Turtle Beach Elite Atlas Aero recension: “Du får en omedelbar fördel när du spelar något konkurrenskraftigt”

• Superhuman Hearing-inställningen är fantastisk
  • Control Studio erbjuder en mängd alternativ
  • Bekvämt att ha på sig under långa perioder

• Att installera Control Studio är ont
  • Mikrokvalitet inte bäst

Turtle Beach är ett företag med en lång och prestigefylld historia i världen av spelheadset. Elite Atlas Aero är den trådlösa versionen av sin PC-fokuserade Elite Atlasheadset, släppt i slutet av 2018, och ett av de bästa PC-headseten för spel. Det är inte den dyraste modellen som finns tillgängliga från Turtle Beach – theElite Pro 2 tar den kronan – så vad får Elite Atlas Aero till bordet i det redan upptagna headsetutrymmet, bortsett från den trådlösa förmågan?

Design

Genom att skjuta hylsan ur lådan och öppna den ger dig headsetet ihop så vikt som möjligt med det hopfällbara huvudbandet. Endera öronkoppen kan vika inuti och trycka mot huvudbandets undersida, med den andra öronkoppen på toppen för att göra en mycket mindre enhet med bättre portabilitet. Den högra kudden kan också släppas för att avslöja både ‘ProSpecs Glasses Relief System’ – en justering du kan göra för att underlätta trycket om du bär glasögon – och en kortplats för att lagra den lilla USB-sändaren som krävs för att använda headsetet trådlöst.

Med öronkuddar på minneskum på varje sida finns det inga klagomål när det gäller komfort. Som du kan förvänta dig med alla hörlurar i skalans högre ände börjar det känna tungt efter ett tag, men inte så mycket att det blir obekvämt att bära. Mitt enda klagomål på designen ligger i den lilla mängden sväng i det utdragbara huvudbandet. Tack och lov har jag inte ett stort huvud, men någon som gör det kanske tycker att Elite Atlas Aero är något för hårt.

Turtle Beach Elite Atlas Aero-recension: & quot; Du får en omedelbar fördel när du spelar något konkurrenskraftigt & quot;

Funktioner

För att kunna använda Elite Atlas Aero-headsetet på datorn måste du installera Turtle Beach Control Studio, som är ett Windows-10-program. Tyvärr, Mac- och Linux-användare! Din körsträcka kan variera med Control Studio eftersom du hittar en mängd switchar, förinställningar och alternativ användbara, du kan justera den för att vara perfekt för ditt spel.

En av Elite Atlas Aeros mest tilltalande funktioner – “Superhuman Hearing” -knappen som är idealisk för de som spelar spel där ljudkoder är viktiga, som fotspår i skyttar – är ett exempel på hur djupgående kontrollstudion går. Du kan välja mellan Legacy, Footsteps Boost eller Gunshots Boots, skapa ditt eget specifika spel och Global Presets, justera utjämnaren för specifika aspekter som explosioner och sång … Elite Atlas Aero är verkligen för den dedikerade spelaren som integrerar ljud som en en viktig del av deras spel. Du kan till och med ställa in specifika tangentbindningar för att växla mellan olika funktioner, som en bas boost eller bullerport.

Prestanda

Det går bra och bra med de unika funktioner som headsetet erbjuder, men när det gäller spelprestanda, hur går det? Med lanseringen av Apex Legendsseason 3 nyligen drog jag upp volymen, tänkte på Superhuman Hearing och började arbeta och letade efter min första seger i den nya säsongen.

Det finns inget annat sätt att beskriva det på annat sätt än att säga att Superhuman Hearing-funktionen verkligen får dig att känna dig övermänsklig, eftersom du kan höra fotsteg från ett häpnadsväckande långt avstånd. Det skulle finnas fiender över en kulle, springa runt och plundra och jag skulle kalla ut spelare i närheten för att de lätmycket närmare än de faktiskt var.

Efter att ha hoppat in i Rainbow Six Siege hade det samma effekt. Att höra fotspår och prylar som implementerades i korridorerna och rummen gjorde spelet betydligt enklare att spela, eftersom jag visste var jag skulle inriktas och kunde kalla ut platser mycket lättare än någonsin tidigare. Jag tacklade några gränser 3 med headsetet också, om än utan Superhuman Hearing aktiverat, och det lät så klart som dagen. Ett headset som detta köps dock inte för enkelspelarspel, det här är det ultimata headsetet för konkurrerande spelare som vill bli de bästa online.

Jag testade det också med en mängd olika musikgenrer, och som någon som lyssnar på en massa låtar medan jag spelade spel somFIFA 20 och Football Manager, låter det bra. Jag skulle aldrig rekommendera detta headset enbart för det ändamålet men det släpper inga märken här, särskilt om du aktiverar förinställning av basförstärkning. Det är också värt att notera att medan headsetet fungerar på PS4, Xbox One och Nintendo Switch, måste du använda den vanliga 3,5 mm ljudkabeln så att den inte är trådlös längre, och det låter betydligt sämre utan Control Studio installerat. Turtle Beach har mycket bättre konsolspecifika produkter som du skulle hitta mycket lämpligare om du huvudsakligen är en konsolspelare. Vi rekommenderar Elite Pro 2, eftersom det kommer med något som heter &lsquo, SuperAmp ‘, som används för att justera ljudlägen som en lite version av Control Studio.

Jag blev imponerad av Turtle Beach Elite Atlas Aero när jag fick den att fungera. Det är svårt att installera Control Studio men efter att ha undersökt alla olika funktioner och alternativ ger det en djupnivå som få har upplevt tidigare med ett spelheadset. Det är bekvämt att bära, skumdynorna blockerar brus och alla fysiska omkopplare som finns på undersidan av den vänstra öronkoppen gör det enkelt att använda när du lär dig vad är vad. Det är värt att notera att medan mikrofonkvaliteten är tillräcklig, den är långt ifrån den bästa jag har använt, och du måste se till att du trycker in denhårdatt få den att stanna i. Ändå gör det jobbet.

Detta är det bästa headsetet som jag har använt på länge för multiplayer-spel, du får en omedelbar fördel när du spelar något konkurrenskraftigt som använder fotspår, skott och liknande. Även om det inte är perfekt anpassat för episka berättelser spel eller konsoler, är det väl värt att titta om du är en konkurrenskraftig online-spelare med en solid spel-PC.