Secretlab Omega 2018-spelstolsöversikt: “Anmärkningsvärda nivåer av komfort, kvalitet och hållbarhet”

En bra high-end stol som är en av de mest bekväma du någonsin kommer att äga, oavsett om du spelar i den eller inte

• Mycket bekväma och stödjande
  • Mycket justerbar
  • Robust och tankeväckande konstruktion

• Dyr för en traditionell spelstol

Om du har behov av en bekväm spelstol av hög kvalitet för de marathon Fornite-sessionerna eller en mysig datorstol att sitta i medan du studerar eller arbetar, har Singapore-startup Secretlab du täckt. Hjärnskölden till två unga spelare och entreprenörer, Secretlab kom ut ur porten och svängde för några år sedan med en rad premiumspelstolar som levererade anmärkningsvärda nivåer av komfort, kvalitet och hållbarhet. 2018-versionen av Omega, tillgänglig i Stealth eller Classic-utgåvor, förbättrar ytterligare den arven och är en av thebest gaming ordförande på marknaden.

Secretlab Omega 2018 – Construction

Rakt ut ur lådan känns stolen robust och välgjord. Komponentstyckena är betydande och tunga, men montering var tillräckligt enkel med den medföljande guiden och medföljande videor. Jag kunde få stolen byggd inom tjugo minuter, och den kommer med några välkomna extra skruvar och en insexnyckel / skruvmejselkombination så att du inte kommer att krypa för att hitta verktyg medan du sätter ihop den.

De enskilda bitarna känner att de skapades med en anmärkningsvärd nivå av omsorg och uppmärksamhet på detaljer. Sitsen och ryggstödet är skurna i slät, spänt svart läder över ett lager vadderat skum. Stolen formar till och stöder din kropp väl, särskilt när den är i par med den medföljande nackkudden och korsryggen. När du sitter i Omega, även under långa sessioner, är det lätt att bli tillräckligt mysig att du glömmer om stolen och kan fokusera uteslutande på det du gör / spelar.

Secretlab Omega 2018 – Justerbarhet

En stor del av varför stolen är så bekväm är det överraskande utbudet av justerbarhet. Det finns standardspakarna för höjd och lutning av ryggstödet, men Omega låter dig också ställa in sittvinkeln oberoende. Den har också några mycket, ahem, praktiska &lsquo, 4D ‘armstödskontroller som låter dig glida dem framåt, rotera dem mot eller bort från kroppen eller justera deras höjd.

Att hitta de perfekta inställningarna för din kropp är intuitivt och då behöver du aldrig fikla med kontrollerna igen. Varje spak och knapp är solid tillverkad, särskilt den starka spaken för att justera ryggstödet. Att luta stolen helt bakåt med den hydrauliska lutningen gör att du känner att du är på kanten att vippa, men stolen förblir upprätt även i de mest extrema vinklar.

• Här är vår nedgång avbästa spel-PCalternativ för 2018
  • Du kanske behöverbästa gaming-bärbara datorerunder 2018?
  • Här är vår guide tillbästa spelmonitorerför

Secretlab Omega 2018 – Design

Även om den kanske inte passar in i ett traditionellt kontor, är Omega snygg, med djärva röda sömmar och strukturerade läderpaneler på Stealth som kompenserar den dominerande matt-svart. Classic-modellen behåller samma röda sömarbete, men de strukturerade panelerna är en levande vit. Båda är iögonfallande, även om den gigantiska guldomega-symbolen och Secretlab-logotypen är lite snygga.

Den vinklade utformningen av ryggstödet och vingarna påminner om sitt arv, utformat för att efterlikna sätet på en racerbil. Det är en hög, mager snygg stol som till stor del är fri från onödiga blomster eller främmande kontroller, vilket ger den en elegant profil.

När spelstolarna går är Omega inte billig, men du kan lätt spendera mer på vissa andra spelspecifika stolar, och säkert på en avancerad kontorsstol, som är den kategori som Omega verkar byggd för att tävla i. Medan dess estetik kan skräddarsys för spelare, dess byggkvalitet konkurrerar lätt stolar som kostar hundratals mer. Det är en av de mest bekväma stolarna jag någonsin har satt i och, om du har råd, värt prislappen.

Vissa onlinebutiker ger oss en liten bit om du köper något via en av våra länkar. Läs vår affiliate policy för mer information.

En bra high-end stol som är en av de mest bekväma du någonsin äger, oavsett om du spelar i den eller inte