Turtle Beach Recon 70-headsetgranskning: “Ett bra budget-headset, med Turtle Beach stamtavla, det är bäst för konsoler”

Ett bra budgetheadset baserat på Switch men användbart för nästan allt annat. Även om du är begränsad till funktioner och inte lika skarpa i ljud- eller surroundfunktioner som andra headset, kommer du att få hårt för att hitta ett bättre för priset.

• + Turtle Beach-kvalitet i ljud och byggnad
  • + Stor prislapp
  • + Utmärker sig i konsolspel

• – Mycket begränsade funktioner
  • – Saknar en hög standard för surroundljudkvalitet
  • – Uppringd design och komfort
  • – Delar känns lite plastiska

Turtle Beach utvidgar sin sunda portfölj av headset och har ytterligare en ny post i vår (nu i USA, 31 maj för EU). Recon 70 adresserar ett område som vi faktiskt inte har sett så mycket action i: headset riktade direkt mot Nintendo Switch. Recon 70 spelar upp sig själv som ett tillval, budgetalternativ för Nintendos mobilkonsol, samtidigt som den erbjuder kompatibilitet med dina andra spelenheter.

Bästa Nintendo Switch-headset | Bästa Apex Legends-headset
Bästa PS4-headset | Bästa Xbox One-headset | Bästa PC-headset

Turtle Beach Recon 70 – Design &amp, funktioner

Rakt från fladderträet har Recon 70 en slående likhet med andra i Turtle Beach Recon-headsetområdet, men vid närmare granskning är designen avdrivad: en enkel men ändå effektiv metod som i sin tur resulterar i ett lättvikts headset. Kommentar-värdiga funktioner inkluderar något snåla vadderad pannband och ovala öronkoppar av syntetiskt läder, som känns lite klibbig, men det känns inte billigt eller brytbart.

Som en del av den uppringda designen finns det bara en handfull funktioner som tjänar Recon 70. Först och viktigast, inom kopparna finns 40mm drivrutiner som ger dig ditt spelljud, medan en enkel volymknapp på vänster sida styr kraften i deras utgång. Anslutningsförmågan är enkel och utförs av en 3,5 mm ljuduttag som är i slutet av kortkabeln, mycket befrämjande för att koppla in och spela kontrollenheten. Den välbekanta Turtle Beach rekonflikterbara mikrofonen kvarstår och känns robust nog men inte lika solid som andra headset-mikrofoner. Men det är snyggt – men det är inte löstagbart. Som ett element i flexibilitet erbjuder Xbox One-varianten – Recon 70X, priset densamma – kompatibilitet med Windows Sonic så kommer att göra det bästa av denna förmån där så är lämpligt på både Microsofts konsol och för dem som använder den med PC.

Turtle Beach Recon 70-headsetgranskning: & quot; Ett fantastiskt budget-headset, med Turtle Beach stamtavla, det är bäst för konsoler & quot;

Turtle Beach Recon 70 – Performance

Beviset på ett headset finns i puddingen (ja, lyssna), och jag var angelägen om att se hur ett sådant avskalat Turtle Beach-headset fungerade. Jag började med en hel del Assassin’s Creed 3 Remastered – relevant när det gjorde comeback på Switch också i maj – för att se hur ljuden från ett enspelares, berättelsebaserat spel skulle presenteras av headsetet. Detta gjorde det möjligt för mig att få en rad ljud från dialog till pistolskott (begränsat till 1700-talets musketer och gevär, naturligtvis), stridsljud och världsljud och ljudsignaler. Generellt sett fungerade headsetet bra men ljuddetaljnivån var inte lika stor som andra headset som jag har testat – verkliga ljud som vilda djur och folkmassor verkade otydliga och det fanns inte någon rikedom i dialog, särskilt – det kändes lite platt. Men det var verkligen tillräckligt bra för ett par långa sessioner, och även om det saknade viss detalj och övergripande rikedom, innebar volymnivån headset erbjuder att jag fortfarande var nedsänkt i spelet.

När jag nu vänder mig till Apex Legends fick jag testa Recon 70 i spända strids royale-scenarier, där högkvalitativt ljud kan förvandla ett spel på ett ögonblick. Först och främst var mikrofonen stor: pålitligt och tydligt levererade min röst till mina vänner. Bock. Allt spelljud som gavs till mig var också i stort sett bra. Headsetets surroundljud var anständigt, vapenljuden var punchiga, ljudkronorna, såsom pings, och stridens allmänna brus var tillräckligt tydliga för att hålla mig informerad och vaken. Surroundljudet var inte det mest sömlösa jag har upplevt och där, vid lite närmare granskning, verkade det vara en distinkt linje mellan vänster och höger sida ljud – inte sömlöst, eller ha en oidentifierbar övergång som är fallet med andra headset. Generellt sett var det bra i en kamp Royale-inställning men jag kände verkligen att dess brist på ljuddetalj var märkbar: där hörlurar med en viss standard direkt kan påverka din spelstil, hade Recon 70 inte riktigt den kraften.

Jag vände mig bort från multiplayer-spel och jag slet mellan Doom och Divinity Original Sin 2. Att gå mellan sådana titlar ger mig en fantastisk jämförelse och utbud av ljud och ljudspår i spelet att analysera headset med, från ett botten-tungt spel till ett topptungt , dialogfylld titel. Dooms krispiga vapen och kampljud kombinerat med Mick Gordons blomstrande, metallcentrerade ljudspår, hanterades ganska bra av Recon 70-headsetet. Men om det finns en sak som alla spelhuvudtelefoner verkar älska, är det explosioner och metall. Det var roligt här, även om bristen på ljuddetaljer och rikedom återigen var närvarande. Medeltida-esque, dialog tunga ljudspår och ljud från Divinity Original Sin 2 hanterades mindre bra av headsetet. Ljuddetaljer förlorades igen och det fanns en tydlig brist på fullhet i dialogen och musiken.

Efter att ha blivit varnad för den minimala stoppningen när jag först tog ut den ur lådan, var det inte nödvändigtvis en överraskning att efter längre spelsessioner började Recon 70 bli lite obekväm. Den initiala tätheten och den säkra känslan som headsetet ger kan senare ändras till verkliga obehag. Så det är kanske mest idealiskt, komfortmässigt, för korta till medelstora sessioner som mycket väl kan komma naturligt att byta spelares användning av konsolen när du reser eller pendlar – och på den noten skulle det säkert räcka för lite radio- eller videobruk om du inte är alltför upptagen om att ha den bästa ljudkvaliteten och rikedomen för dessa media.

Detta är ett fint budget-headset och om du letar efter en följeslagare till din switch som du inte kommer att vara för dyrbar med eller begränsas av en liten budget, skulle detta vara ett bra förvärv. För att klargöra fullständigt men om du tittade på det som ditt huvudsakliga eller enda spelheadset skulle jag förmodligen uppmuntra dig att sträcka din budget och sträva efter något längre upp i pris- och kvalitetsskalan som Creative BlasterX H6 eller Razer Kraken – även Turtle Beach Recon 200 är värt en titt. Men det finns säkert vissa omständigheter där Recon 70 skulle vara ett utmärkt förvärv, som att ha ett headset för att resa som du inte skulle vara för orolig för att bli knackad eller knuffad av strängen i pendlingen, eller som ett utmärkt stopgap-headset medan du sparar för en annan.

Det är ett ganska bra spelheadset, och även om det har brister, så är dessaAllthärdat av det faktum att Recon 70 endast är $ 40 /? 30, och det ger anständigt värde totalt sett.

Turtle Beach Recon 70-headsetgranskning: "Ett bra budget-headset med Turtle Beach stamtavla, det är bäst för konsoler"