Star Trek Discovery S2.10 recension: “Vi har förväntat oss bättre av Discovery”

Star Trek Discovery S2.10 recension: & quot; Vi har förväntat oss bättre av Discovery & quot;

EveryStar Trek Discovery Påskägg och dold referens du kanske har missat

Men det är inte så illa. Medan avsnitt 10: s huvudplott lämnar mycket att önska (och mer än ett par plot-hål), är allt omkring det fortfarande Star Trek Discovery-nivåer av utmärkta. Den som fortfarande inte är säker på Martin-Green i huvudrollen (någon?) Kommer säkert att övertygas av hennes framträdande i The Red Angel, som är några av de bästa skådespelarna som har sett på den lilla eller stora skärmen under de senaste åren. Oavsett om det är hennes dämpade sorg och förståelse riktad mot Tyler (Shazad Latif) efter Airiams begravning, eller den besegrade rasen som hon attackerar Leland (Alan van Sprang) med efter att han avslöjat sin roll i hennes förälders död, påminner detta avsnitt om varför Burnham är vid mitt i saker. Dessutom är den fortsatta skänken med sin bror, Spock, fortfarande en av mina favorit saker om den nya säsongen, och erbjuder ögonblick med äkta humor bland allt undergång och dysterhet i den kommande apokalypsen.

Titta på Star Trek Discovery online var du än är i världen

Låt oss inte sockerlacka det, The Red Angel är i bästa fall en Star Trek Discovery-episod och det ser ut som om den andra säsongen trots en stark start kämpar för att leva upp till de svimlande höjderna i sin debut. Men en sak som avsnitt 10 gör är att drastiskt flytta saker framåt och sluta på enenormcliffhanger, som säkert kommer att hålla momentumet igång. Med tanke på säsongens fyra sista avsnitt kan det bara vara bra och medan det finns mycket som inte är vettigt om det här avsnittet, är det tidsresor för dig, eller hur? Om du inte kan stänga upp din tro för längden på det här avsnittet, borde du förmodligen inte titta på en Star Trek-show, så medan vi har förväntat oss bättre av Discovery, är avsnitt 10 knappast en travesty. Dessutom, om jag inte redan har sagt det nog, är Martin-Green bomben!

Missa inte något av de bästa nya TV-program med vår uppdelning av toppserien kommer snart.

Star Trek Discovery

Röda ängeln ger lite efterfrågat fart till Star Trek Discovery säsong 2 berättelse, men skapar några tomthål längs vägen