Star Trek Discovery S2.05 recension: “ger mer än ett par känslor och överraskningar”

Star Trek Discovery S2.05 recension: & quot; Ger mer än några få känslor och överraskningar & quot;

EveryStar Trek Discovery Påskägg och dold referens du kanske har missat

Istället är Georgiou (Michelle Yeoh) ombord på sin skyttel och precis som att kejsaren, Tyler (Shazad Latif) och Avsnitt 31 kolliderar med Discovery på oh-så-många intressanta sätt. Jag har sagt det tidigare och jag ska säga det igen, alla scener som involverar Terran Kejsaren är det bästa på TV just nu och detta avsnitt är inget undantag eftersom Pike (Anson Mount) kämpar för att linda huvudet runt denna version av Georgiou som är lite annorlunda än den som han kommer ihåg från sitt akademi säger. Burnham är omedelbart på sin vakt, av uppenbara skäl, och de privata utbytena mellan paret är snörda med en oerhört klockbar spänning som får dig att kräva att se mer. Burnham är så förbrukad med Georgiou och hotet som hon utgör för sin bror att hon är helt förblindad av ankomsten av Tyler som har gått med i avsnitt 31 sedan vi senast såg honom. Vi – och besättningen – har knappt chansen att smälta hans återuppträdande innan Burnham och Stamets (Anthony Rapp) dyker in i det myceliala nätverket för att försöka rädda Tilly, men det är tydligt att det är mycket att packa upp när det gäller detta någonsin fascinerande karaktär och Discovery är inte ute efter att rusa det.

Titta på Star Trek Discovery online var du än är i världen

Vid denna tidpunkt säger det sig självt att skådespelarnas framträdanden i hela är utmärkta, men det är en speciell glädje att se mer av Yeohs Georgiou och jag är så glad att showen hittade ett sätt att hålla henne en del av säsongens 2 historia. Och avsnitt 31: s kapten Leland (Alan van Sprang) ger också mer utseende i avsnitt 5 med löften om ytterligare äventyr med upptäckten. Den myceliala nätverksfinalen ger den stora insatsen i detta avsnitt och bevisar än en gång att Discovery är bättre än någon annan Trek-show när de införlivade actionfilmsekvenser i sina historier. Hela avsnittet är en berg-och dalbana av känslomässiga uppenbarelser med det enda lite dudiga ögonblicket som kommer från bristen på Spock (igen). I grund och botten kommer du att behöva lite ligga ner efter att ha sett Saints of Imperfection, men det är definitivt värt det.

Ta reda på om den andra nya TV-program kommer i år som du definitivt inte vill missa.

Star Trek Discovery

Medan Spock fortfarande är MIA, är det svårt att bry sig när så många älskade säsong 1-karaktärer har återvänt för ytterligare ett actionfylldt och spännande avsnitt.