Star Trek Discovery S2.06 recension: “Borde ha spelat över flera avsnitt”

Star Trek Discovery S2.06 recension: & quot; Borde ha spelat upp över flera avsnitt & quot;

EveryStar Trek Discovery Påskägg och dold referens du kanske har missat

Avsnitt 6: s huvudhistorik spelar vackert och sätter den ovälkomna snabba hastigheten åt sidan. De som har sett Short Trek The Brightest Star (här kan du se Star Trek Discovery Short Treks på Netflix om du inte har lyckats hitta dem ännu) kommer gärna att återvända Kaminar och lära känna Sarus syster Siranna ( Hannah Spear) bättre. Trots den begränsade skärmtiden gör både Jones och Spear ett imponerande jobb med att exakt förmedla utbudet av kraftfulla känslor som deras karaktärer går igenom efter att de har återförenats, och jag kommer aldrig att bli imponerad av djupet av känslor som jag bevittnar på båda ansiktena genom lagren av proteser. Medan Burnham (Sonequa Martin-Green) naturligtvis tar lite av en baksäte i det här avsnittet, är det också glädjande att se att hennes roll som Sarus adopterade syster (som han beviljade henne i avsnitt 4) inte har glömts bort och hon är bredvid honom , stödjer och skyddar honom igenom, oavsett om det är genom hans svåra återförening med Siranna eller under hans kamp mot Ba’ul.

Titta på Star Trek Discovery online var du än är i världen

Någonstans på Discovery är Pike och Tyler (Shazad Latif) stickande huvuden på ett sådant sätt att det blir klart att ingen av dem litar på den andra lite, Culber (Wilson Cruz) är, förvånansvärt, inte riktigt känner sig själv efter sin uppståndelse, och Tilly (Mary Wiseman) siktar igenom alla upptäckter som Discovery samlat in från den stora röda enheten i avsnitt 4, som, som det visar sig, är praktiskt i detta avsnitt. Detta i sig är lite av ett problem, eftersom händelserna i avsnitt 4 var lite glänsande och förvirrande i alla fall, och det har nu blivit snyggt slitsat in i ett redan för perfekt avsnitt. Det känns precis som The Sound of Thunder försöker överföra för många tillfällen som naturliga på riktigt kort tid. Och nej, innan du frågar finns det fortfarande inga tecken på no-show Spock!

Även om det verkligen är glädjande att se Saru i centrum för saker en gång och händelserna i The Sound of Thunder är viktiga och långtgående, kan jag inte låta bli att känna att det skulle ha haft mer effekt på flera avsnitt och det är en besvikelse att bli färdig med en så övertygande berättelse om en stor karaktär så snabbt. Lägg till det några för många trevliga händelser, som inte riktigt är vettiga, och avsnitt 6 är ett bra avsnitt som bara saknar något visst. Trots sina brister finns det mycket att älska här för fansen och ingen kommer att gå bort känner sig missnöjd, men Discovery behöver verkligen börja göra några framsteg på sin huvudsäsongsplott innan det blir för trött.

Ta reda på vad du borde titta på med bäst nya TV-program kommer 2019.

Star Trek Discovery

Det är trevligt att mer av Saru’s backstory utforskas, men The Sound of Thunder borde verkligen ha spelat ut över flera avsnitt snarare än att krossas till bara en.