• Att byta moduler är snabbt och enkelt
  • Känns tungt, liknar en Xbox One-pad
  • Knapptryckningar är klickiga och mekaniska

• Betydligt dyrare än konkurrerande produkter
  • Bakknapparna är för små och känsliga
  • Estetisk design är inte särskilt tilltalande

När det gäller spelutrustning som joysticks och rattar, är Thrustmaster ett hushållsnamn. Controllers är å andra sidan mycket mindre företagets sak, med bara ett fåtal produkter släppta under PS3- och Xbox 360-eran. Thrustmaster eSwap Pro Controller är dess första försök att komma in på den konkurrenskraftiga spelmarknaden, som är mättad med produkter från sådana som Scuf och Nacon, så kan den tillhandahålla ett livskraftigt alternativ för esportsamatörer och proffs i olika genrerochrepresenterar bra valuta för pengarna? Våra förhoppningar var stora, särskilt med tanke på att Sony har beviljat detta &lsquo, officiellt licensierad “status, och Thrustmaster gör några av de bästa racinghjulområdet.

Thrustmaster eSwap Pro controller – Design

Den andra du tar Thrustmaster eSwap Pro Controller ur lådan, två saker blir uppenbara, estetisk design är inte vad det går för, och om du har små händer kanske denna controller inte är bekväm. Medan vissa kuddar fokuserar på att se ut som nacon Revolution Unlimited med sin gummierade frontplatta och ljusring runt de analoga pinnarna, är eSwap Pro en skrymmande enhet med sektioner som sticker ut som en öm tumme.

Oavsett vilken konsol du spelar på, har alla preferenser för antingen den mindre symmetriska designen på Dualshock 4, eller den asymmetriska huvuddelen av Xbox One-kontrollenheten. Denna pad är för de som spelar på PS4 men föredrar mycket vikt och storlek på en Xbox One-kontroller, eftersom den är synlig inspirerad av Microsofts design mycket mer än Sonys, från axelknapparna och triggers till d-pad och pinnar.

Thrustmaster eSwap Pro-kontrollöversikt: & quot; Saknar funktioner som gör det viktigt & quot;

Thrustmaster eSwap Pro-controller – Funktioner

Anropar den här enheten till "eSwap" Pro Controller är inte bara ett godtyckligt namn i ett försök att låta höft och trendigt, den viktigaste försäljningspunkten för dynan är förmågan att byta ut olika moduler på styrenheten, av antingen estetiska eller funktionella skäl. Gillar du inte att de analoga pinnarna är symmetriska med en konkav design? Du kan helt enkelt dra ut dem och skruva bort dem, sedan byta ut pinnarna med några konvexa som finns i rutan och byta plats för vänsterpinne med d-dynan, så att den liknar en Xbox One-dyna. Fingrar som glider av triggers? Använd skruvmejseln som finns i rutan för att installera några utökade i stället.

Det skulle inte vara en konkurrenskraftig controller utan implementering av extra knappar också, som finns på den vanliga platsen på baksidan av dynan. Det är en vanlig funktion och välbehövlig funktion som säkerställer att spelare inte behöver ta tummarna från den högra analoga pinnen för att slå någon av de fyra ansiktsknapparna (X, Circle, Square, Triangle – samma som PS4-kontrollen). Men för det mesta hittar du paddlar på baksidan eftersom de är större och lättare att skilja mellan mitt-spelet. Knapparna som hittas här är en välkommen inkludering, men kräver en mycket mjukare tryck, och som sådan kan du ofta hitta dig själv genom att trycka på dem, vilket får mig att undra varför knappar användes över paddlar.

Thrustmaster eSwap Pro-controller – Prestanda

Som någon som inte har använt en kontroller med bakknappar / paddlar på några år, tog det lite arbete för att omskolera min hjärna för att använda de fyra knapparna på baksidan. Så småningom började allt klicka, men eftersom de är små knappar och inte paddlar kändes de ofta för nära varandra och lätt att av misstag trycka.

För att hitta din optimala inställning måste du förmodligen fika runt ett tag med modulerna. Så småningom nöjde jag mig med att använda konvexa analoga pinnar i den vanliga symmetriska formationen och stängde också av triggers för de längre eftersom de annars kändes för korta annars. Det är värt att notera att jag inte har särskilt stora händer, så efter några långa FUT Champions-matcher på FIFA 20 och rankade läge-spel iApex Legends började mina händer att värka, särskilt mina tummar när de når för att trycka på tummarna.

Fram till den punkten är det svårt att säga om mina resultat förbättrades i spelet. Mina bilder kändes mer på punkt i Apex tack vare de konvexa, något högre pinnarna jämfört med en vanlig DualShock 4, men i FIFA var kontrollen mycket mindre användbar. Det är också helt omöjligt att använda eSwap Pro trådlöst, vilket innebär att du ständigt måste vara ansluten via den flätade USB-kabeln. Fantastiskt att minimera ingångsfördröjningen, dåligt för alla som kanske vill spela slumpmässigt i soffan med regulatorn också. Med tanke på det höga priset på? 149 och anpassningsnivån här verkar det konstigt att alternativet för trådlöst spel (under icke-konkurrerande spelsessioner) inte ingår.

Varje knapptryckning, bortsett från bakknapparna, har ett tillfredsställande mekaniskt klick på det. Det finns ingen tvetydighet som gör att du undrar om du verkligen har tryckt på knappen och spelet du spelar känner inte igen det tack vare ingångsfördröjning eller något längs dessa linjer, med det är du säker varje gång. Det är värt att notera att även om denna styrenhet kan användas på PC också – och vidare anpassas med viss djupgående Thrustmapper-programvara – i skrivande stund är den inte tillgänglig för nedladdning. Denna programvara låter dig justera saker som vibrationer, knappkartläggning, känslighet och andra detaljer som krävs för verkligt konkurrenskraftigt spel.

Övergripande – Skulle du köpa det?

Möjligheten att byta ut olika komponenter är lysande – du kan till och med spela med tre analoga pinnar om du vill – men du kommer snabbt att nöja dig med en konfiguration, vilket innebär att kontrollerns unika försäljningsplats blir redundant ganska snart. Det är en bra controller, men så är den grundläggande DualShock 4, så när företag som Scuf tillhandahåller samma nivå av anpassning och extrafunktioner på den basmodellen blir eSwap Pro en hård försäljning, särskilt på? 149.

Det finns ingen USA-utgåva för närvarande planerad.

Thrustmaster eSwap Pro-controller