• Utsökt utbud av ljud och detaljer
  • Utmärkt design och passform
  • Kvalitet mikrofon

• Otroligt dyrt
  • Programvara som behövs för programmerbar knapp
  • Ingen utsedd chat / ljudbalansör i spelet

Det är ganska mycket givet att all ljudutrustning som kommer ut från Sennheiser-behemoth kommer att bli bra – det är deras kvalitet och rykte de har byggt. Så med deras nya GSP 670-spelheadset i mina händer, är detta redan en världsslagare innan testning? Kanske. Det håller sig fast vid sina premium Sennheiser-rötter, och det är uppenbart från det första utseendet och känslan av det. Men det är också uppenbart från den första blicken på dess höga prislapp. Dessmyckethög prislapp. $ 350 /? 300 hög, för att vara exakt.

Design

Rakt ut ur lådan har GSP 670 en tydlig Sennheiser-y-känsla. På ett bra sätt. Den har en omedelbart igenkännbar Sennheiser-design, till och med liknar headset och hörlurar från tidigare dagar som jag minns att jag hade. Headsetet har också en “känsla” av kvalitet direkt, varje del känns solid och säker. Detta kommer delvis från vikten: GSP 670-talet kommer i 398 g, i spektrumets tyngre ände. Men jag gillar det. Vikten ökar komforten och passformen, på ett sätt som känns som om headsetet aldrig kommer att falla av.

Kombinera detta med en generellt nära passform och resultatet är en verkligt nära men bekväm passform. Men inte på ett squash-your-head sätt – snarare ett mysigt och bekvämt sätt. Detta avslutas snyggt med mocka-liknande material öronkoppar som formar fint till ditt huvuds konturer och det justerbara säkra och solida pannbandet. Även om detta kanske inte är för alla, eftersom det kopplar dig mycket framgångsrikt från den yttre världen, tyckte jag att det var utmärkt och ett av de mest passande headset som jag har använt på ett tag. Genom att utvidga denna design är GSP 670, till sin natur, främjande av brusreducering genom passform och nedsänkning genom komfort. De utsökta ströarna ovanpå denna väl utformade headsetkaka är knapparna och kontrollerna, som var och en känns solid och tillfredsställande att använda, vare sig det vänder ned mikrofonen eller volymväljaren.

Sennheiser GSP 670 gaming headset review: & quot; Världsslagande ljud ... till ett rejäl pris & quot;

Funktioner

Dessa kontroller är två av en liten uppsättning som utgör GSP 670s funktioner ombord. Den svängbara mikrofonen och dess rullskiva sitter snyggt på headsetkopparna tillsammans med en dubbelkoppling och batterilivslängd (en röst säger hur mycket liv som finns kvar i uppsättningen med en snabb glidning av knappen), en programmerbar knapp ( även om detta kräver att mjukvaran ska utnyttjas fullt ut) och den icke-löstagbara bommikrofonen. På andra håll är en ganska viktig funktion den trådlösa USB-dongeln. Det här är inte större än den du kan hitta för en trådlös mus, men den har en knapp på framsidan och en lysdiod som blinkar i enlighet med rätt inställning eller status som headsetet är i. Detta är den enda funktionen som är lite fiddly. Eftersom den försöker vara så liten och diskret som möjligt, är det faktiskt väldigt fiffigt, särskilt på framsidan av min PS4. Även om det var lättare att greppa och använda med en PC: s USB-portar, hade det verkligen inte varit för imponerande för att göra det lite större.

Bluetooth-anslutningen som den tillhandahåller är dock solid och pålitlig. Det är enkelt att ansluta via dongeln, med röstmeddelanden som bekräftar din anslutning och att LED-ljus ändrar färg och blixtfrekvens (tydligt beskrivet i manualen) för att visa status för anslutningen. Utbudet är också mycket bra, och jag tyckte att det sträckte sig längre än för Sonys egen premiumuppsättning burkar, Platinum-headsetet. Det är inte nödvändigtvis en mördare-funktion, men det visar styrkan i den trådlösa anslutningen såväl som det faktum att du kan stanna kvar i spelet, om du behöver ta en öl eller peta hunden kort.

Prestanda

Designen, passformen och den smarta insamlingen av funktioner ställde mig snyggt för att testa GSP 670-metlet. Det gör ingen besvikelse. Kort sagt, prestanda mätt i kvalitet på ljud, ljuddetaljer och räckvidd är fantastisk. Det är verkligen något av det bästa jag har haft, oavsett vilket spel jag spelade eller media jag tyckte om. Spela en lång session med Ghost Recon: Wildlands serverar en glädje i öppet landskapsutforskning genom ljud: min lagkamrat är tydlig och skarp, vapenljudet låter äkta (med kulor som piskar förbi mina öron från distinkta riktningar), och det finns till och med djup till fordonets motorer. Jag svär också att jag kunde höra den bolivianska musiken spelas av lokalbefolkningen längre bort och med större tydlighet än någonsin tidigare. I Doom kommer det inte som någon överraskning att 670 hanterar denna botten tunga ljudspår och ljuduppsättning – en som vissa headset kan kämpa för att spika ner – med lätthet. Mick Gordons ljudspår är en godbit att lyssna på med dessa burkar, och det är ännu trevligare med de varumärkesvapen och monsterljud som skär över det. Till och med stationens skrik, röstmeddelanden och maskinvaror har en fantastisk ton för dem.

I den ljusare änden av spektrumet demonstrerar Assassin’s Creed Odyssey GSP 670-talet lättare beröring, så att säga. Kampljuden och svullnadsmusiken är en glädje (som jag förväntade mig, efter att ha upplevt de andra spelen), medan ljudet av röster bär tydligt och delikat, som på vinden. En speciell glädje är att rida mot en bebyggelse och höra skrav och interaktioner mellan marknaderna sömlöst når mig som om jag hade sauntrade runt hörnet av en stad i verkliga livet, bitar av dialog är skiktade över varandra, men fortfarande distinkta och tydliga i deras egen rätt. Kombinera den här ljudklassigheten med den nära och bekväma passformen, och GSP 670 ger verkligen en av de mest absorberande och uppslukande spelljudupplevelserna.

Medan den icke-löstagbara mikrofonen innebär att headsetet inte riktigt bidrar till att vara ditt huvudmusikheadset för pendlingen, är det – ganska förutsägbart – utmärkt för musik och filmer eller TV. Så om du är på din PC och vill ha lite tillbaka eller vill hoppa över till en streamingtjänst på din TV eller PS4, så håll headsetet på och njut.

När det gäller prestanda för användning och interaktion är det första att notera att komforten varar under långa sessioner. Eftersom vissa nära och täta passformer börjar bra och sedan bli smärtsamma, är Sennheiser GSP 670s härlig i det avseendet. Jag glömmer nästan att jag bär dem. På andra ställen är programvaran för PC: n den enda lilla niggle jag har, men bara för att det är en nödvändig bro att korsa om du vill få ut det mesta av – ja, faktiskt använda – den programmerbara knappen. Men när det väl är installerat bevisar det tillräckligt med en lekplats och inställningar för att göra det värt att spela. Programvaran låter dig välja surroundljud eller återgå till normala 2,0 och olika EQ-förinställningar som Sennheiser till exempel ger, medan du också kan välja från ett minispektrum av mikspecifika inställningar som att öka värmen eller tydligheten i din röst. Men skillnadernaverkaganska liten, och mer generellt, på grund av kvaliteten på Sennheiser-headset, lämnade jag aldrig en upptäckt inställning på, bara använder den med dess raka ut-i-rutan-inställningar på. Ändå är det bra att veta att programvaran inte bara är en gimmick och kommer att tillhandahålla tillräckligt för att tippare och kundanpassare kan få sina tänder till.

En sak som jag ofta nämner när jag tittar på headset är huruvida det finns en inbyggd balanser som gör att du kan höja antingen spelljud eller chatta ljud oberoende av det andra. Det finns inte på det här headsetet. Den här funktionen finns på Sonys Platinum-headset – mitt go-to-headset hemma för PS4-spelning – så jag är alltid på jakt efter det. Särskilt i premium-headset. Om headsetet kräver en superhög prislapp som GSP 670-talet, är jag lite besviken att en sådan funktion inte visas.

Samtidigt återstår det övergripande faktum: detta är ett allvarligt utmärkt spelheadset. Prestandan i olika spel och media är suverän. Oavsett vad som händer i ett spel, vad ditt scenario är, oavsett hur upptagen eller tyst det är, kommer GSP 670s att ge dig världsslående ljudklarhet, djup, bredd och detalj. Det är främst den superhöga prislappen som stoppar detta för att få en perfekt poäng. Det är bara löjligt högt, och detta kommer att vara för mycket hinder för de flesta. Avsaknaden av den mördande funktionen, balans mellan chatt och ljud i spelet, kommer också att hindra ett headset från att se hela tävlingen. Men i allt, om du strävar efter de bästa PS4-headseten eller PC-headsetet för spel, och vill gå trådlöst med ett av de bästa, kommer GSP 670 att ge dig en riktigt bra upplevelse.

Sennheiser GSP 670