Ring Fit Adventure-recension: “En äkta träningspass i kul”

Nintendo har gjort fitness kul igen med Ring Fit Adventure, med ett paket som är lika lätt att använda som det är ett fantastiskt träningspass.

• Gör att träna ett spel
  • Överraskande roligt äventyr
  • Äkta träning garanterat

• Benbandet kan vara orubbligt
  • Kommer inte att vara för alla

Det är ett ögonblick där jag är en med ringen. Nej, det här är inte en hemlig, helt ny Lord of the Rings VR-spel, utan faktiskt Nintendos senaste kamp i fitness-spel. Borta är dagarna för den tunga, men ändå lysande Wii Fit Balance Board, och här för att stanna är Ring-Con. Även om det kan låta som en sexleksak, kommer det att göra dig svett på ett helt annat sätt.

Ring-Con är i huvudsak en plastbåge som levereras med spelet – Ring Fit Adventure – som du kan trycka och dra som en del av ditt träningspass. Det kanske känns böjigt som någonting, men så snart du börjar böja det upprepade gånger för att utföra olika övningar, är det tydligt att det har ganska motståndsmomentet för det.Var fortfarande mina värkande muskler. Tanken är att du håller Ring-Con under hela din session – så du kommer att vara glad att den är lätt – använder den för träning men också gör den till en del av spelets kärnmekanik. Det fungerar genom att skjuta din högra Joy-Con i toppen, som sedan mäter dina rörelser. Du tar till och med din hjärtfrekvens efter varje nivå genom att trycka tummen till Joy-Cons IR-sensor, som bara tjänar till att lyfta fram hur mångsidig Joy-Con-funktionen egentligen är.

Din vänstra Joy-Con sitter i ett benband som du måste binda runt ditt vänstra lår. Spelet rekommenderar att du sitter den någonstans runt mitten av överbenet, men jag har mycket mer framgång som rider högre upp på låret, eftersom det annars gör att det går långsamt nedåt mot knäet ju mer du rör dig om du inte har det hårt till turneringen. Jag har också den frustrerande frågan att vänster Joy-Con inte synkroniserar med spelet i det ögonblick jag kommer ner på golvet och börjar (försöker) göra en serie ab crunches. Det betyder att jag måste stå upp igen, justera benremmen och starta processen igen – en frustrerande process mitt i träningen.

Träna, spela på

Ring Fit Adventure-recension: & quot; Ett äkta träningspass förpackat i roligt & quot;

Men när allt fungerar är det en formidabel combo. Det beror främst på den geniala naturen i det faktiska spelet, Ring Fit Adventure. Handlingen är lämpligt knäppa Nintendo: du är en tyst hjälte som arbetar för att ta ner en ond kraft som råkar vara en otrolig häckdrake som är besatt av att träna – och naturligtvis ta över världen. Du kommer att försöka ta ner honom med hjälp av en uppmärksam ring, som kallas ring. Ja, du gissade det, Ring-Con är faktiskt en varelse i spelet som du bär med dig, och pressar för att släppa ut vindringar för att krossa lådor, öppna dörrar och på annat sätt interagera med världen när du rör dig. Och när jag säger flytta, menar jag flytta. När du går från nivå till nivå och når de olika målen kommer du inte att gå längre om du fysiskt joggar på plats. Du kan hålla den ganska låg nyckel, men om det finns kullar, eller om du måste springa genom vatten eller lera, måste du ta upp takten eller lyfta knäna högt när du joggar för att verkligen få ditt spel benen rör sig.

Det är förvånansvärt lyhörd också, och spelet gör detintelåt dig slappa överhuvudtaget. Det vet när du inte gör tillräckligt, och din karaktär kommer att krypa till en smärtsam snigel tempo. Jag är inte säker på om det är min konkurrenskraftiga streck, men varje liten snubbla eller långsam motivering motiverade mig att komma igenom nivån så snabbt som möjligt. Det hjälper till att det inte heller är allt körbaserat fitness, eftersom jag måste erkänna att jag inte är en naturlig jogger – tror Phoebe från Friends snarare än Usain Bolt. Mellan dina resande äventyr måste du slåss mot de olika minionerna som skickas ut av hängdraken. De tar alla formen av gymnastikbitar, som en varelse av hundtyp som också råkar vara en kettlebell eller en yogamatta som också är en ond version av mattan från Aladdin. Det är ostliknande och nästan Disney-esque när det gäller leverans, men det fungerar.

Tar signaler från Pok&eacute, mon and co, du använder sedan turbaserade strider för att slita ner deras hälsobar, men istället för att göra en Pikachu göra det hårda arbetet, måste du utöva dem till döds istället – och förhoppningsvis inte dig själv också i processen . Det börjar med en grundläggande uppdatering av övningar, men ju mer du rör dig genom nivåerna desto mer komplexa rörelser du kommer att lägga till din attackpool. Matcha dina reps färgkodning med fiendens färg och din attack kommer att bli mer kraftfull, vilket gör att ditt 25: e moment för ögonblicket känns ännu mer värt det. Ring Fit Adventure gör ett bra jobb med att försöka dölja ett träningspass som en spelsamling men gör det på ett sätt som känns lärorikt också. Tipp, lite hjälpsam assistent, dyker upp på sidan av skärmen som påminner dig om hur du gör varje övning, och Ring kommer att chipa in nu och då berätta för dig att sakta ner den, hålla den stadigt, tryck lite hårdare eller bara påminna du att du gör ett bra jobb. Det är en personlig tränare och en träningspusher i en men gör hela saken otroligt tilltalande. För mig är det en mycket trevligare upplevelse än att gå ner till gymmet, men lika skatter fysiskt. Det är ett äkta träningspass förpackat i kul.

Fitness kul för hela familjen

Handily, det kan spåra mer än en användare åt gången också, vilket innebär att om hela familjen vill komma in på åtgärden kan du ha flera profiler aktiva samtidigt, vilket mycket väl kan lägga till ett konkurrenskraftigt element för hela saken. Det finns massor av minispel också, och träningspass utanför äventyrsläget som fokuserar på en enda del av kroppen om du vill bli mer granulär. Jag har mestadels fastnat på äventyret, men har förvandlat minispelen till en tävling mot min (mycket montare) andra hälft, vilket var väldigt roligt, och jag kunde se dem bli dumma tävlingar om jag har vänner över.

Det är också bra att Ring Fit Adventure kan skala efter din kondition. Du kan enkelt justera svårigheten (som verkar baseras på antalet reps som behövs för att slå fiender snarare än att lägga till mer komplexa fitnessrutiner) när du känner för det, och spelet kommer regelbundet att påminna dig om att ha lite vatten, eller ta en paus om du känner att du behöver det.

Naturligtvis kommer det inte att vara för alla, och du kan bara spela med OG-brytaren snarare än med den nya Nintendo-omkopplaren eftersom du behöver den på storskärmen. Vissa kanske tycker att RPG-elementen är för slipiga – speciellt när det gäller de långa bosslagen – och andra kan hitta berättelsekonceptet för två. Men jag älskar Ring Fit Adventure: användarvänlighet, en bra RPG och ett bra träningssätt som alla kombinerar för att göra en fantastisk upplevelse.

Ring Fit Adventure