Turtle Beach Elite Atlas-recensionen: “Ny kung av mellanklass-PC-headset”

Turtle Beach Elite Atlas-granskning: & quot; Ny kung av mellanklass-headset för PC-spel & quot;

Men om du har ett mindre huvud kan du kämpa med storleken på detta headset. Medan Elite Pro har justerbara reglage för att låsa headsetet i en rad av 11 olika storlekar, har Atlas bara tre alternativ. Så även om det fungerar för min gigantiska noggin, kanske det inte fungerar för smygare skallar.

Jag älskar också det faktum att Elite Atlas är ett mycket diskret headset. Medan andra tillverkare tillverkar headset som ser mycket ut som ett spelhörlurar, med snygga klippningar och massor av djärva färger, är Elite Atlas helt svart, med en diskret Turtle Beach-logotyp och härliga krom-accenter. Vid första anblicken kan de till och med misstas för hörlurar från gillar Bose eller Sony, det här är premiumutseendet på Elite Atlas. Naturligtvis kanske du inte vill bära dem på gatan när du är ute och går, men det faktum att mikrofonen är avtagbar kan hjälpa till hjälp som behöver parade den runt för alla att se.

Det är också otroligt robust. Andra headset i det här prisklädet kan känna sig lite plastiska och billiga, men medan Elite Atlas mestadels är tillverkad av plast, är byggkvaliteten så att du kan chucka dem i din väska och inte oroa dig för repor eller andra skador.

Turtle Beach Elite Atlas – Funktioner

Även om det tekniskt marknadsförs som ett headset exklusivt för PC- och eSports-entusiaster, är det faktiskt ett otroligt mångsidigt par med kabeldragna spelburkar, som kan arbeta med all din teknik tack vare sitt 3,5 mm-hörlursuttag. Kabeln är 40 tum lång, vilket gör den mer än användbar för att ansluta till dina olika konsolstyrenheter, men du kanske tycker det är lite kort att använda med skrivbord. För PC-kärlekar finns det dock en mycket längre (78 tum) rosa / grön PC-splitterkabel som hjälper till med din imponerande spelrigg.

Och vad mer är, det är väldigt mycket en plug-in och spelupplevelse direkt ur rutan. Det finns ingen programvara att finjustera, och det finns inte en RGB-lampa i sikte, om det inte är din typ av sak. Vad Elite Atlas har är magnetiska, utbytbara öronkoppplattor, vilket innebär att du i framtiden kan bära din anknytning till ett eSports-team, eller förhoppningsvis ett spelmärke, på dina öron – även om det är värt att notera att jag för närvarande inte kan hitta alla alternativ på Turtle Beach-webbplatsen. Men med en så stark design från och med, tvivlar jag på att den här frågan kommer att bry många människor, oavsett hur mycket jag skulle älska några Fortnite-öronkoppar. #llamaforlife

Jag nämnde tidigare det faktum att Turtle Beach Elite Atlas har en löstagbar mikrofon, men det är värt att nämna hur bra det är. Inte bara kan du ta bort den helt och inte lämna en liten, dold port bakom, utan Turtle Beach har utrustat Elite Atlas med en mycket känslig enkelriktad mikrofon som är otroligt bra på att filtrera bort det naturliga ljudet i ditt hem – nämligen andra människor och en flurry av WhatsApp-meddelanden som kommer i mitten av matchen.

Turtle Beach Elite Atlas – Performance

Även om detta bara är ett stereohörlurar, saknar surroundljud – simulerat eller på annat sätt – kan du fortfarande använda Turtle Beach Elite Atlas med Dolby Atmos för hörlurar eller annan programvara som du kan hitta på PC, eller konsoler för den delen, och fortfarande få en fantastisk effekt. Det övergripande spelljudet med Elite Atlas är underbart. Bassen är tät och tung, gör skott och explosioner boom, men resten av ljudet är så välskulpterat att lättare fotsteg, och den högre frekvensen låter som en visselpiston, går inte vilse bland basrommarna.

Jag har testat Elite Atlas med en rad spel, allt från det utmärkta 360-graders ljudet från Fortnite, vilket låter fantastiskt och helt uppslukande, även utan det inbyggda surroundljudet. De nästan eteriska ljuden från No Man’s Sky belyser verkligen det konstiga ebbande ljudet från lasergruvan och thrusterarna på ditt skepp, men utan att försämra ljudet att resa genom rymden. Båda dessa var på PC, men sedan gick jag över till PS4 med Assassin’s Creed Odyssey, och svärdets krasch på skölden, sjömännens rop på mitt skepp och din örns skrik är alla härligt kantade medan bälgen av &lsquo, Mercenary i närheten ‘varning är underbart bas tung.

Medan ljudet är perfekt skulpterat för ett spelljudbild, kan du vända dig från spel (för bara en minut) för att lyssna på lite musik och du känner dig lite besviken. Ljudet är inte jämnat för musik på ett sätt som verkligen får låtarna att poppa, och plötsligt kan bristen på programvara känna sig lite frustrerande. Men i slutet av dagen är detta ett spelheadset, och för det ändamålet är det att packa allvarliga punkter när det gäller ljudkvalitet.

Övergripande – Skulle du köpa det?

Om du letar efter ett PC-headset som också fungerar med en rad andra enheter, har utmärkta funktioner och underbar ljudkvalitet men inte bryter banken, måste du kolla in Turtle Beach Elite Atlas. Andra spelheadset på denna prispunkt inkluderar Logitech G Pro ($ 89.99 /? 84.99), som också erbjuder utmärkt ljud men inte jämför när det gäller komfort eller total byggkvalitet. Om du letar efter ett liknande prissatta trådlösa headset kanske du måste spendera mer runt märket? 100 / $ 100, bör du kolla in SteelSeries Arctis 3 Bluetooth (? 99 / $ 99), men jag skulle fortfarande välja Elite Atlas.

Detta är ett headset för mellanliggande spel som kan konkurrera med dem som är minst dubbelt så högt som priset. Ja, det kan kanske inte erbjuda kind-stickande haptisk feedback som Razer Nari Ultimate, men det är definitivt ett nischkrav. Turtle Beach Elite Atlas är elegant, högkvalitativ och prisvärd och det säger definitivt alla mina spelljudkrav – och sedan några.

Om du är ute efter ett headset men Elite Atlas inte flyter din båt, kolla in våra köpguider för PS4-headset och Xbox One-headsetval.

Turtle Beach Elite Atlas

Med hög byggkvalitet, utmärkt ljud och extremt bekväm passform finns det en ny kung av mellanstora PC-spelheadset i staden.