telefoner spel utmärkt, även med de mest krävande apparna som inte riktigt trycker hårdvaran i de flesta fickor. Och medan mobilspel har kommit på höga steg kan de inte hoppas matcha vad du spelar på Switch eller till och med de flesta surfplattor. Razer-telefonen 2 marknadsförs inte bara som en speltelefon, utan den är specifikt utformad för att maximera potentialen för de spel du spelar på den..

Razer-telefon 2 – Specifikationer

Skärm:5,7-tums QHD-skärm
Lagring:64GB
processor:Snapdragon 845
Kamera:12MP bak / 8MP fram
Batteri-liv:10-12 timmar (standardinställningar)
Laddningstid:2 timmar (från 0%)
OS:Android

I den meningen är det en verklig framgång med bara några irriterande varningar. Detta är verkligen den bästa telefonen för spel just nu – och toppar listan över våra bästa speltelefoner – men för dag till dag är det bara genomsnittligt. Varje del av designen är här för att förbättra hur du spelar, från de stora och vackra 5.7" pekskärm till 2,8 GHz Snapdragon-processor till de fantastiska Dolby Atmos-högtalarna. Denna designfilosofi påverkar emellertid hur resten av telefonen presterar och känns att använda. Så, frågan här är inte hur bra Razer-telefon 2 är, utan snarare vad du faktiskt vill använda den för.

• Du kan köpaRazer telefon 2 för 799 $hos Amazon

Razer telefon 2 – design

Razer-telefonens 2 design och övergripande känsla överensstämmer med Razer-varumärket. Det vill säga fyrkantiga kanter, härliga massiva material och en glödande kromsymbol på baksidan av enheten. Det känns robust och chunky, perfekt för att ta var som helst i världen och sätta sig in för en tvåhandig, allt uppmärksamhetsfokuserad skärmspel. Telefonen är vattentät också, så du kan spela den ute även i lätt regn.

På baksidan innebär det att ha en så stor telefon att det är nästan omöjligt att använda med en hand, såvida du inte är en jätte. Det är ganska svårt att kontrollera meddelanden eller ta bort telefonen för ett improviserat foto eller selfie och inte något som kan göras på ett dåligt sätt. Du måste vara okej med att inte kunna hålla telefonen och svepa från topp till botten med tummen.

Razer telefon 2 recension: & quot; Den bästa telefonen för spel ... med några varningar & quot;

När det gäller andra funktioner är fingeravtrycksskannern extremt bra placerad på telefonens sida. Android-telefoner har alltid kämpat med fingeravtrycks-ID, för till skillnad från iPhone har de flesta inte en central &lsquo, hem-knappen. Här är det längs sidan. Skannern är också Razer phone 2s standby-knapp, och när du väl har vant dig vid placeringen fungerar den extremt bra. Volymknapparna, som lyfts något från enheten (och udda designval, faktiskt eftersom allt annat är i linje med sidan) sitter i mitten, så att de lätt kan nås i liggande eller porträttläge – igen, för att göra telefon mer vänlig för spel.

Slutligen finns det en laddningsport i basen … och inget hörlursuttag. Kontroversiellt ämne. För en telefon som är skräddarsydd för spel kan vi förvänta oss möjligheten att ansluta trådbundna hörlurar, trots att det komprometterar vattentätning, så detta är ett märke mot Razer-telefonen 2. Inte alla har råd eller vill ha trådlösa hörlurar.

Razer telefon 2 – funktioner

Den här telefonens framstående funktion är utan tvekan dess 5,7" skärm, som kan hantera en upplösning på 1140×2560 pixlar vid 120Hz, och tillåter HDR-visning för spel och filmer. Och det är en underbar, tuff skärm som visar de spel vi testar med i vacker klarhet och livfullhet. PUBLIKER så bra som det kommer att komma på den lilla skärmen, och färgerna verkligen dyker upp i paret av MCU-filmer vi tittar på (Thor: RagnarokandCaptain America: Civil War). Om du undrar, nej, det spelar inte Fortnite mobil. Det enda verkliga problemet med Razer phone 2: s skärm är kanterna. Själva skärmen visas i 16: 9-förhållandet, och det finns en bestämd svart kant runt kanten, vilket gör att den känns ganska daterad bredvid de flesta av telefonens konkurrenter, som Galaxy S9 Plus. Det kan verka som ett litet klagomål att inte ha en kantfri skärm, men det gör en stor skillnad när du tittar på TV-program och spelar mer filmiska spel.

Storleken är viktig när det gäller speltelefoner, och dimensionerna och placeringen av skärmen här är utmärkt. Det är perfekt för liggande-läge, tvåhåndsspel och det finns tillräckligt med bredd här för att du bekvämt kan använda spel med båda händerna när du är i porträtt. Som du kan förvänta dig känns glaset tufft och lyhörd, och enhetens ökade storlek betyder också att du har mindre benägenhet att lägga upp Android-överlägg medan du spelar.

Att gå vidare till ljud, och högtalarna här är utmärkta. Även när du spelar utan ett par hörlurar får du fantastiskt tydligt ljud genom de dubbla högtalarna. Med hörlurar på är ljudkvaliteten du också bra, även om detta främst beror på kapslarna i dina burkar snarare än själva enheten. Du behöver gå trådlöst, som nämnts ovan, men det är enkelt att installera och Bluetooth-anslutningen är ganska solid.

Den inbyggda kameran är ok. Det är okej. Det finns en 12MP-kamera på baksidan och en 8MP-frontlins. Medan den ger skarpa bilder, särskilt av stillbilder, hanterar den fortfarande inte rörelsen särskilt bra, och konkurrenttelefoner – som theHuawei P20 Proand theSamsung Galaxy S9 har mycket överlägsna kameror och bildmanipuleringsprogramvara. Återigen är dessa ungefär samma pris också, om det är lite billigare om du bara handenheten.

Razer telefon 2 – prestanda

Låt oss börja med det goda. Processorn här inne är snabb, så det finns inga problem att köra de största, mest avancerade spelen med full upplösning. Vi försökte en mängd – från skyttar till RPG till enkla casual pusselspel, och de såg alla bra ut. Något liknande Battle of Polytopiaran som en dröm, även med maximala stammar i krig, och skärmen gjorde att de primära färgerna verkligen pop. Det fanns några

Det som imponerar mest är faktiskt batteriet. Även under tung användning varar det cirka tio timmar, och med snabb laddning är du redo att gå igen om knappt två timmar. Det är imponerande, och Razer-telefonen 2 stöder också trådlös laddning, vilket är en fin touch. Effektiviteten och mångsidigheten hos smeten är en massiv välsignelse över konkurrenttelefoner, och naturligtvis med Android OS får du alternativet att optimera telefonens resurser och användning och ändra alla typer av alternativ för att göra det bättre för spel och media . Medan vi talar om operativsystemet, tyckte jag att Razers version av Android var lite svårare att navigera än på andra telefoner, särskilt med standardikonerna som alla är en obehaglig nyans av grönt. Hej, det är en liten fråga, men när du använder telefonen varje dag är det kosmetiska saker som detta som kan påverka hur du känner för din enhet.

Det råder ingen tvekan om att Razer-telefonen 2 är en anständig teknik. Om du letar efter en telefon som hanterar spel och media, särskilt TV, är detta en stark utmanare eftersom allt är inriktat på dessa två aktiviteter. Skärmen är stor och ljus, och processorn inuti är snabb. En annan fördel är det utmärkta Dolby Atmos-ljudet, särskilt om du kommer att spela utan hörlurar, och batteriet (plus snabbladdning) gör att du kan använda den här luren hårt, utan för många turer till vägguttaget . Men som en faktisk telefon finns det bättre modeller där ute, till billigare priser. Skärmen är inte kantlös, luren är lite för chunkig för vardagligt bruk, och kameran är mjukt. Det är en välgjord enhet, säker, men det saknar några riktigt användbara funktioner, som den hörlursingången. För mobila spelare, som vill ha en primoupplevelse med PUBG, ja, detta är ett bra alternativ. För alla som är mindre allvarliga om spel och mer om vardagsbruk bör du hålla dig till Android men titta någon annanstans.

Razer Telefon 2