• + Stor bas
  • + Bäst lämpad för action- och skjutspel
  • + Solid byggnad till överkomligt pris

• – Mindre bekväm under längre spelsessioner
  • – Medellångt intervall låter ibland mindre effektivt
  • – Inte lika avrundat som andra som har samma pris

Turtle Beach är en av de största aktörerna på headsetmarknaden, känd som tillverkare av kvalitetsburkar. Så Recon 200 kommer att granskas mycket. Det uppfattar sig som ett prisvärt headset för startnivå, som erbjuder kvalitetsljud för spel. Det är ett snyggt headset som är anslutet till din styrenhet med en ljudkontaktkabel vilket gör det perfekt för konsolspelare och switchspelare också. Låt oss se hur det staplas på en fullsatt marknadsplats.

Turtle Beach Recon 200 – Design

Det finns mycket att gilla med headsetet i en estetisk kapacitet. Jag testade den vita versionen och har en mycket behaglig och elegant design. Headset kommer från Turtle Beach och kommer från bra stamtavla så det ser vass ut och är definitivt en attraktiv bit kit. Detta är också tydligt i byggkvaliteten – även om det är i den billigare änden av spektrumet, verkar det inte ha äventyrat hur robust det känns. Det är annorlunda än Elite Pro 2 och Elite Atlas för säker, men behåller en lätt känsla och stöter inte på tunn. På andra ställen var de första intrycka av öronkläderna i fuskläder inte lysande: de är OK men känner sig lite klibbiga. Och den begränsade dämpningen på toppen av pannbandet såg lite sliten ut när det gäller täckning. Sammantaget ser det dock mycket ut som ett Turtle Beach-headset och det finns tillräckligt med dess design för att ge dig (åtminstone i första hand) förtroende för sin byggkvalitet. För att läsa hur jag testade Recon 200, och hur vi alla gör det här på GamesRadar +, se hur vi testar headset här.

Turtle Beach Recon 200 recension: & quot; Ett prisvärt Turtle Beach-headset som du kan ha förtroende för och utmärker skyttar & quot;

Turtle Beach Recon 200 – Funktioner

Först upp, vad som finns i lådan: själva headsetet, med sin anslutna ljuduttagskabel, en liten installationsguide-broschyr och en kort USB-laddningskabel. Allt standard och redo att gå direkt. Mikrofonen sticker ut direkt (inte helt bokstavligen) eftersom det är en permanent anslutning till headsetet. Det passar rätt i designen och är snyggt skalad så det känns hemma på headsetet. När den vippas upp (och fortsätter att stämma) kamoufleras det nästan också i designen.

Kontrollerna på headsetet är tydliga och inte inrullade, eller göras förbryllande av konstiga symboler. En strömbrytare är tydligt märkt med en off-inställning och PS4- och Xbox-val, anslut ljuduttaget till din controller och stäng av (du använder Xbox-inställningen när du använder headsetet med PC, Switch eller en mobil enhet). De två ratterna intill denna omkopplare hänför sig direkt till mikrofonvolym och mastervolym. Trevligt och enkelt och minskar och minskar risken för förvirring i installationen. Det är värt att notera att äldre Xbox-styrenheter behöver en adapter för att slutföra anslutningen, men Recon 200 är också kompatibel med Windows Sonic – Microsofts stöd för rumsligt och surroundljud för Windows och Xbox One. För dem som vill använda det på sin dator måste du emellertid vara medveten om att Recon 200: s ljudkabel helst kan eller borde vara lite längre. Det är inte ett trådlöst headset, men kräver fortfarande laddning, så det är inte tillräckligt att ansluta till en styrenhet för att mata ljudet.

Det alltid på bas boost-läget fångade min uppmärksamhet som vad som helst med orden &lsquo, alltid ‘och &lsquo, on ‘kan höja ett ögonbryn: att ta bort personliga val kan verka som en konstig inställning. Men glädjande överväger det aldrig riktigt. Det här basförstärkta ljudet pumpas in i öronen av några solida 40mm-högtalare som är standard för ett headset till det här priset.

Turtle Beach Recon 200 – Performance

Så låt oss ta oss till jakten: den totala ljudkvaliteten är i stort sett mycket bra. Jag har inga större klagomål och nejstörrehål kvar i min ljudupplevelse. Men på samma gång var det aldrig spektakulärt. Det väckte aldrig något som tidigare hörts till mig, hängde bort strumporna eller blåste bort mig. Jag kommer dock att säga att den alltid-på-bas boost är anständigt, och blev mycket märkbar när jag bytte till ett annat headset – jag slutade sakna det – så den här kvalitetsbiten hjälper till att mildra det goda men inte spektakulära övergripande ljud.

Mikrofonen visade sin kvalitet från och av och tog upp ljuden från min diskmaskin från ett rum bort. När jag först hörde detta och min egen röst väldigt högt stängde, idén med detta är att mäta hur hög din röst är, men jag har alltid funnit att det bästa måttet på det är att bara fråga dina vänner om, och hur bra , de kan höra dig. Flip to mute-funktionen fungerar perfekt och får den ur vägen, men mikrofonen är inte avtagbar eller utdragbar, den förblir en permanent fixtur. Batteriets livslängd på cirka 12 timmar är ganska bra för ett spel headset – särskilt i denna prisklass – så du kommer att vara väl täckt av det.

När det gäller sitt huvudsyfte i livet försökte jag några spel med Recon 200 för att ge det ett bra test. Mitt nuvarande spel för tillfället ärDivinity Original Sin 2and Jag märkte genast att Recon 200 var utmärkt att förmedla dialogen och medeltida-esque musik till mig – båda var härliga och tydliga. På andra håll var det lite tunt, med några lägre toner – intebarabas, i sig – mindre utbredd, vilket gör att jag vill ha lite mer. Detta korrigerades massivt när jag vände mig till Doom. Recon 200 kom verkligen till liv med den snabba handlingen, vapenljudeffekter och blomstrande ljudspår, vilket fångar alla lågt till mellersta ljud mycket bra. I kombination med surroundljudet var det här jag hade den bästa upplevelsen med Recon 200. Surroundljudet var då främst ansvarig för min näst bästa upplevelse med headsetet genom att hjälpa mig ganska bra i Divisionen. Jag kunde höra min lagkamrat tydligt även i de högsta och livligaste möten, och jag visste var hoten kom ifrån. Efter ett tag på dessa testsessioner blev dock headsetet lite obekvämt, särskilt runt öronens övre del och huvudet där den begränsade dämpningen blev märkbar. Och fuskläderkopparna fick mitt huvud att bli lite klamt vilket ledde till obehag.

Bort från spel, för att genomföra ett avrundat test, utförde Recon 200 med filmer och musik ganska mycket som jag förväntade mig: A-OK. Dialogen var trevlig och tydlig för det mesta och allt lät ganska bra, men saknade den banbrytande eller riktigt minnesvärda kvaliteten för filmer, TV och musik. Eftersom det är avsett att anslutas till din controller eller PC, identifierar det sig förmodligen inte headsetet du kommer att titta på TV eller lyssna på musik med, plus att headsetet blir lite obekvämt efter långa sessioner, är det svårt att rekommendera dem för filmer eller Netflix binges också från en bekväm synvinkel.

Recon 200 är ett headset med bra värde från en pålitlig tillverkare. Spel är vad det är designat för och det är inte rädd för att visa det, och mina erfarenheter av actionspel, och främst skyttar, var utmärkta. Den alltid på bas boost förbättrar actionbrus och hjälpte till att ge mig min mest avrundade upplevelser när jag spelade spel som Doom och The Division. På andra ställen är det kompetent för filmer och musik och att använda för Skype etc också, men med de uppgifterna som inte är dess riktiga samtal, skulle det vara svårt att rekommendera det som en riktig all round. Om du redan är en fan av Turtle beach-produkter, eller vill överraska någon som är – med spel nästan rent i åtanke – då är dessa lätt att rekommendera och du kan göra mycket värre för $ 60 /? 50. Men det är också värt att notera att du kan göra lite bättre om du kan sträcka din budget bara lite längre: en av våra favoriter, the Razer Kraken Pro V2 – som ligger ovanpå vår bästa PS4-headsetlista, eller Sonys officiella Gold-headset ( för PS4-spelare) är båda inte mycket dyrare (båda cirka $ 80 /? 70) och liksom att göra spel utomordentligt bra som sitt primära syfte i livet, är mycket kapabla med nästan alla andra uppgifter också. Det är dock inte helt att avskeda Recon 200, som är ett fint spelheadset, som har ett minnesvärt basförstärkande, och som verkligen flexerar sina muskler i action- och shooter-spel.

Turtle Beach Recon 200