Razer Turret-tangentbord och mus för Xbox One-recension: “High-end PC-kringutrustning anpassad för en konsol”

• Utmärkt mekaniskt tangentbord modellerat efter Razer-kringutrustning
  • Enkel trådlös 2,4 Ghz-anslutning
  • Magnetisk musmatta
  • Fungerar med PC eller Xbox One

• Dyr om du bara använder den med din Xbox
  • Hård handledsstöd

Razer har verkligen ökat sitt perifera spel under de senaste åren och producerat utmärkta enheter med egenutvecklade switchar, sviter med användbara funktioner och en ökad betoning på hållbarhet (ett område där det föll lite kort i vissa tidigare hårdvara). Det ökade fokuset på kvalitet är tydligt i Turret, världens första tangentbord- och muskombination som utformats specifikt med Xbox One i åtanke (även om den också är helt PC-kompatibel). Sedan stöd för mus och tangentbord på Xbox One tillkännagavs förra året, har ett antal perifera tillverkare börjat inkludera “Xbox-kompatibel” marknadsföringsinformation på sina förpackningar, men Turret är det första mus / tangentbordsparet som är designat från grunden för Xbox One-anslutning att gå in i raden för de bästa Xbox One-tillbehören.

Razer Turret – Performance

Razer Turret-tangentbord och mus för Xbox One-recension: & quot; Höga datorutrustning som är specialanpassad för en konsol & quot;

High-end-tangentbordet och musen som utgör kärnan i Turret-paketet modelleras efter två av de kringutrustning som finns i vårt bästa spel-tangentbord och bästa spelmousup-uppsättningar, en nyckelfri version av BlackWidow-tangentbordet och en modifierad version av Mamba-musen. Tangentbordet är byggt runt Razers utmärkta egna gröna switchar, som är klickiga och taktila – bra för spel. Förvånansvärt presterar de lika bra i Turret-modellen som de gör i Razers andra erbjudande om tangentbord. De är extremt lyhörda och, om du gör mycket textchatt eller kommer att använda Turret med din dator, fantastiskt att skriva på också.

Musen är en utmärkt trådlös enhet som inte uppvisar någon märkbar fördröjning och hög känslighet (den packar en 16 000 CPI-optisk sensor), och både tangentbordet och musparet till din Xbox One via en enda trådlös 2,4 GHz-dongel. Musen och tangentbordet kan slås på och av oberoende, en fin touch om du bara använder tangentbordet för att navigera i menyer. Det är osannolikt att tornet kommer att förskjuta din kontroller helt för navigering, eftersom jag inte kunde växla igenom vissa undermenyer med piltangenterna på tangentbordet (och på instrumentbrädanivå finns det praktiskt taget inget musstöd alls, åtminstone för nu) . Jag kunde till exempel inte växla mellan trådbundna och trådlösa internetanslutningsalternativ, trots att alla ytmenynivåer var helt navigerbara med tangentbordet.

I spelet styrde Warframe med den silkeslena precisionen du förväntar dig från ett tangentbord och mus på datorn, om du inte visste vilken plattform Turret var ansluten till skulle det vara lätt att glömma att du spelar ett konsolspel. Musen glider runt paden med lätthet och jag har aldrig haft några problem med latens eller sensorn förlorar spårning över flera timmars spel. Intressant nog har Fortnite redan implementerat en spelarsplit baserat på vilken typ av ingångar spelare använder, så kontrollerbundna spelare kommer inte att hitta sig nådelöst ägda av spelare som har en mus och tangentbord. Medan bara 15 spel (hittills) stöder mus- och tangentbordspelet, är det intressant att se om andra utvecklare följer efter när biblioteket med kompatibla spel expanderar.

Razer Turret – Design

Den extra höjden på de upphöjda nyckelknapparna fungerar bra för att visa upp RGB-belysningen på däck, och medan det finns en handledsstöd som sträcker sig flera tum från basen, är det samma oförlåtande metall som resten av brädet. Även om det erbjuder lite efterfrågat stöd är det inte så lika mysigt som några av de plyscha läderartiklarna som kommer med ett antal moderna gaming-tangentbord. Skjut ut musen är utmärkt, å andra sidan, och erbjuder precis tillräckligt med utrymme för att flytta musen bekvämt utan att luta sig över kanten på varvet. Tangentbordets robusta metallchassi är solid och förvånansvärt tungt, vilket kan tyckas som en svårighet vid första rodnad men faktiskt hjälper när du har det balanserat över varvet. Det känns verkligen utformat för att ta någon bestraffning eller, i en nypa mitt i en zombie-apokalyp, ta itu med lite när den utövas som en bludgeon.

Razer Turret – Funktioner

Om brädet glider av till ena sidan kommer det med en uppsättning inbyggda magneter som säkerställer att musen inte kommer att flyga av för att krascha in i ditt soffbord eller tumla ner på vardagsrummet. Medan tangentbordet är nyckelfritt och saknar datororienterade funktioner som makrotangenter eller dedikerade mediekontroller, är musen lika fullt utrustad som sin PC-motsvarighet. Det är lätt för en trådlös mus, med ett par tumknappar och CPI-knappar, och den passar handen bekvämt och använder Razers toppskärmsbrytare. Det har till och med en lucka i botten där den trådlösa dongeln kan stas när den inte används.

Razer lovar upp till 40 timmars användning på en laddning för båda kringutrustning, och jag kom verkligen aldrig nära att tappa batteriet i flera långa sessioner med användning, först på Xbox One och sedan parat med min PC. Det finns också en praktisk, dedikerad Xbox One-knapp istället för höger Ctrl, vilket sparar dig att behöva skrapa upp och slå på en kontroller varje gång du vill hoppa tillbaka till instrumentpanelen.

Turret är inte ett billigt förslag, som säljer för $ 249,99 (det är för närvarande tillgängligt för förbeställning på Microsoft Storeand ska skickas idag eller imorgon), men du skulle betala ungefär samma för ett utmärkt mekaniskt tangentbord och mus. Det är ett fantastiskt paket för alla som vill spela konsolspel med tangentbord och mus, med några tankeväckande funktioner designade specifikt för användning i vardagsrummet på en storbilds-TV. Det är en aning dyr om du köper det uteslutande för att spela enstaka konsolspel, men om du också kommer att använda det tillsammans med din huvuddator (eller för bärbar datorspel hemma), är det ett fast värde perifera som är mycket tankeväckande designad och byggd.

Razer Turret