The Sims 4 Få berömd recension: “Packar en enorm mängd detaljer och ger allt en touch av glamour”

Ett rikt och långtgående tillägg till ditt Sims-bibliotek, men kan vara för mycket för helt nya Sims-fans.

• Den nya skådespelarkarriären är full av detaljer
  • Berömmelse uppdaterar alla delar av spelet
  • Sova i ditt eget personliga bankvalv

• Kräver högsta mikrohanteringsförmåga

Varje utvidgning för TheSims 4 ser mer ambitiös ut än förra, och Get Famous är inget undantag. Genom att erbjuda dina låga civila simmar chansen att hitta berömmelse, förmögenhet och till och med äga en bankvalv i Scrooge McDuck-stil för sin rikedom, är det det närmaste spelet någonsin har kommit till social satire. Åh, och det är jättekul att vara en divaskådespelerska som dekorerar sitt hem med gröna skärmar i filmstudio.

The Sims 4 Få berömd recension: & quot; Packar in en enorm mängd detaljer och ger allt en touch av glamour & quot;

Den stora rubrikförändringen är införandet av en helt ny mekaniker – berömmelse – som öppnar upp för alla dina simmar, även om de inte ser ut att bli nästa Meryl Streep. Det är valfritt – du kan stänga av den för alla simmar du inte vill ha med med trycket på 2018: s desperata behov av personligt erkännande – eller så kan du omfamna det, så att dina simmar spelar in skönhetsgranskningsfilmer på fritiden, besatta över deras sociala media feeds, eller svampa mikrofonen i den lokala baren. Mega berömda simmar kommer att behöva ta itu med paparazzi och fans och bokstavligen glöda med stjärnkraft. Vid sidan av berömmelse är rykte, vilket ger en extra dimension. Berömmelse är något du jagar, rykte beror på ditt beteende och hur andra simmar i världen uppfattar dig. Det är ett subtilt tillskott, men lägger till ett trevligt extra meters djup till Sims universum.

Fungerar delen

Medan dina simmar kan bli berömda att göra nästan vad som helst – strömmande, trädgårdsskötsel, ha många katter – kommer utvidgningen med en rolig ny karriär som absolut är värt att kolla in. Med den nya skådespelaren måste du registrera dig hos en byrå, sedan din väg upp från reklam och barns TV till post-apokalyptiska blockbuster. Du får gå med din sim att ställa in, och kvaliteten på din prestanda – och den resulterande lönen och berömmelsen – kommer att bero på hur många uppgifter du kan göra innan arbetsdagens slut. Öva din skådespel, komma i kostym, skvallra med någon på uppsättningen, och naturligtvis, uppträdande. Det är inte bara en enkel checklista, du kan till och med öka insatserna genom att gå på riskabla föreställningar eller spela på ett säkert sätt. Ja, det kan börja känna sig lite repetitivt att sätta sig som en megastjärnskådespelare – vet du när dina guldskor verkligen tär? Men du har möjlighet att välja skådespelarkarriär och sedan skicka dem ut för att arbeta utom synhåll.

Naturligtvis kommer berömmelse inte utan dess fallgropar, som alla som har sett några tidiga 2000-talets MTV-dokumentarshows kommer att veta. I Get Famous kan dina kändis-simmar utveckla underliga saker, konstigt beteende som utlöses av deras nya livsstilar. Till skillnad från simvampyrer, där du kan välja dina svagheter, är dessa ofrivilliga. Även när hon bara spelade i tvålreklam och strömmade dåligt producerade skönhetsvloggar, kom min sim Starlet Youtuber ner med Vain Street-skälet, antagligen ett resultat av för mycket spenning för att öka hennes Charisma-färdigheter för auditioner. Det betydde att den unga Starlet Youtuber blev väldigt anspänd om hon inte hade tittat i en spegel på ett tag, andra gränser inkluderar att bli besatt av saft eller hat att bli rörd.

Så det finns en galen mängd saker att spela med, men det är mycket att jonglera för även mikrochefer, särskilt om du har några av de andra utvidgningarna också. Det är en riktig kamp när spelet vill att du firar jul och katten är sjuk men du har en enorm audition att förbereda dig för. Kanske kommer EA att lägga till en personlig assistent i nästa uppdatering? Det är definitivt avancerad simning, men lönen med alla nya leksaker att spela med – gröna skärmar, filmuppsättningar, bankvalv, kostymer – är värt det.

Även när du stressar över ditt berömda sims rykte efter en brawl i den lokala nattklubben, måste du bli imponerad av hur Get Famous ändrar spelet. Sims-teamet har packat en enorm mängd detaljer i uppdateringen, lagt till en touch av glamour och helt ny mekaniker och till ett klassiskt spel, och lyckats lägga till tungan i kindpekarna som håller Sims-serien så charmig även när det återskapar de mest vardagliga stunder i mänskligt liv. Oavsett om du är en förfluten simförälder eller nyfiken på att få små människor att vinkla i buskar, det här är en utvidgning som är absolut värt att lägga till din The Sims 4-upplevelse. Bravo.

The Sims 4 blir berömd