Strange Brigade-recension: “Några smörgåsar som inte är riktigt tillfredsställande picknick”

Strange Brigade-recension: & quot; Några smörgåsar som inte är riktigt tillfredsställande picknick & quot;

De bästa spelen 2018 (hittills)

Vår ovan nämnda berättare är också i toppform under hela kampanjen, och hans oändliga repertoar av pithy-aforismer om något ämne, oavsett om han kompletterar din kampförmåga eller gör fruktansvärda puns om mumier, helt och hållet kompenserar för karisma vakuum kvar av var och en av de fyra spelbara karaktärerna , kastade stereotyper med liten rapport mellan varandra. Och även om det här är ett co-op-fokuserat spel (även om det är perfekt spelbart och roligt i singleplayer), så brister den bristande samverkan mellan karaktärer tyvärr Strange Brigades spel också.

Spelare kan återuppliva varandra genom att slå på sarkofager, och vissa artiklar som hälsodrycker kan handlas bland vänner, men det handlar om det när det gäller meningsfulla interaktioner med din egen brigade. Detta skulle inte vara så mycket problem om striden var mer nyskapande någon annanstans, men medan Strange Brigade spikar sin förnaturliga stil, finns det inget särskilt nytt eller spännande med sina bränder mot en stor panteon av egyptiska varelser och critters.

Varje gång huvudpersonen Karl Fairburne handlade med sitt gevär för ett mer nära vapen i Sniper Elite-spelet, delades skjutningen ut i tredje klass, men lyckligtvis var det utmärkta skärpespelet alltid i förgrunden för att hålla spelarna nöjda. Men Strange Brigade är helt fri från något av Rebellions varumärke-killkameror och taktiska stealth, och de otillräckliga kontrollerna av tredje personens skytte har inte förbättrats tillräckligt för att fylla det gap som lämnats av deras frånvaro.

Avsaknaden av en förmåga att höja eld, framför allt är nästan oförlåtligt för ett spel som handlar om mobil publikstyrning, vilket ger dig begränsad kapacitet att spånga bort på Strange Brigades fienderhordar samtidigt som du undviker hotet att bli omgiven. Samtidigt känns ditt arsenal av primära vapen ofta slapp och felaktig mot snabbare fiender, medan de mer intressanta prototypvapnen som korsbågar och eldfångare är grindade bakom kistor med begränsad användning.

Till och med de karaktärspecifika melee-attackerna är en björnbjörn, skiftande kameraperspektiv när de används, med wonky finisher-animationer som inte kommer att sätta Doooms Glory Kills till skam när som helst snart. Detta, ovanpå de besvikande antiklimaktiska specialattackerna, lämnar Strange Brigade några smörgåsar till för att få en ordentligt tillfredsställande picknick bredvid mer robusta, lyhörda tredje personskyttar, vilket sätter ännu mer tryck på spelets stilistiska visual och jokulära ton för att göra det tunga lyft.

Stranger saker

Utöver kampanjen lägger Strange Brigades tillhörande Horde och Score Attack ut köttens hållbarhetstid … något. Den förstnämnda är exakt hur det låter som, men utan extra vändningar till vågöverlevnadsmallen, och berättaren plötsligt mer tillbakadragen än vanligt, är den roliga faktorn märkbar mindre märkbar här.

Score Attack, med sitt fokus på att döda så många fiender som möjligt, så snabbt som möjligt och på de värsta möjliga sätten, klarar sig bättre, som en tillfredsställande kort spräng av action med lite fyllmedel och massor av kaskaderande fällor dödar. Samtidigt ger framstegsspårare som pistoluppgraderingar, nya speciella attackamuletter och dolda samlarföremål några extra ursäkter för att fortsätta spela Strange Brigade, om än för de mest ivriga kompletteringarna.

Faktum är att Rebellions nya IP sannolikt inte kommer att hålla din uppmärksamhet mer än den handfulla timmar det tar att se allt som erbjuds. Strange Brigades oinspirerade kampfria fridragar av vägen till en perfekt uppstämd atmosfär, och den slipper nästan undan med den också, med tanke på hur anständig den kitschiga vibe visar sig vara. Men ett bra koncept får du bara hittills, och Strange Brigades begränsade ambition och underpar-skytte utspädar upplevelsen genom hela tiden. Det är en helt anständig tidsdödare för den underhållning du kommer att kunna klämma ut ur den, men Strange Brigades oklanderliga engelska karneval av te-skämt och skräcktropar räcker inte för att kompensera för de bredare bristerna som ett interaktivt tidsfördriv.

Strange Brigade

Flyktig, glömskande kul när det är mest flamboyant, du kommer sannolikt att njuta av Strange Brigade för en jiffy innan du snart går vidare till större, bättre saker.