The Innocents granskar: “En betraktad, underhållande och i slutändan positiv skiva TV”

Innocents granskar: & quot; En betraktad, underhållande och i slutändan positiv skiva TV & quot;

Och ja, trots att de är välskriptade och behagligt långsamma, behöver Innocents ibland en snabb kick upp röven när det gäller tempo. Det finns flera ögonblick när tittaren kommer att vara villig till en plotline att gå vidare, eller för att en karaktär äntligen ska förstå vad som verkligen händer, särskilt när det gäller att föräldrarna försöker få mening om saker och håll norrut. Det är inte en enorm fråga, och det finns ingen nedgång i midsäsongen här, men det finns några scener där till och med de ivrigaste fansen kan glasera över. För varje långsam scen finns det dock en handfull verkligt rörande ögonblick, eller berättelsebågar som visar äkta, relatabla stunder av mänsklighet. Sammantaget gör det för en show som förblir positiv trots överväldigande negativa odds, och det är en fin prestation.

Det som också förtjänar ett särskilt omnämnande är soundtracket. The Innocents, som blandar moderna omslag av klassiska ballader, humöriga skandinaviska vokalspår och några smärtsamma coola och kommande låtar, är perfekt för sin kärna unga vuxna publik. Medan showens teman om identitet och mod är mycket universella, placerar soundtracket och inställningarna showen mycket definitivt på en tid och plats. Fans av både brittiskt och Scandi-drama kommer att känna sig som hemma med det estetiska, och du får verkligen en känsla av att du tittar på något utan problem coolt som inte försöker att imitera eller följa en annan TV-serie eller trend.

Medan det finns få äkta chocker och uppenbarelser längs vägen (det formskiftande elementet bokstavligen behandlas i öppningssekvensen, och Juni’s transformation är skyltad högt och tydligt, från början), håller The Innocents saker intressanta under hela sitt lopp, och finalen skapar tillräckligt risk för att känna sig som en anständig säsong närmare. I slutet känner du att du har varit på en resa med lederna och du har kommit fram på andra sidan långt klokare och mindre, ja, oskyldig än när du började. I detta avseende är showen en rungande framgång, och det råder inget tvivel om att det kommer att prata med dig om du är en ung vuxen som fortfarande försöker räkna ut livet, eller faktiskt någon som ibland lider av en kris av identitet eller förtroende. De som förväntar sig en snabbare, mer melodramatisk övernaturlig berättelse kommer att bli besvikna, men totalt sett är detta väl värt att titta på.

The Innocents (hela säsongen) är nu tillgänglig på Netflix, världen över.

de oskyldiga

En fullbordad, komplex kärlekshistoria som verkligen talar till unga vuxna och fans av kult-TV-drama. Med shapeshifting.