Star Trek Discovery S2.03 recension: “Spännande, spännande och chockerande”

Star Trek Discovery S2.03 recension: & quot; Spännande, spännande och chockerande & quot;

EveryStar Trek Discovery Påskägg och dold referens du kanske har missat

Trots intresset för den nuvarande Klingon-uppställningen är det tydligt att L’Rell och Tyler måste separeras för att fortsätta med deras (utan tvekan mycket annorlunda) säsong 2-berättelser. När allt kommer omkring måste Tyler uppenbarligen ansluta till Burnham igen, och L’Rell har ett imperium att regera. Om du är orolig för hur showen skulle hantera det (jag vet att jag var!) Kan du andas lätt eftersom kärnhistoriken till Point of Light är så spännande, spännande och chockerande att du inte ens inser fram till slutet av att det har lämnats båda karaktärerna i perfekta positioner för vad som kommer att komma, utan att besvärligt döda någon, utgöra en otrolig ursäkt eller skapa ett tomt hål. Inte bara det utan episodens hjärtskärande händelser (jag kommer inte att gå in på detaljer eftersom du verkligen förtjänar att titta på det själv), lägger till en extra rikast till deras karaktärer och deras förhållande, som de inte gjorde behöver, men är fortfarandebra gjort, du vill ställa upp och applådera i slutet.

Titta på Star Trek Discovery online var du än är i världen

Tillbaka på Discovery, Tillys nya &lsquo, vän “orsakar hennes problem när hon försöker imponera Captain Pike och lyckas med Command Training Program. Tack och lov håller Discovery upp sin vanliga snabba takt och innan avsnittet är klart har vi ett svar på vad som händer med allas favorit Ensign – trots att mysteriet är långt ifrån över. På den andra sidan av spektrumet, hela &lsquo, Where is Spock ‘berättelse riskerar att dra för länge. För tre raka avsnitt nu har Spock och hans anslutning till de röda signalerna / ängeln varit kärnan i händelserna, och i tre raka avsnitt retade Discovery utseendet på den ikoniska karaktären Original Series. Medan uppträdandet av Burnham och Spocks mor Amanda (Mia Kirshner) i detta avsnitt är en välkommen, om serien håller detta mycket längre, kommer tittarna att bli frustrerade över det ständiga samtalet, men bristen på Spock. Förhoppningsvis kommer han att få ett utseende snart.

Med Point of Light förvandlar Star Trek Discovery till ytterligare en utmärkt timme med TV, som kommer att övertyga alla som var oroliga annars, att den första säsongen inte var ett enda underverk. Uteslutande av det ständiga omnämnandet av den frånvarande Spock, avsnitt 3 – ungefär som showen som helhet – sätter knappt en fot fel, vilket säkerställer att allt som händer utanför USS Discovery är lika övertygande som vad som händer på rymdskeppet. Hur det hela kommer att gå ihop återstår att se, men med 11 avsnitt att gå och en beprövad banrekord för att väva komplexa mysterier tillsammans kan fans vara säkra på att bara goda saker väntar på dem.

För mer måste-titta serier, kolla in nya TV-program kommer snart till en liten skärm nära dig.

Star Trek Discovery

Det här avsnittet klarar av Klingons och tack vare några fantastiska uppträdanden och ett par otroliga avslöjanden är Point of Light ytterligare en utmärkt timme med TV.