Tom Clancy’s Ghost Recon recension

• om korta stealth-sekvenser
  • Lurar människor du inte gillar att spela
  • Några roliga tornsekvenser

• Frustrerande svårigheter
  • Stenåldersgrafik
  • Skrattande häftig historia

Ghost Recon-moniker är en ädel stamtavla för ett spel att ha, men Tom Clancy har varit känd för att fästa sitt namn till fullständigt skräp då och då. Så när vi först närmade oss Ghost Recon för Wii, var vi förståeligt skeptiska. Å ena sidan har vi möjlighet att spela som spöken från Tom Clancy-världen, som är några av de mest över-top-super-action-hjälte typ denna sida av guvernör Schwarzenegger. Å andra sidan finns det Wii. Wii har varit känd för att ge annars stora franchisetaganden till ren medelmåttighet.

Tom Clancy's Ghost Recon recension

Det första du måste veta är att detta inte är ditt traditionella Ghost Recon-spel. Borta är dagarna för episk FPS-action – istället kommer du att spela ett täckningsbaserat järnvägsskytt, liknande Time Crisis. Det finns inget fel med järnvägsskyttarformeln, särskilt på Wii. Rälsskytte med rörelsekontroller! När du gör det bra är det två bra smaker som smakar bra tillsammans. Det är inte fallet här. Det finns olika sätt detta spel misslyckas och få där det lyckas. Låt oss börja med de dåliga grejerna.

Hitdetekteringen är skit, för en. Det kommer att finnas många gånger i det här spelet där du befinner dig fråga varför en fiendesoldat inte dog när du sköt honom i huvudet. Det beror på att spelet bestämde att du faktiskt bara sköt honom i halsen, vilket är ett uppenbarligen icke-dödligt sår. Suga på det, medicinsk vetenskap. Nätverket på dina vapen är mycket, väldigt litet – vilket vi förstår. En kula är ett litet föremål. Men träfflådorna är väldigt toniga, utan nådesområde, vilket innebär att du måste få ett stativ på din Wii-fjärrkontroll om du vill ha huvudskott med någon konsistens. Eller bara hålla i avtryckaren tills du har turen att ha en kula eller två knäpp någon. Ju längre du håller dig utanför skyddet och skjuter, desto mer skada tar du, och om en av karaktärerna dör måste du båda starta om från din sista checkpoint. Och du kommer att dö. Mycket.

Tom Clancy's Ghost Recon recension

Ovan: elände älskar företag

Detta spel körs inte enligt en standard "skjuta exakt och sedan anka" modell, som tidskris. I den typen av situation är din framgång baserad på kunskaper. Spelet hänger på minne och tur. Ofta kommer du att stöta på en grupp fiender som skjuter i en sådan ordning att du bara har en verklig sekvens av drag du kan göra eller annars blir perforerad av cirka tjugo kilo bly. Om du skjuter soldat B istället för soldat A först, kommer soldat A att haka en granat rakt in i dina väskor, och om du skjuter soldat B istället för soldat C efter