Turtle Beach Battle Buds recension: “Ett bekvämt alternativ för att spela på väg”

• Mycket prisvärd
  • Super bärbar
  • Avtagbar mikrofon ingår

• Mycket grundläggande ljud
  • De ser inte bra ut
  • Dålig volymenhet

Det var bara en tidsfråga innan Turtle Beach, ett av de största namnen inom spelheadset, producerade ett par spelörhörlurar. Battle Buds är designade för mobil- och Switch-spelare som letar efter något extremt bärbart och respektabelt billigt. Det här är inte din primo-ljudenhet för långa spelövningar hemma, utan ett bekvämt alternativ för on-the-go-spel, särskilt giventhey-detaljhandeln för $ 30 /? 25. Och i detta specifika sammanhang fungerar Battle Buds ganska bra.

Bästa PS4-headset | Bästa Xbox One-headset | Bästa PC-headset för spel

Battle Buds design och funktioner

Det du får är i huvudsak ett par öronsnäckor på änden av en 1 m tråd, som ansluts till din valbara enhet via ett 3,5 mm ljuduttag. Det finns ingen trådlös funktionalitet här, så de kommer inte att fungera med nyare iPhones som har dikat ut 3,5 mm-uttaget (såvida du inte köper en adapter), men de är perfekta för alla förnuftigt byggda mobiler och, naturligtvis, de är en braNintendo Byt headset. Om du vill använda dem hemma kommer de att spela in i PS4: s DualShock 4 eller en kompatibel Xbox One-kontroller, och fungerar bra.

Turtle Beach Battle Buds-recension: & quot; Ett bekvämt alternativ för on-the-go-spel & quot;

Det finns en kontrollbox längs den vänstra kabeln som har en grundläggande volymkontroll, en mikrofon stängd och en Google-assistentknapp på baksidan. För mig borde volymkontrollen ligga på huvudsektionen av kabeln, eftersom det är alldeles för nära öronskyddet för att kunna användas effektivt. Dessutom är det för lätt att trycka på Google-assistentknappen på baksidan, medan du justerar volymen, vilket helt kan förstöra ett spel avFortnitemobile om du tas bort från appen du använder.

Slutligen en anteckning om öronsnäckorna själva. 10mm-drivrutinerna är inrymda i ganska stora, triangulära plastskåpor (lite som de Quality Street-godis som ingen någonsin äter) som sticker ut ganska långt från ditt huvud. Medan Battle Buds kommer med olika storlekar av gummibeslag som passar storleken på dina öronhål (förhoppningsvis), betyder vikten på plasten att de aldrig känner sig täta eller helt säkra, så du hittar det – speciellt om du ansluter den avtagbara mikrofonen – att de sjunker lite. Men till deras kredit, knopparna tappade aldrig ut, oavsett hur hårt jag skakade på huvudet, tack vare örongrepp mellan det yttre skalet av plast och de inre knopparna av gummi. När jag testade lyckades jag ha cirka 30 minuters slitage innan jag behövde en paus från knopparna, vilket är helt fint om inte riktigt på Apples egna trådlösa earpods, till exempel (vilket kostar ett helvete mycket mer). Detta gav en tidig indikation på att de mycket väl kan vara idealiska för en pendling.

Battlebuds prestanda

Medan designen av Battle Buds saknas är ljudprestandan i stort sett bra. Jag testade knopparna på mobilen (med en Honor View20 och en Samsung Galaxy S9), på Switch och på en PS4 Pro via DualShock. Det är uppenbart att mobil är den plats som dessa öronsnäckor utmärker sig, och de var väl i uppgift att göra något som Fortnite. Varningspingar var tydliga, skottdetalj distinkta och allt ljud i spelet var behagligt tydligt. Du kommer uppenbarligen inte att få surroundljud eller effektivt rumsligt ljud, men Battle Buds var tydliga och exakta. Mikrofonen var bra när jag presenterade den begränsade röstchatten, vilket är vad du kan förvänta dig av en avtagbar budget. Shifting toLife är Strangemobile, musiken inom spelet var fin och tydlig, och den blandades väl med ljudeffekter och dialog. Det finns liten känsla av nedsänkning, och knopparna kämpar lite med tung bas, men för en så billig ljudenhet kan du klippa den lite slak och den fungerade anmärkningsvärt bra.

Vände sig för att byta, gjorde Battle Buds ett prisvärt försök påMario Kart 8. De tog upp alla kaotiska ljud från loppet och, även om de inte kunde presentera en handfull tillfälliga ljud som dyrare headset avslöjar, gav de tillräckligt för att jag skulle känna mig som Jag hade varit helt närvarande och nedsänkt i de lopp jag spelade. Musik, återigen, var särskilt tydlig.

På väg in i Assassin’s Creed Odysseyon PS4 Pro, ledde Battle Buds verkligen, särskilt jämfört med traditionella spelheadset. De misslyckas med att ta upp mycket av det omgivande bruset i antika Grekland, men gör ett bra jobb för att få karaktärsdialogen att känna balans mellan ljudet av krig, knivhugge och det svullande orkesterljudspåret. Även om prestanda här är bra, finns det ingenting som tyder på att Battle Buds levererar ljud för att konkurrera med dina TV-högtalare, så såvida du inte verkligen behöver använda ett headset är det inte värt att slita dem i öronen medan du är i soffan.

Musik och TV? Ja, de klarar sig bra, särskilt om du håller på med Santa Clarita Diet under din arbetspendling (vilket du absolut borde vara). Återigen lider bas verkligen av musik, så var medveten om detta om du lyssnar på något med en tung basslinje.

Sammantaget – bör du köpa dem?

Klurig fråga. För mobilspel är de ett fantastiskt prisvärt, mycket bärbart alternativ – och det är här de är mest hemma. På $ 30 /? 25 de representerar utmärkt värde och är nästan den typ av knoppar du inte skulle ha något emot att använda hårt och kassera efter några månader, eller bara hålla för semester och långa resor. Men för allt annat, inklusive Switch ingår, rekommenderar vi att du tillbringar ytterligare 20-25 av din valda valuta och plockar upp ett anständigt budget-headset som Turtle Beach Recon 70 eller HyperX Cloud Stringer, som båda kan hittas för mindre än $ 50 /? 40. Battle Buds är plockiga små hörlurar och mer bärbara än någon av deras rivaler, så om du absolut måste ha knoppar istället för ett fullt headset, bör dessa vara ditt första val trots viss tveksam estetik och svagare ljudfunktioner.

Turtle Beach Battle Buds