Soundcore Life 2-spelhörlurar granskar: “Fantastiskt ljud och design hindrar inte att det faller under tävlingen”

Även om det är bekvämt, tydligt och oerhört uppslukande teknik för musik som också imponerar i spel med en spelare, några få viktiga brister hindrar oss att rekommendera det som ett dedikerat spel headset.

• Utmärkt ljudkvalitet
  • Bra surroundljud
  • Bekväm
  • Brusavbrott
  • Bra utanför spelet

• Ingen trådlös på konsolen
  • Passar inte mindre huvuden bekvämt
  • BassUp-läge / mikrofon fungerar inte på PS4

Att köpa ett headset specifikt för spel kan vara ett stort engagemang. De är ofta dyra och svåra att motivera, särskilt när du inte kan ta bort deras mikrofon eller om de kämpar med din Spotify-spellista under morgontrafiken. Varför spendera hundratals dollar på en en-trick ponny? Det är där Soundcore Life 2 spricker genom väggen som Kool-Aid Man. Detta jack-of-all-trades headset har behärskat många av dem: utmärkt ljudkvalitet kommer förpackat med en distinkt premiumkänsla, medan ljudavstängningsfunktioner och förmågan att få en boost av bas bara sötnar affären. Men så fantastiskt ljud och design hindrar inte att det faller under tävlingen. Gör inga misstag: Soundcore Life 2 är en produkt som är designad för musik först och främst. Som ett resultat bör du inte förvänta dig att den matchar de bästa spelhuvudtelefonerna.

Design

Soundcore Life 2-spelhörlurar granskar: & quot; Fantastiskt ljud och design hindrar inte att det faller under tävlingen & quot;

Det är uppenbart från get-go att dessa är väldigt välgjorda hörlurar, Soundcore Life 2 sportar ett vadderat pannband och mjuka öronskydd som är mycket bekvämare (för att inte tala om vackra) än prislappen på $ 70 skulle föreslå. Det är faktiskt ett tema för detta headset i allmänhet – det ger ett intryck av prestige utan den extra kostnaden. Den lugna extravagansen förhöjs av en stilren matt yta, eleganta silverlogotyper etsade på sina sidor och ett hårt fodral för resor. Det är i princip ett attraktivt förslag.

Funktioner

Titta närmare så ser du att denna känsla av kvalitet sträcker sig till ljudfunktionerna. Packning av surroundljud, a &lsquo, BassUp-läge ‘, och brusavstängning, Life 2 hjälper till att stänga av världen med effektiviteten hos en övervågig studsare. Det finns en aux-kabel med inbyggd mikrofon, men du kan koppla ihop enheten med din telefon eller PC via Bluetooth för en smidig trådlös upplevelse. Tyvärr är samma funktionalitet (Bluetooth och aux-kabelns mikrofon) inte kompatibel med konsoler. Och det är här Life 2 börjar lossna.

Prestanda

Misför mig inte. Som ett spelheadset fungerar Life 2 mycket bättre än du kan förvänta dig. Mycket som de gör för musik, dessa hörlurar levererar skarpt ljud med bra djup och tydlighet. Det mesta av tiden, ändå – även om jag tyckte att vokalarbetet var tunt och dämpat i Assassin’s Creed: Origins, spel som Fallout 76, Destiny 2 och Anthem fungerade bra under våra tester. Dessutom kompenserar Life 2s surroundljud för eventuella brister. Kulor piska och riva genom luften med påtaglig, häpnadsväckande aggression. Skrik och explosioner på avstånd kan preciseras exakt. Du kan också plocka upp ett dussin andra ljud du annars skulle missa på vanliga TV-högtalare. Lägg till konstant bra omgivningsbuller och ljudspår så har du en djupt uppslukande upplevelse på dina händer.

Det är särskilt sant när du använder Life 2: s effektiva brusavstängningsläge, en tyst filt av vitt brus hjälper till att blockera allt utanför öronen. Tack vare att du är så bekväm (även för de som bär glasögon) är du sedan förseglad i en lycklig spelbubbla. Du kommer att vara där ett tag också, headsetets batteritid är utmärkt. Life 2 fortsätter att transportera trådlöst under cirka 30 timmar mellan laddningarna, och jag har knappt tvingat ansluta den under de veckor jag har använt den. Ja, basen är inte bäst i klassen och du kan utan tvekan göra bättre för en liknande summa pengar, men detta är ett respektabelt spelheadset ändå.

Problemet? Som nämnts ovan gör inte alla förmåner du har vant dig vid att lyssna på iTunes-liknande (som bas boost och Bluetooth-funktion) övergången till konsolspel. Detta är ett frustrerande steg bakåt, och det förvärras av att jag inte kan få mikrofonen att fungera på PS4. Som sådant är detta headset inte perfekt för konkurrenskraftig spel. Naturligtvis är det knappast överraskande – detta har förmodligen inte utformats med tanke på spel – men det är dock en besvikelse.

Soundcore Life 2 verkar inte byggas för de med mindre huvuden heller. Trots att han hävdade att den passar alla storlekar kändes den fortfarande lös och vinglande på mig. Ett snabbt ryck av huvudet framåt gör att det faktiskt hoppar av. Det är körsbäret ovanpå en otillfredsställande mängd problem.

Övergripande

Problemet med många spelheadset är att de snubblar när de används utanför spel. Soundcore Life 2 har inte det problemet. Det är en lysande bit teknik för musik och imponerar också i spelare med en spelare. Bekvämt, tydligt och väldigt uppslukande, det är ett utmärkt val för priset.

Tyvärr komplicerar problemet inte att ha tillgång till Bluetooth eller dess mikrofon på liknande sätt som PS4. Det är väldigt en allroundare och är ett utmärkt val om du bara kommer att använda det för spel ibland, men jag skulle inte söka det enbart med spel i åtanke.

Soundcore Life 2