Turtle Beach Stealth 300-headsetgranskning: “Stort utbud av funktioner till ett rimligt pris”

Turtle Beach Stealth 300 är ett fantastiskt headset för under $ 100. Lätt, bekvämt och slitstark, med en livlig färgpopp som du kan matcha med din valfri konsol. Vi rekommenderar det om du har en budget.

• Perfekt för människor som bär glasögon
  • Fyra ljudförinställningar
  • Två färgämnen tema för PS4 och Xbox One
  • Mikroövervakning

• Örkuddar i tyg är svåra att rengöra
  • Inget surroundljud

Komfort är lika viktigt som prestanda när det gäller spelheadset, och Turtle Beach strävar efter att tillfredsställa i båda avdelningarna med sitt prisvärda Stealth 300-headset. Den använder företagets ProSpecs Glasses Relief System för att anpassa det skräddarsydda bland oss, med ett delvis vadderat, justerbart pannband och erbjuder en handfull ljudförinställningar inklusive ett ganska biffat basalternativ. Du kan till och med välja en färg så att den matchar din valda plattform och behålla din installation på varumärket.

Det är en stjäla till endast $ 80 /? 70, men det har sina nackdelar, som det faktum att det inte har surroundljud, och att det behöver laddas innan du kan ansluta och spela, vilket kan vara en niggle för vissa användare som överväger det är trådbundet, men det finns tillräckligt med balans i dess funktioner för att göra Stealth 300 till ett attraktivt alternativ om du har en budget.Om du vill ha mer, kolla in det bästaPC-headset för spel, debästa PS4-headset,Xbox One-headset, ochbästa Fortnite-headsetalternativ.

Turtle Beach Stealth 300 – Design

Stealth 300 har en bra start med en lätt, matt svart plastram som möjliggör timmars slitage utan obehag. Men du kan vara säker på att det är långt ifrån tunn, med ett metallförstärkt pannband för extra hållbarhet. Stängerna för att justera bandets passform är inrymda i plastkolonner som ansluter öronkopparna till bandet, och sticker något ut från silhuetten, vilket ger intrycket av miniantenn. Effekten förvärras av stoppningen i toppen och höjer profilen upp och bort från ditt huvud. Det är ett litet grepp, men med tanke på hur mångsidig det är när det gäller funktionalitet, är det inte den mest eleganta och eleganta designen, vilket är synd eftersom de svängbara öronhopparna gör Stealth 300 perfekt att packa upp och ta med dig. För bara fåfänglighetens skull skulle en låg formpassningsprofil minus antennen göra den perfekt att bära ute.

Själva justerbara stavarna är väldigt styva, till den punkt där du hälften förväntar dig att bli krönad till den rättmätiga kungen av England när du först bryter dem bort från viloläget, och du kommer inte att kunna finjustera dem till din önskade söta fläckar mycket lätt. Men på den positiva sidan, när du väl har fiklat om och fått dem att sitta tätt på ditt huvud, kommer de inte att röra sig igen om det inte är av din egen hand eller gudomliga ingripande.

Alla headsetets kontroller finns på den vänstra öronkoppen, där du hittar två stora knappar – en för strömmen, och den andra för att cykla mellan lägen – ett volymhjul och ett volymhjul för en monitor. Jämfört med mina go-to Sony Gold Wireless 2.0-hörlurar är Stealth 300-headsetet mycket lättare att kontrollera genom att känna sig ensam. Knapparna och hjulen är stora och skiljer sig från varandra, och du behöver inte dra av headsetet för att räkna ut vilken knapp som är vilken. Du hittar också den fällbara mikrofonen som ligger inbäddad här, som du kan stänga av min vippande bomarm upp för att sitta spolad mot öronkoppen – en praktisk funktion som innebär att det inte finns någon chans att du av misstag har lämnat din mikrofon när du lämnar din trupp för en pees break

Människorna på Turtle Beach har också gett dig möjlighet att visa en viss varumärkeslojalitet med Sony blå och Microsoft gröna färger, och lägger till färgfärger som du kan använda för att flyga flaggan för din konsol som du väljer. Eller så kan du bara välja vilken färg som kittlar ditt snygga.

Minneskum sitter i mesh-tygfodret på kopparna, och preferens för vilket material som är det trevligaste att ha släppt mot ansiktet i timmar åt sidan, är nackdelen att om du bär smink eller råkar svettas mycket, fodret och skummet blir ganska skitligt, ganska snabbt, vilket inte är idealiskt.

Turtle Beach Stealth 300 – Funktioner

Stealth 300 är utrustad med batteridrivna förstärkare som måste laddas, men med 40 timmars användning innan de dör är det inte något som kommer att släcka dig, så länge du kommer ihåg att ansluta dem till din konsol eller dator via mikro-USB-porten med kabeln för att juicera dem igen.

Headsetet har fyra förinställda ljudprofiler, som indikeras av en serie pips när du går igenom, så att du kan veta vilken du har valt. Först upp är Signature Sound, som i huvudsak är ingenting, det här är vad du skulle höra med alla hörlurar som är anslutna. Nästa är Bass Boost, som slår upp basen, som du kan förvänta dig. Det tredje läget är Bass and Treble Boost, som syftar till att ge dig en mer "kraftfull" uppleva och levererar rikare (och högre) ljud. Slutligen finns det Treble / Vocal Boost, som prioriterar speldialog och musikvokal.

Även om surroundljudet försvårande saknas, har Xbox-versionen av headsetet stöd för Windows Sonic surround, som du också hittar fungerar med Windows 10, om du väljer att använda dina hörlurar med en PC.

Utöver minneskummet har öronhylsorna utrustats med Turtle Beachs ProSpecs-teknik, vilket innebär att den del av skum som sitter mot dina tempel är betydligt mjukare och mer flexibel än skummet som går längs resten av koppen. Efter att ha rullat upp ur sängen och undvikit det rena utrymmet för rengöring av kontaktlinser till förmån för att spruta på mina mjölkflaskglasögon för en lat lördagsmorgonspel eller två med Stealth 300, kan jag intyga att det verkligen fungerar. Dubbelskum örhängen passar dina specifikationer och du kommer knappt att komma ihåg att du bär dem efter ett tag.

Om du är orolig för att du kommer att skrika åt dina lagkamrater i mikrofonen när basen blomstrar, med de öra öronkopparna som blockerar hubbub i dina omgivningar, kommer du att vara lika nöjd som att slå med mikrofonövervakningsfunktionen , som låter dig höra din egen röst via högtalarna. Du kan styra volymen på detta oberoende till huvudljudet med det angivna hjulet.

Headsetet har ett 3,5 mm-uttag så att du kan använda det med nästan vilken enhet du vill, och även om kabellängden är ganska generös för användning med konsol när den är ansluten till din styrenhet, kan du behöva ansluta den till en förlängningskabel när du använder det med en PC.

Turtle Beach Stealth 300 – Performance

När det gäller prestanda är Stealth 300s ljudprofiler det som får det att lysa för ett spelheadset till en $ 80 /? 70-prispunkt.

Bass Boost är utmärkt för actionspel och shooters, för att ge en känsla av episkhet till förfarandena, och det är perfekt för att lyssna på musik och titta på filmer och TV-program som kräver lite extra oomph.

Treble Boost ger omgivande ljud i framkant och är att föredra för skyttar om du vill höra fotspår och skott som ringer ut, vilket ger dig en liten fördel när det gäller att identifiera fiendens positionering.

För ett övergripande rikare ljud som låter dig njuta av högre och lägre frekvenser, är Bass- och Treble Boost-läget där det är, och erbjuder en fin balans med en fullständig ljud som gör det perfekt anpassat för de flesta former av media.

Turtle Beach Stealth 300 är ett steg upp från bara ben, grundläggande headset, men erbjuder funktioner och prestanda som gör det till ett måste-köp om den högsta delen av din budget är under $ 100 /? 100. Bristen på surroundljud är headsetets enda verkliga brist, men ljudprofilerna och den inbyggda förstärkaren får dig inte att känna att du missar.

Designen är inte något jag skulle vara bekväm med att slita på offentligt, tack vare det antennliknande stavhöljet och en enda kudde som lyfter upp den från toppen av huvudet, den skriker spel headset, men det är en personlig preferens och du kanske känner dig bara dandy att bära dem på din dagliga pendling eller ut och på dina resor.

ProSpecs-tekniken är utmärkt, vilket gör det till ett ännu mer attraktivt alternativ för glasögonbärare, men om du har 20/20 syn eller inte, så kan du gärna bära headsetet i timmar utan att klämma eller känna obehag. Och med 40 timmars användning per laddning kommer du inte att få slut på juice under långvariga spelövningar.

Allt i allt är Turtle Beach Stealth 300 ett oerhört bekväma par hörlurar som inte kommer att bryta banken och erbjuder tillräckligt med en rad EQ-förinställningar för att förbättra din musik-, film- och TV-konsumtion, liksom att tillhandahålla lite variation i videospelspelgenrer för att kompensera för det faktum att du inte kan programmera dina egna ljudprofiler eller ändra dem efter spel, som Sonys eget Gold-headset och den medföljande appen. Även om det kanske inte uppfyller märket för audiofilerna bland er, kommer de att göra det bra och sedan några för resten av oss.

Du kan hitta några värdefulla konkurrenter för ungefär samma pris, som SteelSeries Arctis 3, även om den inte har en USB-port, och är ganska invecklad när det gäller ljudprofiler. Sammantaget, om du letar efter ett konsolheadset som inte kommer att blåsa din budget men erbjuder ett stort utbud av funktioner och som du kan bära i timmar är detta ett fantastiskt headset och det har vår stämpel av godkännande.