Star Trek Discovery S2.07 recension: “lovar några spännande saker att komma”

Star Trek Discovery S2.07 recension: & quot; Löfter några spännande saker att komma & quot;

EveryStar Trek Discovery Påskägg och dold referens du kanske har missat

Tillbaka på upptäckten har besättningen knappt tid att missa Burnham innan de kommer ansikte mot ansikte med en rift i rymdtiden kvar av den röda signalen som ledde dem till Kaminar i sista avsnittet. Pike (Anson Mount) och Tyler (Shazad Latif) går för att undersöka och, naturligtvis, sugs in, men det åtminstone ger dem tid att utarbeta sina frågor. Pike tar onödiga risker eftersom han känner sig skyldig till att sitta ute i kriget och han litar inte på Tyler en liten bit, vilket med tanke på att han / Voq mördade Culber kan du inte riktigt skylla honom. Det är det minsta av deras oro, men när de förlorat sig i det förflutna, nuet och framtiden (allt på samma gång!) Och attackeras av en teknisk robot från framtiden, som ser ut som om den har fallit rakt ut ur The Matrix. Medan den här sekundära berättelsen ger Pike och Tyler en välkommen chans att interagera mer, känns det lite för mycket som att bara ge Discovery-besättningen något att göra medan Burnham är på Vulcan. Som sagt, det bygger på tidsresorsteorierna kring Röda ängeln och ställer några ganska spekulära frågor för framtiden, som vem som skickade den roboten tillbaka i tiden för att stjäla Discovery information?

Allt berättat händer inte mycket i Ljus och skuggor, men med tanke på det Spock hartill sistdök upp efter att ha retts hela säsongen (halleluja!), vad mer vill du ha? Denna veckas avsnitt kommer inte att vinna några priser och det står i skarp kontrast till avsnitt 6, som tycktes packa åtminstone tre avsnitt värda historien i det, men utvecklingen av förhållandena mellan Burnhams familj mer än kompenserar för sina brister. Medan traditionell Trek handlade om utlänningar och rymdkampar, är en sak som Discovery har introducerat mer att utforska de personliga besvären och besväringarna av dess besättning, och det är desto bättre för det. I slutet av avsnittet befinner sig Burnham och Spock sig oväntat anpassade – jag kommer inte att förstöra hur här – men det lovar några spännande saker att komma.

Kolla in vad andra visar du borde titta på med de mest spännande nya TV-program kommer 2019.

Star Trek Discovery

Star Trek Discovery bromsar ner för ett avsnitt som handlar om familjedrama och sätter upp några intressanta plotpunkter för nästa vecka