Star Trek Discovery S2.09 recension: “Lider av hur mycket vi har förväntat oss av showen”

Star Trek Discovery S2.09 recension: & quot; Lider av hur mycket vi har förväntat oss av showen & quot;

EveryStar Trek Discovery Påskägg och dold referens du kanske har missat

Cheesman (som tog över från Sara Mitich, som spelade cyborg i Star Trek Discovery säsong 1) förtjänar med rätta massor av beröm för sin prestation eftersom det inte är något litet att få tittarna till tårar genom ett berg av proteser. Det är bara synd att hon bara verkligen har fått det här avsnittet att lysa. Det betyder också att under finalen där Tilly (Mary Wiseman) ger en känslomässig vädjan till Airiam, påminner henne om att Burnham (Sonequa Martin-Green) är hennes vän, vänster vi, &lsquo, Är hon verkligen? ‘ Mer kunde ha gjorts för att utveckla Airiams karaktär innan hon tog centrum i detta avsnitt, men även med den övervakningen är hennes berättelse båge fortfarande effektiv och gripande.

Vem är the Star Trek Discovery Red Angel?

Det händer inte mycket i Project Daedalus (med undantag för en slags uppenbarelse om Discovery’s sanna fiende, som jag tyckte för förvirrande att vara fullt påverkande). Som sagt, publiken kommer utan tvekan att svara på Airiams känslomässigt tvingande berättelse, vilket är ganska imponerande med tanke på att detta verkligen är första gången vi lär känna henne. Trots hur mycket historien fungerar kan jag inte låta bli att känna att om grunden för den här episoden hade lagts tidigare på säsongen, skulle den ha varit mycket effektivare (precis som Sarus familjevilja i avsnitt 6). Spock och Burnhams upptäckter är också ganska ineffektiva, men med tanke på hur de kan ses på skärmen tillsammans och det faktum att det helt säkert leder till något stort under säsongsfinalen, kan vi låta dem ta sig tid. Sammantaget lider detta senaste avsnitt av Star Trek Discovery främst av hur mycket vi har förväntat oss av showen.

Behöver du komma ikapp? Så här gör du titta på Star Trek Discovery online , var du än är i världen.

Star Trek Discovery

Vi kommer äntligen att lära känna en annan av Star Trek Discovery sekundära karaktärer bättre i ett hjärtskärande avsnitt, som kommer lite för sent